Soojin Pov
Aku membuka Iphone 5s aku dengan niat untuk melihat baju design terkini.
Mata aku sudah tetarik dengan satu set baju kemeja dan skirt.
Harganya tidak terlalu mahal baru RM65 untuk saty set tersebut.
"Soojin cepat bersiap kita nak pergi rumah halmonie ni"jerit ommaku.
Hal ini menyebabkan aku terkejut dan tertekan skrin di telefonku secara tidak sengaja dan aku melihat semula skrin telefonku.
"Urusan pembayaran anda telah selesai dan anda hanya perlu menunggu barang sampai"
"Aik aku tak bank in lagi duit dah berjaya mungkin auto bank in kot"ujarku lalu segera beredar ke bilik air.
Hanlim Highschool
"weh soojin kalaulah katakan kita boleh beli pak we online kan kau nak tak? "soal hannah mereka berjalan ingin pulang ke rumah.
"Kau ni merepek je untuk apa aku nak tempah pak we bagai? And one more thing mengarut jerlah beli pak we bagai ni"ujar soojin.
"Yerlah kau balas dendamlah dekat Mark sebab dia tinggalkan sebab kau terlampau baik untuk dia padahal dia ada girlfriend lain"ujar hannah.
"Dahlah hannah benda dah lepas aku malas nak ungkit weh"
Tiba-tiba mark yang merupakan ex boyfriend soojin bersama girlfriend barunya iaitu yeri.
"Hai ex, tak ada namja ke nak dekat awak ke? "soal mark dengan sinis.
"Hello mulut tu baik sikit eh, kau fikir aku hadap muka jamban tak siap kau tu? Tak lah weh aku boleh dapat boyfriend lagi hensem dan lagi baik dari kau lah mark dasar buaya darat"marah soojin.
"Oh so kau dah ada yang baru why not kau tunjuk dekat aku siapa lelaki tu? Hensem sangat ke?tch please aku jamin aku yang paling hensem"ujar mark.
"Kau tunggu je lah jangan terkejut pulak dah jom hannah blah terloya pulak tekak aku tengok mark ni"ujar soojin.
"Weh kau memang fire dengan mark tu terkejut aku tengok kau marah tadi"ujar hannah.
"Well tahap kesabaran aku dah sampai,eh hannah aku kena cepat ni sebab barang aku nak sampai karang tak ada siapa ambik"ujar soojin.
"Hah yalah baik-ii"
Dirumah soojin
Jigeum i sungan huhoe eopsi boyeojugo sipeo
Geujeo ne simjangeul ttwige hago sipeo
Nunbusin dalbit arae yeoldaeya gateun sarangeul hago isseo
Neowa naSoojin menyayi sambil menari lagu gfriend yang baru iaitu fever.
Ting tong
"Yeay barang aku dah sampai hooray"dengan perasaan gembiranya soojin berlari ke arah pintu.
Soojin membuka pintu dan dia terlihat seorang lelaki yang hensem yang dia yakin tu bukan pekerja shopee.
"Ya aku encik cari siapa ya? "soal soojin dengan muka blur.
"Ni rumah kim soojin kan? Awak yang oder saya hari tu dekat app shopee untuk boyfriend tempahan "jawab lelaki tadi.
"Hah apa dia?saya order awak dekat app shopee mengarut jerlah awak ni saya cuma oder baju je bukan boyfriend"jawab soojin.
"Cuba awak check balik dekat handphone awak"arah lelaki tersebut maka segera soojin check pembelian dekat shopee.
Ternyata memang benar dia oder lelaki tersebut pada hari dia membeli baju.
"Alamak saya salah tekanlah aduh boleh saya batalkan tak? "ujar soojin.
"Maaf awak tak boleh batalkannya, anyway nama saya kim jibeom berumur 18 tahun selamat berkenalan"ujar jibeom.
"Saya kim soojin masuklah dulu kita sembang dekat dalam"pelawa soojin.
Maka mereka berdua masuk ke dalam rumah soojin.
"So awak tinggal mana? Sekolah mana? "soal soojin.
"Saya tinggal dengan awak dan sekolah dengan awak"jawab jibeom.
"MWO serius awak duduk dengan saya awak gila ke apa hah? Parents saya dahlah tak ada takkan kita nak duduk berdua je"ujar soojin dengan muka terkejut.
"Duduk satu rumah je bukan satu bilik pun tapi kalau awak nak sebilik saya okay je"ujar jibeom.
"Yah saya tak naklah awak pergi balik sana saya tak nak awak pun shuh shuh"soojin menolak jibeom tapi jibeom segera memerangkap soojin.
"Awak jangan macam-ii kalau awak tak nak di apa-apakan oleh saya ni"ujar jibeom dengan smirk.
"Yah nanti parents saya marah macam mana? Please saya tak nak tinggal dengan awak"rayu soojin.
"Okay fine kalau macam tu saya akan tinggal dekat rumah sebelah awak yang kosong ni"
"Mwo awak dah beli rumah dekat sebelah ni? Awak ni siapa boleh buat macam tu? "soal soojin.
"Tu semua diuruskan majikan saya"jawab jibeom.
"Apa-ii jerlah dah awak baliklah sana saya nak fikirkan cara untuk setelkan masalah ni"ujar soojin.
"Okay jumpa esok ya sayang"ujar jibeom sambil megusutkan rambut soojin.
"Sayang heol euw"
TBC...........
YOU ARE READING
[C] Boyfriend Dari Shopee (Jibeom)
Short StorySoo Jin dia membeli pakaian di aplikasi shopee malangnya dia tidak perasaan dia tersalah tekan button. "Tak sabarnya nak tunggu barang aku sampai"-Soo Jin "Annyeonghaseyo penghantaran shopee" "Yah kau siapa hah? "-Soo Jin "Saya teman lelaki yang awa...