Secret

262 39 35
                                    

Sebulan kemudian

Hampir sebulan jibeom menjadi boyfriend palsu kepada soojin.

"Jibeom awak tak nak berhenti ke buat kerja ni? Dah sebulan dah awak jadi fake boyfriend tak berbayar saya"ujar soojin.

"No selagi boss saya tak cakap apa-ii selagi tu saya akan jadi kekasih awak"jawab jibeom sambil menatap wajah soojin.

"Haish memacamlah awak ni"

"Wae awak dah jatuh cinta dengan saya eh"ujar jibeom.

"Mw.......Mwo jatuh cinta haish mengarutlah awak ni"ujar soojin memalingkan mukanya ke arah lain sebab malu.

"Yalah ma--"belum sempat jibeom menghabiskan ayatnya dia handphone dia berbunyi.

"Kejap eh saya pergi jawab panggilan"ujar jibeom lalu beredar jauh dari soojin.

"Huh jawab panggilan dari yeochin dia yang lainlah tu"ujar soojin perlahan.

"What soojin kau cakap macam tu kau jelous ke? Aish tak mungkinlah aku suka dia"bebel soojin seorang diri.













Jibeom situation

"Hello Tuan Kim ya saya bercakap"ujar jibeom yang duduk di luar rumah soojin.

"Macam mana? Kamu dah dapat buat dia jatuh cinta? Or ingat kamu? "soal tuan kim dengan nada yang tegas.

"Erm belum lagi Tuan saya masih mencuba"jawab jibeom.

"Kamu ada masa 2 bulan je lagi untuk buat dia jatuh cinta dan ingat kamu selepas daripada tu kalau kamu tak berjaya kamu kena tinggalkan dia"ujar Tuan kim lalu mematikan talian.

Jibeom meramas perlahan rambutnya.Kepalanya dihentak di dinding berkali kali.

"Yah awak giler ke apa sampai hentak kepala dekat dinding hah"tegur soojin.

"Maaf saya balik dulu saya penat"ujar jibeom lalu beredar meninggalkan soojin yang kebinggungan.

"Pelik betul dia ni nasib comel"segera soojin menampar perlahan mulutnya lalu masuk ke dalam rumah.











Pinky Cafe

Hannah menyedut perlahan air latte yang baru sampai.

"Kenapa aku rasa aku macam pernah nampak jibeom dekat suatu tempat eh"ujar hannah perlahan.

"Hai adik manis nak berkenalan boleh? "soal seorang lelaki.

"Yah Sehun please jangan kacau saya boleh tak saya tak suka"ujar hannah dingin tanpa memandang wajah kacak sehun.

"Amboi garangnya awek cun ni janganlah garang sangat awak"ujar sehun memegang tangan hannah.

"Yah lepaskan sayalah awak gila ke?"marah hannah tapi sehun mendekatkan mukanya dekat hannah.

Buk


Satu tumbukkan selamat melayang ke muka sehun. Nasib tidak ramai pelanggan di cafe tersebut.

"Kau pehal bro usik awek aku tak ada life ke? "marah lelaki tadi sambil menarik hannah ke belakang dia.

"Oh awek kau tak tahu pulak aku"jawab sehun sambil tersenyum sinis lalu mendapat satu lagi tumbukkan dari lelaki tadi.

"Lagi sekali kau kacau hannah nahas kau"ujarnya  lalu menarik tangan hannah keluar dari cafe tersebut.














"Gomawo Hwall sebab selamatkan aku"ucap hannah sambil menudukkan badannya.

"Cheoma dia siapa tu? "soal Hwall

"Peminat aku,weh aku kena balik ni nanti omma aku bising bye Hwall"ujar hannah.

"Alah melepas"rungut Hwall.






























Di Kelas 5B-2

"Jibeom awak okay ke ni? Dari semalam awak macam sedih je? Saya ada buat salah ke? "soal soojin lembut.

"Aniya awak tak bersalah pun saya tak sedap badan je"jawab jibeom.

"Oh okay rest well ya"ujar soojin.

"Kau ni semaklah"ujar yeri

"Yah kau kenapa kacau chingu aku tak ada life ke betina"marah hannah lalu menolak yeri.

"Yah hannah sudahlah tu jangan gaduh"ujar soojin.

"Kau tu hannah patutlah orang tak nak kau dahlah muka macam lelaki pastu perangai ganas yang amat siapa je nak kat perempuan dekat kau"ejek yeri sambil tersenyum sinis.

"So kisahnya aku alone pun alone lah asal aku bahagia"jawab hannah mengflip rambutnya dan beredar dari kelas.




















Tbc......

[C] Boyfriend Dari Shopee (Jibeom)Where stories live. Discover now