Jelousy

217 25 35
                                    

Kelas 5B-2

"Hannah boleh nak tanya sikit tak? "soal jibeom.

"Tanyalah apa dia?kalau susah aku tak jawab eh"gurau hannah.

"Kau ingat lagi tak lelaki yang hannah kata ibeom tu? Kau kenal dia? "soal jibeom.

"Aku kenal lah bff kitaorang tapi aku dah tak cam muka dia kot dah lama tak jumpa dia"

"Sebenarnya aku ada---

Belum sempat jibeom menyambung ayatnya soojin datang menyampuk perbualan mereka.

"Amboi happy nampak bersembang?sembang pasal apa tu? Tak nak story dekat aku ke?"jelas ada bunyi nada jelous dari percakapan soojin.

"Tak ada sembang pasal kerja sekolah, kau jelous eh soojin hah kantoi"usik hannah.

"YAH HANNAH ELYSA" dengan segera si hannah berlari mendapatkan hwall di luar kelas.

"Alah soojin jangan merajuk nanti cepat tua tau"usik jibeom.

"Yah pabo diam sebelum saya siku awak nanti ya"ugut soojin.

"Auch comelnya awak bila blushing"jibem mencubit pipi soojin.

"Sakitlah"




































Hwall dan hannah sedang sibuk bersuap suapan makan nasi goreng.

"Aigoo baby  sayang comotnya awak makan "tegur hwall mengelap mulut hannah.

"Hehehehehe sorry baby anje"


Astaga aku tulis loya tekak 🌚🌚🌚



"Yah naik kembang tekak aku dengar ayat korang ni baby sayang baby anje jadah ko"perli soojin.

"Kau apahal jelous eh jelous cakap jerlah"marah hannah.

"Tak adanya lah ni aku nak tanya hwall sesuatu"

"Apa dia? "soal hwall.

"Kau jangan memacam eh dia namchim aku tahu tak"hannah mula memeluk lengan hwall dengan erat.

"Taklah hwall kan rapat dengan jibeom aku rasa dia mesti tahu apa jibeom suka makan"

"Entah aku tak sure pulak tapi dia selalu makan ayam goreng"jawab hwall.

"Aku rasa dia suka sushi cuba kau try masak sushi"cadang hannah.

"Mana kau tahu dia suka sushi? Kau stalk dia eh"pandangan tak puas hati diberikan pada hannah.

"Hati aku kuat mengatakan dia suka sushi, cop kau pulak kenapa tanya pasal apa yang jibeom suka ni? Kau suka dia eh"soal hannah.

"Hah bagitahu jibeom kau suja dia uwuuu"hwall jugak turut serta menyakat soojin.

"Korang diam eh kalau korang bagi tahu jibeom aku bunuh korang nanti"ugut soojin.

"Wokay wokay kami senyap soojin sayang beres"ujar mereka berdua serentak.

Dari jauh kelihatan seseorang memerhatikan gelagat mereka bertiga dengan perasaan dendam.

"Kim soojin jangan fikir kau boleh bahagia semudah tu je aku akan rampas jibeom dari kau"

























































Dirumah Soojin

Soojin bersusah payah memasak sushi untuk jibeom tak lupa jugak ayam goreng dia masak sendiri demi jibeom.Usai balik sekolah dia segera memasak makanan ni kerana semua bahan telah ada dalam peti ais.

"Yeay suka harap-harap jibeom suka makan masakkan aku"ujar soojin seorang diri.

Soojin segera menuju ke rumah sebelah runah iaitu rumah jibeom sambil membawa makanan yang di masak.

"Jibeom sayang janganlah buat chagi macam ni oppa tak suka ke?"

Hati soojin melihat agenda di depan matanya tanpa sedar air matanya sudah mengalir di pipinya. Bekal yang di bawa jugak terjatuh.

"Sampai hati awak jibeom buat saya macam ni"soojin terus melarikan diri.

"Yah Soojin hajima................ 


























TBC..........

[C] Boyfriend Dari Shopee (Jibeom)Where stories live. Discover now