Soo jin baru keluar dari rumahnya untuk pergi ke sekolah dia tak sabar nak jumpa hannah sebab nak cerita perkara ni.
"Sayang kenapa tak tunggu saya?"ujar jibeom sambil berjalan di sebelah soo jin.
"Ish awak ni kenapa ikut saya"ujar soojin.
"Saya kan student baru dekat sekolah baru awak so saya tak tahu jalan nak pergi sekolah"jawab jibeom.
"Haah kan lupa pulak saya awak ni student baru janganlah sweet-ii nanti kawan saya ingat awak dengan saya bercinta pulak"ujar soojin.
"Tapi sayakan boyfriend awak"ujar jibeom.
"Dah-ii jangan nak mengada jom kita pergi pejabat daftarkan awak dulu"
" Hai soojin, so ni lah namchin baru yang awak cakap tu?"ujar suatu suara.
"Eoh mark haah dia ni namchin baru saya"jawab soojin sambil memeluk lengan jibeom.
"Well boleh tahan hensem pak we kau ya soojin"puji yeri sambil memandang jibeom dengan pandangan menggoda.
"Hello namchin awak ni lagi kacak dari dia ni"ujar mark tak nak kalah.
"Annyeong kim jibeom namchin kesayangan soojin"ujar jibeom sambil menghulurkan tanganya malangnya tidak di sambut oleh mark.
"Oppa kajja kita pergi pejabat nanti lambat daftar diri bye korang"ujar soojin membawa ke pejabat.
"aku kena dapatkan dia"
Waktu rehat
Meja jibeom dikerumi dengan ramai perempuan.
"Awak single tak jibeom?nak tak jadi namchin saya? "
"Heol muka macam jamban tak siap ada hati nak ngorat dia aku lagi cantik kan jibeom"
"Jibeom jomlah rehat dengan saya"
Pelbagai soalan di tanya kepada jibeom membuatkan jibeom kekok.
"So dia ni pak we kau order dekat shopee? kelakar kau ni soojin"ujar hannah.
"Pembetulan terorder okay bukan saja-ii"jawab soojin.
"Guys saya dah ada yeochin maaf saya tak dapat layan korang semua"ujar jibeom.
"WHAT AWAK DAH ADA YEOCHIN SIAPA?"
Jibeom pun bangun dan segera pergi ke arah soojin tangan soojin dipegangnya.
"Kim Soojin ni dialah yeochin saya"jawab jibeom manakala soojin menahan geram.
"Yah awak ni"jerit soojin perlahan.
Semua pelajar perempuan yang tadi beredar dengan wajah kecewa.
"Jom rehat saya laparlah chagi"ujar jibeom menarik tangan soojin.
Soojin hendak masuk ke dalam rumahnya dengan cepat sebab dia ingin tidur lepas penat balik dari sekolah.
"Soojin pukul 3 kita keluar jom, tengok wayang"ujar jibeom.
"Alah malaslah awak, saya penatlah awak pergilah sorang-ii"
"Okay baru ingat nak belanja orang tu baju baru tapi orang tu tak nak tak apalah"ujar jibeom.
"Eh mana ada saya cakap tak nak ikut okay jumpa pukul 3 nanti bye"ujar soojin.
Jibeom hanya tersenyum melihat gelagat soojin yang comel tu.
"Comel"
Di Shoping mall
"Awak baju ni ke yang ni lawa? "soal soojin menunjuk baju berwarna putih dah hitam pada jibeom.
"Warna putihlah sesuai sangat dengan awak sayang"ujar jibeom.
"Awak ni tak payahlah panggil saya sayang bagai geli lah lagipun kita bukan pasangan kekasih pun depan mark ya awak kena berlakon"ujar soojin.
"What ever tak kisah jomlah pergi"ujar jibeom sempat lagi dia kiss pipi soojin.
"Eieieieieieie dia ni kan suka kiss orang suka hati dia"rungut soojin mengikut langkah jibeom.
TBC........
Abaikan typo
YOU ARE READING
[C] Boyfriend Dari Shopee (Jibeom)
Short StorySoo Jin dia membeli pakaian di aplikasi shopee malangnya dia tidak perasaan dia tersalah tekan button. "Tak sabarnya nak tunggu barang aku sampai"-Soo Jin "Annyeonghaseyo penghantaran shopee" "Yah kau siapa hah? "-Soo Jin "Saya teman lelaki yang awa...