Louis
'Louis! Zet je laptop aan! Harry is een lifestream aan het doen en... en... de hashtag #HarryLovesLouis is treding topic op twitter' Liam rent paniekerig de hotelkamer in. 'Wat?' vraag ik geschrokken. Liam is intussen al druk bezig met mijn laptop en Zayn zoekt op zijn telefoon naar #HarryLovesLouis. 'Toptweets: "awhh, arme Harry, Louis is al gelukkig met Eleanor" zegt een meisje, en hier nog een: "Yeahh, ik wist dat er iets vreemds was aan die relatie, nu snap ik het, Larry forever!" zegt iemand anders' leest Zayn voor. Liam heeft zich aangemeld op zijn google account en meld zich aan voor Harry's lifestream. Na een tijdje licht het scherm op. 'Dus, ik heb ongeveer een kwartiertje de tijd om jullie te vertellen hoe het zit, en na die 15 minuten' zegt Harry en hij kijkt naar de klok die achter hem hangt. 'zullen Paul, Harry Magee en Will hier wel zijn. En dan zullen ze me wel uit de band gooien... dus dit is ook zo'n beetje mijn adscheid. Voor eeuwig' hij laat een stilte vallen en kijkt weg van de camera. 'In ieder geval... het begon bij de X-Factor...' zegt Harry. 'Of nou ja, ieder apart...' ik kijk hoe zijn lippen op en neer gaan. Hij zet zijn hele carrière op het spel voor mij? 'Nee, nee, nee, nee!' schreeuw ik boos. 'Harry mag niet uit de band, als hij gaat ga ik mee'. Tranen lopen over mijn wangen van kwaadheid. 'Rustig, Louis, misschien wordt hij niet uit de band gezet?' zegt Zayn. Maar we weten allebei dat dat wel gaat gebeuren. 'Ik heb Niall gebelt' zegt Liam. 'Oké' zeg ik droog. Ik concentreer me op het scherm en probeer te luisteren naar wat Harry zegt... 'Louis en ik... als ik hem zag met Eleanor, op een feestje of een première of iets met awards... mijn hart brak... ik dacht, dat we nooit samen meer konden zijn. Ik voelde me ellendig, en helemaal niet happy. Ik heb mezelf pijn gedaan' zegt hij. Ik slik. Pijn gedaan? Hoezo pijn gedaan. Hij trekt zijn shirt omhoog en ik kan het niet laten om zijn abs te bewonderen. Met zijn vinger trekt hij een lijntje over de onderkant van de vogel, en langs het lijfje van de vlinder. 'Hier' zegt hij. Als je goed kijkt zie je wat littekens lopen, lijntjes waar de inkt minder helder is. Geen zwart maar grijzig. 'Maar zo kon ik natuurlijk niet in de pers komen, dus liet ik dingen tattoeëren. Het is niet dat ze geen betekenis hebben. Dat hebben ze wel. Vooral de vlinder' zegt Harry, die zijn shirt weer omlaag doet, met zijn hand door zijn haar gaat. De vlinder. Harry zei ooit dat het geluk betekende tegen mij. Maar dat doet het dus niet. ''Welke betekenis dan?'' typen mensen in het chatbalkje naast het scherm. Harry laat zijn ogen door de reactie's rollen en haalt diep adem. 'Misschien als je het butterfly project kent dat je het begrijpt. Ik zal uitleggen wat het is. Het Buttterfly project is een project voor mensen die doen aan zelfverwonding, dus zichzelf snijden of verbranden, doen eraan mee, als ze willen. Het is een project voor iedereen op de wereld. Je tekent ergens op je lichaam een vlinder en die geef je een naam van iemand waar je van houdt. Als je je dan snijd zolang die vlinder erop staat moet je denken dat degene die de vlinder is, dood zal gaan of dat hem of haar iets overkomt. Ik wilde nooit meer snijden, en heb toen de vlinder laten tattoeëren. De vlinder is Louis...' de woorden komen een beetje verstrooid uit zijn mond maar ik snap het, alles. Hij sneed zichzelf en wilde stoppen. Ook voor mij. De deur waait open en een te vrolijke stem komt de kamer binnen. 'Hey' zegt Niall. 'Hiii!' het is Eleanor. 'Hey, Loubear' zegt ze. Oké, geen Eleanor maar Tina. Zij is de enige die me zo noemt. Eleanor, Tina en Gretchen Calder spelen af en toe allemaal Eleanor, mijn vriendin. 'Hoi Tina, kun je oprotten' zeg ik. 'Nee, opdracht van Modest!, ze hadden een heel verhaal over lifestreams en hashtags, dus jij moet op twitter zetten dat we zijn verloofd van Harry Magee en Will enzo, waar is Harry, van Harry Styles zegmaar, eigenlijk?' zegt Tina. 'Niet dus' zeg ik. 'En Harry is doodleuk alles over ons aan het vertellen over de hele wereld en waarschijndelijk wordt hij uit de band geschopt' zeg ik. 'Ohh, is Harry die lifestream aan het doen... balen zeg' zegt Tina. 'Dus... je gaat die tweet niet plaatsen?' vraagt Liam. Ik schud wild mijn hoofd. 'Te laat dan, Modest! heeft de tweet al geplaatst' zegt hij. Ik gris zijn telefoon uit mijn handen en lees de tweet. ''De hele wereld mag het weten, ik heb @EleanorJCalder net ten huwelijk gevraagd, hou van je xx", oké, dat zou ik dus nooit zeggen. De fans geloven dit echt niet. Ik scroll naar de reacties. Oké, ik had het mis, ze geloven het wel. "Ahh, cute, maar wel zielig voor Harry #HarryLovesLouis #LouLovesEl" "hoezo dat nouweer?! Larry is real, grr Modest!!" "#LouLovesEl Eleanor Tomlinson op komst!" ik krijg ook een hele hoop boze reacties, van mensen die het laf vinden dat ik dit nu doe. Eleanor/Tina heeft ook gereageerd. ''Hou ook van jou lou <3''. Ik kijk haar nijdig aan. 'Moest dat nou?!' sis ik. Tina haalt haar schouders op. 'Ik krijg er extra voor betaald, dus...' 'bitch' zeg ik, en draai me weer om naar Harry, die inmiddels al bij het stuk is waar we Will enzo ons nieuwtje vertelde. 'Ze werden kwaad en zeidden dat het niet mocht en dat we het contract kende bla-bla-bla. Maar ik trok het niet. Ik vond ze gemeen en arrogant en ze zijn alleen maar op geld uit, nja behalve Paul dan. Paul vond het wel oké geloof ik. Maar hij heeft niet veel te zeggen bij Modest! Ze lieten me een boeket rode rozen naar Taylor sturen om het zogenaamd goed te maken. Dat deed ik. Ik heb Taylor alles vertelt en ze wilde meewerken. ze had gezegd dat we vrienden zijn maar dat een relatie er niet meer inzit ofzo. Ik hou heel veel van Louis.... en dan maar met hem zonder mijn carrière als zonder hem met mijn carrière' Harry kijkt blozend omlaag. Lief. 'En Louis... als je dit ziet... ik hou van je, en wil je niet kwijt. Het spijt me dat ik het zo heb gedaan. En, ik kom zo snel mogelijk naar je toe, als ik niet gevild wordt...' zegt hij. Ik typ zonder te twijfelen een reactie. ''Oké, zie je straks x'' ik kijk naar het x'je. Zal ik hem sturen? 'Waar wacht je op, een uitnodiging?' vraagt Liam. Hij heeft gelijk, ik klik op enter. Harry glimlacht als hij mijn reactie leest. "En ik ga trouwens niet met El trouwen!!' typ ik ook nog. Harry kijkt verbaast en haalt dan zijn schouders op. 'Louis.... de 15 minuten zijn om' zegt Zayn. Ik weet wat dat betekend. Een afscheid met Harry voor de komende maanden.
JE LEEST
Do you love me?
FanfictionLouis en ik? Nee, dat gaat hem nooit worden. Waarom zou ik onze vriendschappelijke band breken? dat doe ik waarschijndelijk toch wel, als ik zeg wat me dwarszit... (One direction bestaat in dit boek)