Done or Not???

285 17 4
                                    

Entah sesuai ke tak title kat atas dengan chapter ni┬─┬ノ( º _ ºノ)

Warning: ayat BM tenggelam ke dasar lautan hindi + panjang berjela yang membosankan.

Enjoy your reading~
_________________________________________

Kawasan koridor

Seperti F1 seorang remaja bercap hijau dino berlari laju sepanjang koridor lantai 1 menuju ke satu tempat.

Remaja bercap hijau dino tu ialah... Thorn.

(p/s: blazer sekolahnya diikat di sekeliling pinggang.)

Huh~

Huh~

Huh~

Merasakan dirinya berada di destinasi yang betul terus memberhentikan larian. Tercungap-cungap. Cuba menyedut oksigen masuk ke dalam sistem paru²nya.

"ON time kau sampai kali ni, budak lembik?"

Thorn mengangkat wajahnya.

Ren. Chingu²nya juga turut ada. Thorn berdiri berhadapan dengan Ren.

"Well... Bagus²~*tepuk perlahan* sekarang, bak sini makanan tengahari aku." tangan disuakan.

Suaan Ren dipandang sepi oleh Thorn.

"Kau tengok² apa? Cepat! Mana makanan aku?!" tempik Ren.

"Psstt²! Ren." Jay sapa Ren. "Tu²... Kau tengok tu." dilihat arah telunjuk Jay ke tangan Thorn. Takde apa². Thorn bawa diri sahaja tanpa makanan atau minuman.

Ren berdesis sinis. Tangannya diseluk ke dalam poket seluar.

"Ouh~ kau dah mula ingkar arahan akulah yerrr, budak." Ren mendekat. Aura membulinya semakin terasa. Membuatkan Thorn mengundur perlahan.

"Hahaha... Wae? Takut ke? Tadi kau berani sangat. Sekarang? Baru dekat sikit kau dah terketar takut?" sinis Ren.

Wajah Thorn gusar. Rasa mahu lari dari situ je sekarang. Tapi... Bila diingat balik kata² Solar padanya tempoh hari....

Throwback

"Thorn yang Solar kenal seorang yang kuat, cekal, berani, baik hati. Paling best... Thorn seorang yang penyayang."

"Kita semua kan 7 kembar BBB. Jadi, mari kita semua sama² buktikan pada mereka yang tanggapan diorang semua salah!☺"

End Throwback

"Tak! Thorn tak takut. Ancaman korang takkan boleh takutkan Thorn lagi😾"

"Heol~ tak sangka. Selain lemah kau jenis yang perasan diri jugak, eah? Kau patut cermin diri dulu sebelum bukak mulut, budak." June, sebagai maknae dalam groupnya bersuara.

Z
r
r
r
e
e
e
a
a
a
k

"Nah." hulurkan cermin.

Dari celah mana Thorn dapat? Entahlah ╮(╯▽╰)╭

"Dah kenapa kau hulur² cermin tu kat kitorang?"

"Thorn dah tengok wajah Thorn dalam cermin ni. Rupanya Thorn nampak handsome dan comel hari ni😽. Jadi, nah🔎."

Cermin yang dihulur ditepis kasar hingga jatuh ke lantai. Retak seratus.

"Tak sedar diri. Rumah kitorang ada cermin yang lebih besar dan beratus kali lebih mahal daripada cermin murah kau tu." E.L. menyindir.

"Eo? Baguslah. Bolehlah sunbae² cermin diri kat rumah tiap² hari sambil renung²kan diri di depan cermin😊"

We Are... BOBOIBOY!!! (DISCONTINUED)Where stories live. Discover now