Epilog: Kemunculan

301 15 8
                                    

< 3 hari lepas... >

Lewat malam..

Di suatu rumah...

Tik..

Tik..

Tik..

Tik...

Klik!

Passcode telah dimasukkan lalu pintu utama pon terbuka. Bersamaan dengan terbukanya pintu... Lampu² yang menghiasi dalaman rumah besar ini turut menyala menyerlahkan rupa dan ruang rumah yang begitu cantik dan elegan sekali.

 Lampu² yang menghiasi dalaman rumah besar ini turut menyala menyerlahkan rupa dan ruang rumah yang begitu cantik dan elegan sekali

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ruang tamu yang bersambungan dengan dapur di tingkat utama... Rekaan dan pengubahsuaiannya yang begitu cantik sekali. Sesuai bila mahu berkumpul bersama-sama keluarga.

Hmmm.. Baru citer pasal ruang tamu dengan dapur je, kan? Haaa~ ini yang ada lagi nak citer ni tapi... Kita skip dululah eah pasal hal² dalaman rumah ni? Nanti jadi lain citer pulak╮(╯▽╰)╭

Whoosh彡

Belom sempat 'mereka' yang lain nak masuk ke dalam rumah... Salah seorang daripada 'mereka' ni meluru laju masuk ke dalam terus berbaring di atas sofa.

"Ahh~ home sweet home~" dengan mata bahagianya dia berbaring selesa di atas sofa. Kemudian, dengkuran halus mulai kedengaran.

Krrrooohh~💤

Di muka pintu...

'Mereka' yang lain geleng perlahan sahaja. Cepat betul dia tertidur. Taulah penat. Ingat dia sorang je ke penat lepas balik dari misi?

Selepas itu, yang lain² melangkah masuk ke dalam rumah sebelum bahu B4 disapa.

"B4... Tolong bangunkan I5. Kita kena gerak laporkan diri pada K_ _ _ _ _ _ _." suruh G1. Tanpa buang² waktu B4 pergi ke arah I5 untuk mengejutkan dia.

Sementara B4 pergi bangunkan I5... G1 bersama yang lain berdiri di hadapan rak buku(gambar diatas).

Salah satu buku yang tersusun rapi di rak tersebut diambil G1 lalu kulit muka depan buku itu diusap perlahan dan ia bertukar menjadi sebuah tablet yang mempunyai logo berbentuk segitiga dan lambang huruf "T" diatasnya.

"Wuuoooh~" bersinar mata T3 dan T6 melihat buku tadi bertukar menjadi tablet dengan hanya sekali usapan. Terpegun seperti mereka berdua sedang melihat persembahan silap mata.

* * * *

Enter!

Setelah memasukkan 4 nombor kata laluan... Tablet yang digunakan tadi automatik kembali ke tempatnya dengan sendiri iaitu di rak buku dan camouflash semula menjadi buku.

We Are... BOBOIBOY!!! (DISCONTINUED)Where stories live. Discover now