Jangan playkan dulu audio diatas selagi belom dapat signal daripada Scha.
Sorry sebab slow sangat dalam mengupdate😅😅 banyak sangat idea kena perah habis sampai kering idea😂😂😂
Happy reading guysss~
_________________________________________Suatu tempat, di Seoul. Pada waktu malam.
.
.
.
.
.
"Eh! Betul ke ni alamat tempatnya?" B4 menyiku T3 disebelahnya.T3 check semula alamat yang tertulis dalam power band kuasanya lalu pandang kiri kanan, atas bawah. Lokasi dimana mereka semua tengah berada sekarang.
"Betullah. Apa yang salahnya?"
"Takdelah kot² kita salah tempat ke? Bangunan ni dahlah besar, kosong. Usang pulak tu." ye. Lokasi dimana 'mereka' berada sekarang ialah dihadapan sebuah bangunan lama yang sudah lama ditinggalkan.
Bangunan itu sungguh besar dan gelap. Tetingkapnya juga ada yang pecah, takde tingkap langsung dan ada tingkap yang dilekapkan dengan papan. Kalau ditengok dari luar nampak macam rumah hantu.
"Semua berundur." kecuali seorang 'mereka' berundur sedikit ke belakang.
Figure yang tak berganjak dari tempatnya mengeluarkan sesuatu dari beg pinggangnya lalu dibaling ke dalam bangunan lama tu dan...
POOF!
...satu bangunan tu berasap. Tempias daripada asap tadi membuatkan 'mereka' terbatuk-batuk sambil tangan cuba mengipas menghalau asap.
Figure tadi?
'Dia' sorang jelah tak batuk sebab pakai mask. Tangannya dikipas menghalau asap.
"Weh, G1! Kau baling apa tadi sampai beras--" H2 gasped dengan apa yang dilihatnya.
Yang lain²???
"Wuuuooooh~~"
Tergamam dengan apa yang tersergam indah di depan mata.
Bangunan lama yang kelihatan seperti rumah hantu tadi berubah menjadi sebuah rumah yang cantik dan besar.
"Done." menepuk-nepuk tangannya membuang debu. Tangan kirinya menggalas beg. Tangan kanannya pula memegang pemegang beg beroda. Bersedia masuk ke rumah baru diorang.
'Mereka' masih lagi tergamam dibelakang G1.
"Korang tercegat apa lagi tu? Cepat bawak beg² korang masuk dalam. Tak sejuk ke duduk kat luar ni lama²?" selepas menegur G1 beredar dulu masuk ke dalam rumah.
Sedar akan itu 'mereka' pon cepat² masuk ke dalam bawak beg² diorang sekali. Tak tahan sejuklah katakan. Lagi² malam.
Yup!
Suhu di Seoul sekarang sedang mengalami tahap kesejukan yang rendah.
[ 2 minggu kemudian ]
Macam biasa bila pergi sekolah mesti ada pelajar² dengan pelbagai perwatakan mereka, bukan?
Ada yang nerd, ada yang fashionable. Ada yang pandai, ada yang tak pandai. Ada yang malas, ada yang ra---
Z
r
r
e
e
a
a
k
k
k
!(bunyi spoil)Taknaklah cerita panjang lebar sebab korang pon kenal sekolah korang macam mana, kan?
S
.
K
.
I
.
PJauh dari sini... Setelah sekian lama sekolah 'ini' ditutup... Akhirnya, kini dibuka semula kepada orang ramai. Dan sekarang, sekolah 'ini' mulai penuh dengan kerumunan manusia yang sibuk mendaftar sejak dari jam 7 pagi tadi.
YOU ARE READING
We Are... BOBOIBOY!!! (DISCONTINUED)
De Todo"We'll be... Together Forever! Anyeonghaseyo BOBOIBOY 7 ELEMENTAL TWINS imnida! Bangapsimnida! We are BOBOIBOY!" /Mesti korang tak sangka apa yang Boboiboy tengah buat sekarang ni kan?🤔 Jadi... inilah apa yang diorang tengah buat sekarang iaitu...