Louis
'We zijn klaar met de bespreking' zegt Will. 'Jullie kunnen gaan, morgen om 13.00 uur hebben jullie een signing, oké?'. Zayn knikt. 'Jup' zegt Niall. Met zijn vijven lopen we naar buiten, maar ik wordt tegengehouden door Will. 'Is er iets, je was wat afwezig vandaag?' vraagt hij. Ik glimlach nogal nep. 'Nee, geen energie. Ik heb vanochtend niks gegeten' zeg ik. 'Je bent de laatste tijd vaak afwezig, gaat alles echt goed?' vraagt Will. Ik knik heftig mijn hoofd. 'Ik heb honger, schiet op!' brult Niall van buiten. 'Lou! schiet op we hebben allemaal honger' lacht Liam. Ik loop de deur uit. 'Ik heb een tafel gereserveerd bij Nando's' zegt Niall stralend, als een klein kind. 'Mogen wij ook nog meebeslissen' lacht Harry. Van zijn lach ga ik vanzelf lachen. 'Oké, Niall, jij je zin' zegt Zayn.
Harry
Ik sta bij de kapstok in Nando's en hang mijn jas op. Liam, Zayn en Niall zijn al binnen, natuurlijk die hebben honger. 'Is er iets?' vraag ik aan Louis. 'Ik hoorde je met Will praten'. Louis schud zijn hoofd. 'Nee... het is alleen. Ik uhm... ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen' stamelt Louis. 'Kom op, je bent m'n beste vriend, en geloof me, na Taylor kijk ik nergens meer van op. Wat zij voor rare dingen deed af en toe' zeg ik sirieus. Louis lacht. 'Waarom is het eigenlijk uit tussen jullie?' vraagt Louis. 'Het werkte niet meer, en ik hou van iemand anders' zeg ik snel. Ik weet welke vraag er nu gaat komen. 'Van wie dan?' vraagt Louis. Zie je wel? Dat had ik verwacht. Ik haal diep adem en druk dan stuntelig mijn lippen op die van Louis. Na een paar seconden laat ik los en Louis staart me raar aan. Nog voor hij iets zegt ren ik de deur uit. Ik ren door allerlei zijstraatjes, zodat niemand me ziet huilen. Ik kom bij een bospad. Zonder te twijfelen ren ik. Na een kwartiertje kan ik niet meer. Ik plof neer in het zachte mos bij een boom. Tranen stromen over mijn wangen. Wat heb ik nou weer gedaan, Harry, hoe kon je zo stom zijn?! Ik snik. Wat als Louis geen contact meer met me wil, en uit de band stapt?! Een 1D zonder Lou is geen 1D. Dan vallen er een hoop fans weg, ja, iedereen is weg van Louis! Dan valt Zayn ook weg, die is dan kwaad. Liam weet niet wat hij moet doen en omdat hij twijfelt gaat hij ook weg. En Niall snapt het niet en gaat dan achter de rest aan en dan blijf ik over. En solo gaan? NO WAY! Iemand legt een hand op mijn schouder. 'Is er iets?' vraagt een meisje. Ze is knap, lang donker haar, een smal gezichtje en grote, groene ogen. Ze heeft een klein neusje en lachende lippen. Ze heeft sproetjes. 'Nee...' snik ik. 'Ik zie het toch, je kunt het me ook niet vertellen als je niet wilt, ik heet trouwens Sam' zegt het meisje. Ik kijk haar aan. 'Omg!' gilt ze. 'Jij bent Harry Styles, DE Harry Styles!'. 'Ja... dat ben ik, hoi Sam... hoe oud ben je?' mompel ik. Ik krijg geen antwoord meer, ze pakt mijn gezicht en zoent me. Achter me kucht iemand. Ik maak me los. 'Louis...'
Louis
Ik sta met Harry bij de kapstokken bij Nando's. Het is best ongemakkelijk. Normaal valt het altijd wel mee, maar nu... ik weet niet. Harry is stil, en als hij lacht, lachen zijn ogen meestal niet mee, en Zayn zei gisteren dat dat bij mij ook niet is, en of Hazz en ik ruzie hebben gehad. 'Is er iets' vraagt Harry. 'Ik hoorde je met Will praten'. Ik schud mijn hoofd en denk na over wat ik zou kunnen zeggen. 'Nee... het is alleen. Ik uhm... ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen' stamel ik. Ik voel mijn wangen rood worden en kijk naar beneden. 'Kom op, je bent m'n beste vriend, en geloof me, na Taylor kijk ik nergens meer van op' grinnikt Harry. 'Wat zij soms voor rare dingen deed' zegt hij nu wat sirieuzer. 'Waarom is het eigenlijk uit tussen jullie?' vraag ik om van dat vage onderwerp af te zijn. 'Het werkte niet meer, ik hou van iemand anders.' zegt Harry. Het is even stil. Ik moet het gewoon vragen: van wie dan?'. Harry haalt diep adem en drukt dan zijn mond op die van mij. Ik schrik, maar al snel ontspan ik me. Harry trekt zich terug en kijkt me verwilderd aan. Dan draait hij om en rent weg. 'Harry!' schreeuw ik terwijl ik achter hem aanren. 'Het is niet erg! kom op nou! stop!'. Maar Harry lijkt me niet te horen. Ik stuur een sms naar Liam zodat hij weet waar we zijn, als we ooit stoppen. Na 5 minuten rennen krijg ik steken in mijn zij en ik probeer Harry te bellen, maar dan bedenk ik me dat zijn telefoon in zijn jaszak in Nando's zit. Harry rent het bos ik. Maar hij stopt al snel. Ik ga achter een boom staan en denk wat ik zal kunnen zeggen. Hey Harry, hier ben je... ik uhm... vind jou ook heel leuk...? Nee. Te nep. Hey Hazz. Vind je mìj leuk? Ik jou namelijk wel! Nee, ik ga te hard van stapel. Ik moet het rustig aanpakken. Ik draai mijn gezicht Harry's kant op, hij zit op de grond. Naast hem zit een meisje opgewonden te zijn. Harry mompelt wat en hij glimlacht voorzichtig. Dan pakt het meisje zijn gezicht. En zoenen ze! Terwijl hij een kwartier geleden mij nog kuste! Ik loop een stukje naar ze toe en kuch zachtjes. Harry wurmt zich los en kijkt me verschrikt aan. 'Louis...' mompelt hij.
Harry
O, nee, nee, nee! Dit gaat helemaal fout! 'Lou, dit is niet wat je denkt... ze is... een opgewonden fan. Zoiets gebeurt vaker, dat weet je zelf toch ook?!' jammer ik. 'Wauw! Ik kom Harry en Louis in een kwartier tegen ik ga meteen mijn vriendinnen bellen! Kan ik nog een selfie met jullie maken?' vraagt Sam enthousiast met tranen in haar ogen. 'Oké' mompelt Louis. Sam haalt haar telefoon uit haar zak en maakt een foto met ons. 'Waar is de rest?' vraagt ze. 'In het hotel' lieg ik. Sam pruilt. 'Oké, blijf hier, ik bel Demi en Lauren!' gilt ze. Zodra ze weg is loopt Louis weg. Ik volg hem maar. Na een tijdje laat Louis zich zakken op een wip in een speeltuin. Ik ga naast hem zitten. 'Dus, je zoent toch liever met meisjes' zegt Louis koud. Ik knipper mijn tranen weg. 'Nee, Lou, ik weet het niet. Zoiets heb ik nog nooit gevoeld, ik ben bang!' zeg ik eerlijk. 'Dat kan wel zijn, maar eerst zoen je mij en nog geen halfuur later dat meisje!' schreeuwt Louis boos. 'Stil' sis ik. Gelukkig is er niemand in de speeltuin, maar kans op paparazzi is er altijd. 'Hoezo stil, ik ben kwaad Harry! Ik vind je echt leuk en vervolgens zoen je met een random meisje!' schreeuwt Louis, wel wat zachter als de vorige keer. 'Nu snap ik, wat hier aan de hand is. Je bent jaloers' grijns ik. 'Ja, misschien, ja, maar haal die idiote grijns van je gezicht want dit is niet grappig!' Louis moet moeite doen om niet te huilen, zie ik. 'Nee, sorry, nee dat uhh kon niet...' zeg ik. 'Wat niet, dat je grijnsde of dat meisje zoende' schampert Louis. 'Allebei, maar ik zoende haar niet, zij zoende mij. En inderdaad het is een knap meisje, maar ik hou van jou Lou' mijn stem klinkt steeds zachter. Ik pak zijn handen, maar Louis trekt ze terug. 'Ik wil zekerheid, Hazz, wil je meer met mij dan vrienden of vergeten we dit alles?' vraagt Louis. Ik zucht. 'Weet ik niet, waarom zouden we alleen vrienden blijven... maar, denk een aan managment. Die zouden het niet goedkeuren en we zouden het niet openbaar mogen maken.' zeg ik. Louis knikt. 'We kunnen de zogenaamde relatie tussen mij en Eleanor toch houden, en dan kun jij naar Will gaan en alles uitleggen en dat we het geheim houden' 'zogenaamde relatie' grijns ik. 'Ik wist het wel, ik zag het altijd aan je ogen, maar El is wel helemaal weg van jou'. Louis bijt op zijn lip. 'Weet ik, we zijn heel gemeen maar het kan niet anders, ik heb het haar uitgelegd, ze begrijpt het wel, maar beloof me een ding...' zegt Louis. Ik knik. 'Wat je maar wilt meneer Tomlinson' lach ik. 'We worden niet jaloers op elkaar als ze zogenaamd daten met iemand, oké?' vraag Louis. Ik knik. 'En jij belooft mij ook één ding' lach ik. Louis kijkt me vragend aan. 'Ja?'. 'Als we gaan trouwen, wil ik mijn eigen achternaam houden' grijns ik.
__________
YAAAYYY, Larry is een stel. De eerste paar hoofdstukken waren niet echt interessant maar nu wordt het leuk, promise :)
ps: zal ik van meer personen een POV maken? Zoals van Niall of Zayn of Liam? Laat maar weten.
psps: Louis Styles, klinkt niet verkeerd toch?
JE LEEST
Do you love me?
FanfictionLouis en ik? Nee, dat gaat hem nooit worden. Waarom zou ik onze vriendschappelijke band breken? dat doe ik waarschijndelijk toch wel, als ik zeg wat me dwarszit... (One direction bestaat in dit boek)