BAB 10(✔️done edit)

190 31 185
                                    

DI KLCC PARK.



"SAYANG... why you jadi macam ni? Dua tiga hari kita tak jumpa keadaan you dah teruk begini?" Jelas terpancar riak kerisauan Tengku Diya terpamer setelah melihat keadaan kekasihnya sebegitu.

        “Sikit je ni. Tak de apalah. Jangan risau okey. Now I dengan you. So, just enjoy with it.” Hafiy menghadiahkan senyuman terindah buat sang kekasih yang tersangat dirinduinya.

       “Sikit apanya kalau muka lebam calar balar macam ni. Bila kena ni? Kenapa you langsung tak bagitahu i?" sungut Tengku Diya geram lelaki itu boleh merahsiakan perkara sebegitu darinya.

     Wajah Hafiy yang bercalar itu dibelek lalu, ditiup lembut berharap ia cepat sembuh. Hafiy tersenyum bahagia melihat keprihatinan Tengku Diya. Gadis yang bertahan dengannya sejak di bangku sekolah lagi dan berjanji untuk setia dengannya hingga ke hujung nyawa mereka berdua.

        “Yang you tenung i macam tu kenapa? Siap boleh senyum lagi. Kita risaukan dia. Dia boleh buat tak kisah pulak dengan kerisauan kita ni. Benci tau!" Tengku Diya sudah memuncung sebal dengan sikap Hafiy membuatkan lelaki itu tersengih.

         Lantas pipi gebu milik Tengku Diya itu dicubit geram. “Alah, jangan merajuk. Sayang jugak you dekat i ya, baby?" Hafiy menyelak rambut Tengku Diya yang berjuntai di dahi itu ke tepi telinga.

"Of course-lah I sayangkan you. You kan my beloved. You tu je tak sayang i, hm..." Tengku Diya kembungkan pipinya konon merajuk lagi.

        “Sorry-lah... bukan niat i nak fikir buruk pasal you. Tapi you tu... cari I masa I ada duit aje. Masa I tengah pokai, you hilang entah ke mana. Sebab tulah I terfikir yang sebenarnya you nak duit I aje, bukan hati I. Maaf kalau I tersalah anggap. I sayangkan you sangat-sangat. I tak naklah you lupakan janji kita dulu yang you sanggup hidup susah senang dengan I. I terima you dulu pun sebab you boleh terima ibu I yang buta tu dan you sanggup terima keadaan kehidupan I. Thank you my lovely girl Tengku Diya Dizya." Hafiy menatap Tengku Diya tidak lepas.

        Lama mereka berpandangan dan akhir Tengku Diya merangkul lengan Hafiy manja.

       Hafiy mengelus kepala Tengku Diya lembut. Bahagia terasa di jiwa.

       “Hafiy... i masih pegang janji kita. I terima you seadanya. Bukannya sebab nak kikis duit you. I cintakan you. diri you, faham? Please, jangan ragui cinta I pada you lagi. Kalau you still fikir buruk pasal i, kita putus!" ugut Tengku Diya serius sebaik meluahkan rasa hati.

Menyengkang mata Hafiy mendengar ugutan itu. “Wah wah wah... main ugut macam ni pulak. Jangan nak mengada-ngada mintak putus bagai. Kalau nak i mati cepat you buatlah!"  Hafiy turut mengugut Tengku Diya.

       “Tak adil macam ni tau! Main ugut mati pulak. Tak sukalah.” Tengku Diya menampar lengan Hafiy geram.

         “Ha... tau pun takut. Ka...” Tiba-tiba ayat Hafiy termati di situ apabila matanya tertancap ke arah satu sudut.

DIA SI PERAGUT HATIKU(COMPLETE)-TERBIT 20 JULAI 2021/TUNGGU PENILAIAN MEGADRAMAWhere stories live. Discover now