Falling

298 40 54
                                    

Soojin Pov

Hari ni merupakan hari minggu, si jibeom ni paksa aku pergi funfair so aku pun redha jerlah sebab dia ugut nak kiss aku pulak.

"Wow cantiknya chagi saya ni tergoda saya"ujar sambil mengusut rambutku.

"Yah kim jibeom rosaklah rambut saya ish awak ni kan"marahku sambil menepis tangannya.

"Alah merajuk pulak dah jom jemput naik kereta saya"ujar jibeom lalu menarik tanganku menuju ke arah kereta.

"Wah awak reti bawak kereta kayanya awak"ujarku kagum.

"Haah baru je ambik lesen memandu 2 bulan lepas"jawab jibeom.

"Ooo"






Setelah 30 minit berada dalam kereta akhirnya kami berdua sampai ke funfair.

Aku mula exited melihat suasana funfair yang sangat meriah dan pelbagai belon berwarni.

"Jibeom cepatlah kita masuk saya tak sabar nak main"ujarku teruja mengongjang badan jibeom.

"Tadi tak nak ni dah sampai bersemgat pulak dia ni"ujar jibeom.

"Aloh tu tadi"ujarku.

"Yelah kajja"ujar jibeom menarik tanganku.

"Awak awak awak awak saya nak gula-ii kapas tu"ujarku dengan mata berkelip kelip.

"Aigoo comelnya awak ni baik kita beli"lalu jibeom mebelikan aku gula-ii kapas.

"Nak main apa Dulu?"soal jibeom

"Kita naik feris wheel nak teringin nak tengok pemandangan kat atas nanti bila berpusing"jawabku.

(Betul ke ferris wheel an salah betulkan ya)

Giliran kami menaiki feris wheel sudahpun tiba. Aku yang bersemangat banyak menangkap gambar.

"Tangkaplah gambar kita berdua baru sweet"ujar jibeom lalu duduk rapat denganku dan menagkap gambar.

"Eieieiei muka awak nampak buruklah"ejekku.

"Hye saya kacak okay awak je yang buta"

Tiba-ii feris wheel ni berhenti dan lampu terpadam.

"Jibeom awak dekat mana? "soalku dengan muka hendak menangis.

"Saya ada dekat sini awak jangan takut ya"ujar jibeom memelukku dengan erat. Tanpaku sedar jantungku mula berdegup dengan kencang.

"Apa dah jadi ni? "

Selang beberapa minit mesin ni bergerak semula dengan baik.

"Awak okay soojin? "soal jibeom meleraikan pelukkan dan memandangku.

Aku mula terpaku melihat wajahnya tak dapat dinafikan mukanya memang handsome.

"Na........na... nae sa........s... Aya okay"jawabku tergagap.

"Awak takut sangat ni dah-ii tak ada apa tersangkut sikit"pujuk jibeom memelukku.

End Soojin Pov









Hanlim Highschool

Aku duduk di meja bersebelahan dengan jibeom sejak dia dapat satu kelas dengan aku dia duduk sebelah aku manakala hannah duduk sebelah Hwall.

"Soojin~shi jom teman aku ke tandas sambil tu kita bergosip"ajak hannah.

"Kau ni tahu pergi tandas je pagi-ii dah pergi tandas"bebel soojin sambil mengikuti tandas.

"Eleh temanlah dengan member pun nak berkira kau ni"rajuk hannah.

Mereka berdua beredar dari kelas menuju ke tandas tinggal jibeom keseorangan.

"Hai jibeom"sapa yeri sambil memegang bahu jibeom.

"Hai yeri"balas jibeom sambil menepis tangan yeri.

"Malam ni jom keluar dengan saya kita jalan-ii"ajak yeri.

"Sorry kalau keluar berdua dengan kau aku tak nak sebab aku dah ada yeochin nanti soojin jelous"jawab jibeom.

"Alah kita diam-ii jerlah dia bukan tahu pun lagipun apa best sangat pasal dia yang awak syok sangat"ujar yeri ingin memeluk jibeom tapi jibeom megelak.

"Stop it kau nak melebih sangat lah perempuan kau dah ada mark apa hal kau nak aku jangan nak melebih eh"marah jibeom.

"Tch dia tu bukan hensem mana pun acah jer lebih"ujar yeri "Jom couple dengan saya  nak?"

"Amboi kau dah ada mark namchin aku pun kau nak kebas, kata mark lagi hensem pehal kau kacau namchin aku"ujar soojin.

"Tch dasar perempuan main kayu tiga plus mata keranjang"perli hannah.

"Eh perempuan kau diam eh kalau mark tahu pasal ni siap kau"ugut yeri lalu beredar.

"Menyibuk je kacau pak we orang tak ada life ke"ujar hannah.

"Terharu oppa chagi backup oppa gomawo chagi"ucap jibeom sambil mencium pipi soojin.

"Yah awak ni memang suka cium orang sesuka hati eh"marah soojin lalu mecubit lengan jibeom.

"Aku pulak jelous tengok kesweetan korang ni almaklumlah single"ujar hannah.

Cup!

Satu ciuman singgah di pipi hannah menyebabkan hannah terkejut. Dia menoleh ke arah orang yang berani mencium dia.

"Yah Heo Hyun Jun awak nak kena eh"marah hannah lalu mengejar hwall.

"Comelnya dorang,dorang couple ke? "soal jibeom.

"Taklah tapi sebenarnya si hannah crush dekat dia tapi saya tak tahu pulak si hwall suka dia"jawab soojin.

"Awak suka saya tak? "

"Tak kot"
















































TBC.......
Abaikan typo

[C] Boyfriend Dari Shopee (Jibeom)Where stories live. Discover now