Konflik

228 25 39
                                    

Air mata soojin mengalir apabila melihat jibeom berpelukkan dengan yeri.



"Soojin tunggu oppa"jerit jibeom ingin berlari mendapatkan soojin tapi di halang oleh yeri.

"Tak payahlah pergi dekat dia sayakan ada"pujuk yeri.

"Aku tak nak kau faham tak? Aku tak suka kau"jibeom dengan geram lalu melepaskan tangan yeri lalu pergi ke arah soojin.

"Tak guna sikit-sikit soojin soojin soojin kenapa aku kalah dengan soojin tu hah eieieieie"yeri mula mengepal penumbuknya dendamnya terhadap soojin semakin membuak buak.

"Mungkin aku patut hapuskan kau sebab kau perampas kebahagian aku"












































Soojin berlari dan berhenti di sebuah taman yang jauh dari manusia.

"Hiks hiks hiks kenapa jibeom buat aku macam ni? Aku dah mula sukakan dia tapi dia dengan yeri hiks hiks hiks"soojin menagis teresak esak.

"Soojin why you crying my friend? "soal seseorang.

"Hannah"lalu segera soojin memeluk hannah yang kebetulan lalu di situ.

"Uljima tell me what happen? Kenapa kau menagis? "soal hannah menggosok belakang soojin untuk menenangkannya.

"Jibeom dia berpelukkan dengan yeri weh aku benci dia aku dah mula sukakan dia tapi sampai hati dia buat aku macam ni"

"Yah kim soojin dah aku tak mahu kau sedih macam ni calm down okay mungkin kau salah faham je tu"pujuk hannah.

"Tak dia penipu hannah please bagi aku tumpang tidur rumah kau please untuk beberapa hari je"rayu soojin memegang tangan hannah.

"Ya baiklah kajja jom balik rumah"lalu mereka berdua berjalan pulang ke rumah hannah.
























"Hannah awak dekat mana? Kenapa tak jawab call saya? "desis hati jibeom.

Tiba-ii telefon jibeom berdering segera dia menjawab tanpa melihat pemanggil.

"Yah awak dekat mana kenapa buat saya risau? "

"Jibeom ni saya tuan kim"ujar tuan kim di hujung talian.

"Oh nae tuan kim ada apa? "

"Masa tiga bulan awak dah nak tamat nampaknya awak terpaksa tinggalkan soojin sebab dia tak ingat kamu pun"ujar tuan kim.

"Tapi tak kan tak boleh sampai soojin ingat saya tuan? "soal jibeom cemas.

"Jibeom awak janji apa dulu? Saya dah tolong awak sampai ke tahap ni dah tak cukup ke lagi? "soal Tuan kim dengan nada tegas.

"Tapi saya betul-ii cintakan soojin tuan"

"Dah saya tak kira hujung minggu ni hari last awak berada dekat dengan soojin kalau awak dekati soojin siap awak"ugut tuan kim lalu mematikan panggilan.

Jibeom mengeluh dia buntu nak buat apa sekarang dia tak nak berpisah dengan soojin.

"Hannah"jibeom teringat akan kawan baik soojin dan dia lalu dia segera mendail nombor hwall untuk meminta berjumpa.


































Spring Cafe

"Yah oppa kita buat apa dekat sini? Kesian soojin sorang-ii dekat rumah"soal hannah.

"Si jibeom nak jumpa hannah then suruh oppa pun join sekali tak tahu pulak dia nak cakap apa"jawab hwall.

"Aish macam-macamlah"rungut hannah.

"Hai korang dua sorry lambat dah lama tunggu? "soal jibeom yang baru sampai.

"Kitaorang pun baru je sampai"jawab hwall.

"Wae jibeom ada something tak kena ke? "soal hannah.

"Aku tahu hannah dengan kau dan kau tahu pasal apa yang jadi dekat kitaorang serius aku cakap aku tak peluk yeri tapi dia peluk aku percayalah aku hannah"jibeom memandang hannah.

"Entahlah weh aku susah nak percaya sebab kau kan pak we dari shoppe so manalah tahu si yeri ni beli kau ke an boleh jadi jugak? "ujar hannah.

"Sebenarnya pasal shoppe tu tipu je aku yang buat seolah olah macam soojin beli tapi tu semua aku buat"terang jibeom.

"Kau buat sebab apa asal sampai shoppe bagai ni? "soal hwall.

"Ni semua idea dari appa soojin a.k.a tuan kim"

"Apa sebenarnya hubungan kau dengan appa soojin ni? Kau siapa sebenarnya ni hah? "soal hannah dengan nada yang tidak dapat di kawal.

"Chagi calm down dengar apa yang jibeom nak cakap"pujuk hwall.

Jibeom mengeluarkan sekeping gambar dari poket seluarnya lalu di letakkan gambar tersebut di atas meja. Hannah mengambil gamabar tersebut lalu membulat matanya.

"Yah mana kau dapat gambar kitaorang masa sekolah rendah dengan bff kitaorang ni hah? "soal hannah.

"Hannah kalau kau nak tahu itu adalah aku masa sekolah rendah aku lah kawan korang yang nama ibeom tu"jibeom memberitahu hannah.

"YAH PABO ASAL TAK CAKAP AWAL HANAT TERGAMAK KAU BUAT KITAORANG MACAM NI"Hannah mula memukul kepala jibeom.

"Sakitlah kepala aku so aku nak mintak tolong kau ni please bagi aku jumpa hannah aku nak terangkan segalanya pada dia"pinta jibeom dengan muka simpati.

"Okay sekarang ni dia merajuk dengan kau aku akan cuba pujuk dia so kau kena sabar sikitlah ya, apa-ii aku call okay"

"Okay boleh secepat mungkin kalau boleh aku nak jumpa dia"

"Ya beres bosskur"

"Bff tak bff eh awek aku tu jangan melebih ya"tegur hwall dengan wajah masam.

"Alah awak ni hati saya milik awak je rilek okay"pujuk hannah lalu dia dan jibeom men tertawakan hwall yang masam muka.




























TBC...........

[C] Boyfriend Dari Shopee (Jibeom)Where stories live. Discover now