Minhee pulang awal kerana shift sudah tamat lebih awal pada hari itu.Dia melihat tiada siapa di ruang tamu,barangkali semua di bilik masing2.Dia duduk berehat sebentar di ruang tamu.
Minhee: Adoi penatnya.Nasib baik boss bagi aku half day.Maybe sebab aku pekerja kesayangan dia kot.
Hyerim: Minhee!!Bila balik?
Minhee: Haishh tak payah la jerit2.Orang nak rehat pun tak boleh.Aku baru balik je.
Hyerim: Laa aku tanya je.Nak aku buat kan air untuk kau?
Minhee: Kau pandai ke buat air?
Hyerim: Amboii sedapnya mulut.Mengata aku.Pekerja cafe memang mulut camni erk?Kau nak ke tak nak?
Minhee: Alaa gurau2 sikit je.Haa boleh la.chocolate ais satu.
Hyerim: Nae.
Hyerim berlalu menuju ke dapur.Hyerim berselisih dengan Junghyeon yang sedang menuju ke ruang tamu.Hyerim hairan Junghyeon tidak melihat mukanya langsung.
Junghyeon: Minhee sayang dah balik?
Minhee: Ni sorang lagi.Tak boleh tengok orang nak rest sikit.Ada apa Hyeon ku.
Junghyeon: Malam ni aku nak tidur sebilik dengan kau boleh?
Minhee: Kau takde bilik ke?Kan dah ada bilik dengan Iseul dengan Hyerim tu.
Junghyeon: Aku merajuk dengan diaorang.Diaorang bukan nya nak back-up aku.
Minhee: Apasal pulak ni?
Junghyeon: Aku bergaduh dengan si gelap tu tadi.Pastu Iseul dengan Hyerim marah aku.Diaorang back-up si gelap tu.
Minhee: Tu la kau selalu sangat cari pasal dengan dia.
Junghyeon: Kau ni.Aku dah la tengah sedih ni.Boleh la aku tidur dengan kau malam ni.boleh erk?
Minhee: Ikut suka kau la Hyeon.
Hyerim: Minhee.Nah air chocolate kau.
Minhee: Gomawo.
Junghyeon: Minhee.Aku pergi laman belakang dulu erk.
Junghyeon berlalu meninggalkan Hyerim dan Minhee.Sekali lagi Junghyeon tidak memandang Hyerim.Membuatkan Hyerim berasa lagi pelik.
Hyerim: Minhee.Apasal dengan Hyeon tu?
Minhee: Dia merajuk dengan kau sekali dengan Iseul.
Hyerim: La apasal pulak?
Minhee: Dia cakap kau dengan Iseul tu marah dia.Sebab asyik sangat cari pasal dengan Haechan tu.
Hyerim: Laa pasal tu ke.Dah betul.Haechan tu tak buat apa pun.Dia yang selalu cari pasal.
Minhee: Biar la dia tu.Satu lagi.Malam ni dia nak tidur dengan aku.Sebab mogok dengan kau dengan Iseul.
Hyerim: Alaa Hyeon ni sentap pulak.
Minhee: Sedap jugak air chocolate kau.Pandai kau buat air.
Hyerim: Baru perasan.Hah!
Minhee: Minah bebel tu pergi mana?Yoora dengan Haena dah balik sekolah ke belum?
Hyerim: Yoora dengan Haena dah balik dah.Tapi diaorang keluar dengan Iseul.Pergi beli barang sekolah katanya.Nak buat seni apa tah.
Minhee: Ermm Dreamies?
YOU ARE READING
CREEPY LOVE || NCT DREAM
RandomKorang bace je laa. -Dilarang plagiat -100% Idea asal