Sunrise Cafe
"Hannah ibeom tu siapa ? Mana dia? "soal soojin.
"Look's soojin ibeom tu dia BFF kita masa kita sekolah rendah kita bertiga memang rapat sangat-ii ke mana kita Pergi pasti bertiga,tapi suatu hari ibeom dan family dia terpaksa pindah dekat Paris then sampai sekarang aku tak dengar khabar berita pasal dia. Kau pernah cakap dekat aku yang kau sukan dia lebih dari seorang kawan tapi kau takut nak luahkan sebab kau rasa dia ingat kau main-ii"cerita hannah.
"Mesti dia sangat bermakna bagi aku kan"soal soojin sambil menagis.
"Ya sangat bermakna lagi satu dia pernah berkata yang dia janji nak cari kau bila dah balik Korea. Then family kau cukup marah dengan ibeom sebabkan dia kau kemalangan sampai koma tiga tahun"sambung hannah.
"Haish so okay hannah thanks sebab kau story dekat aku harap-ii dapat membantu ingat ibeom"ujar seojin.
"Hah ni satu lagi aku nak cakap aku rasa kan jibeom tu macam ibeom lah tak tahu kenapa tapi firasat aku kuat menyatakan yang jibeom tu ibeom kawan kita"ujar hannah dia menyedut lattenya.
"Entahlah hannah aku pun pening so okay nanti aku akan siasat pasal jibeom"ujar soojin.
"Yah chagi~ya lamanya lepak dengan hannah membawang eh"ujar jibeom memeluk leher soojin.
"Yah awak ni mengada betullah malu saya depan hannah"ujar soojin.
"Eh tak Apa-ii aku okay jerlah jangan malu-ii"ujar hannah.
"Annyeong semua"ujar Hwall.
"Eoh Hwall uwuu datang nak claim hannah ya"usik soojin.
"Haah yerlah dah couple kena claim nanti kena rembat pulak"ujar hwall tersenyum manis.
"Euw pehal cheesy sangat padahal dulu kau saveage nak mampus "perli soojin.
"Dulu sekarang lain"
"Dah-ii jom soojin balik esok kita nak pergi jalan-ii awal pagi nanti lambat pulak"ujar jibeom.
"Okay bye hannah aku balik dulu"ujar soojin dia memeluk hannaah.
"Nae jumpa isnin nanti annyeong"hannah melaambaikan tanganya lalu mereka berempat berpisah di luar cafe.
Keesokan paginya
Soojin Pov
"Soojin sayang bangun cepat dah pagi ni"kejut suatu suara iaitu jibeom well semalam dia tidur rumah aku.
"5 minit lagi ngantuk ni"ujar ku dengan mata terpejam.
"Yah mana boleh nanti lambat nak pergi taman butterfly bangun cepat sebelum saya yang mandikan awak pulak"ugut jibeom.
"Hish yerlah yerlah suka ugut orang dah keluar sana"halauku lalu langkahku di atur ke tandas.
Taman Buterfly
Kami berdua berjalan di sekitar taman yang penuh dengan rama-rama dan bunga yang cantik.
"Jibeom jom tangkap gambar kat sini suasana kat sini nampak cantik"ajakku menarik tangannya di kawasan bunga matahari.
"Amboi dulu tak suka berselfie bersama ni dah suka pulak"
"Dah cepat senyum"aku menekan butan klik dan serentak dengan itu aku dapat rasa kan benda lembut melekat di pipiku.
"Hehehehehehehe opss sorry dah terbiasa pulak"ujar jibeom sambil menyangkan peace.
"Yah awak ni suka kiss orang sesuka hati awak je yah"marahku tak lupa aku memukul mukul bahu jibeom.
"Alah janganlah marah okay jom saya belanja awak makan dekat cafe seberang sana makanan kat sana sedap tau"ujar jibeom aku pun segera berlari ke arah cafe tanpa menoleh ke kiri dan kanan.Tanpa aku sedar ada sebuah motor laju menuju ke arahku.
"KIM SOOJIN"jerit jibeom lalu dia menarik aku dan menyebabkan kami berdua jatuh tergolek.
"Jibeom"panggilku yang dalam pelukkan jibeom.
"Yah soojin lain kali nak melintas tengok kiri kanan nasib saya ada"dia memelukku.
"Mianhae jibeom saya tak sengaja"ujarku tiba-tiba kepala aku berdenyut dan ada memori yang samar muncul di kepalaku.
"Saya tak nak kehilangan awak untuk kali kedua"ujarnya perlahan namu aku dengar aku memegang kepalaku yang sakit.
"Soojin awak okay tak ni? "soal jibeom sebelum aku pengsan dalam dakapan jibeom.
End Soojin Pov
TBC.........
YOU ARE READING
[C] Boyfriend Dari Shopee (Jibeom)
Short StorySoo Jin dia membeli pakaian di aplikasi shopee malangnya dia tidak perasaan dia tersalah tekan button. "Tak sabarnya nak tunggu barang aku sampai"-Soo Jin "Annyeonghaseyo penghantaran shopee" "Yah kau siapa hah? "-Soo Jin "Saya teman lelaki yang awa...