Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla
Allah Tealâ'nın ,Selamı,Rahmeti ve Bereketi mümin kulların üzerine olsun
Elimde ufacık bir tohum, uçsuz bucaksız çorak bir arazide geziyorum. Ne yapmam gerek? Bilmiyorum.
Aslında biliyorum. Bu çorak araziyi yeşertmem gerek. 🤗
Elimde ki tohuma gülümseyerek bakıyor, kuru toprağa yöneliyorum. Bir çukur açmak için. İlk önce tek olmaktan yakınan nefsim benliğime işkence ederken, benim gibi bir çok elin çukur açmak için ellerinin yaralanmasına bakmadan canla başla çalışanlara ağlamaklı bakıyor utanıyorum. Çünkü biliyorum;
Bu tohum hayat ...
Bu tohum inanç...
Bu tohum kurtuluş!Açıyorum bir çukur ,atıyorum tohumu... Biz ektik tohumu, sıra sizde, su verme sırası...
O ufacık tohum yeşerecek, filizlenecek, fidan olacak, ağaç olacak ve maksat bu ki meyve verecek. Var mısınız kurak toprakları yeşertmeye? Kuşların uçup cıvıldamasına... Ben varım, sizde varsanız buyrun ilk suyunu vermeye...
***
AFGANİSTAN
Kardeşler bu coğrafyanın işgal altında olduğundan haberdar mıydınız ?
Zulümlerin bitmediği, her gün gizlice devam ettiği halde pek gündeme gelmeyen ama siyasetçilerin gündeminden de düşmeyen bir ülkedir kendisi.
Gelin bu ülkeyi biraz tanıyalım...
Kelime olarak "Afganların Ülkesi" anlamına gelen Afganistan, denize kıyısı olmayan dağlık bir Orta Asya ülkesidir. Beş bin yıllık tarih ve kültüre sahip olan ülkenin temelleri 1747 yılında Ahmet şah Durrani'nin bütün peştun kabilelerini bir araya toplayarak büyük meclis anlamına gelen "Loya Jirga"yı kurmasıyla atılmıştır.
Başkenti Kabil olan Afganistan, Asya'nın güneyinde, kuzeyde Türkmenistan, Özbekistan ve Tacikistan; doğuda Çin, Türkistan ile Pakistan; batıda ise İran ile komşu olup 647.500 kilometrekareye
sahiptir.Son verilere göre ülke nüfusu 31 milyon 300 bin civarındadır.Nufusun %42'sini Peştun, %27'sini Tacik, %9'unu Hazara, %9'unu Özbek, %4'ünü Türkmen, %2'sini Baluç ve %4'ünü diğer etnik unsurlar oluşturmaktadır.
( sayısal veriler şuan ki durumu yansıtmayabilir.)Ülke halkının %80'ini Sünni, %19'unu Şii Müslümanlar ve %1'lik kısmını da diğer dinî inanışlar teşkil etmektedir.
Ülke hakkında çok genelde olsa bir bilgimiz var artık.
Peki nedir bu Afganistan ?
Anlatılan veya zannedilen kadar mazlum ve yoksul mu? Adı sadece aklımıza mülteci olarak kazınan Afganları tanıma bölümü bu. Ama ne kadar kısaltılsa da ne biz yaşamış gibi bilebiliriz, ne de siz bu küçük yazıyla bilgi sahibi olabilirsiniz.
Amaç zulmü duyurmak! Araştırmak, öğrenmek, öğretmek!
Devam...
Biraz da ülkenin geçmişten gelen politikalarla işgali ve sebeblerini öğrenelim.
İşgal nedenlerinin başında gelen stratejik konum:
Kıtalararası ve bölgelerarası stratejik bir coğrafyada yer almasıdır. Çin, Özbekistan, Tacikistan, Türkmenistan, Pakistan ve İran arasında yer alan Afganistan, Orta Asya, sıcak sular ve Ortadoğu'ya giriş-çıkış için en uygun kavşak noktası olduğu gibi; İslam, Çin ve Hint kültürlerinin de tam buluşma noktasındadır.
Altı çizili yerleri anlayarak birkaç defa okumanız tavsiyemizdir. Çünkü bu paragraf işgalin başlıca sebepleridir! Diğer sebepler bunlara bağlı zincirin halkaları hükmündedir. Okudukça değeri daha çok anlaşılan ülke Afganistan.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UMÛDA TOHUM EK
JugendliteraturŞuan kaç Ülke işgal altında... Kimler tarafından işgal edilmiş.... İşgallerin sebepleri.... İşgal altındaki kardeşlerimizin çektiği zorluklar.... Yaşadıkları dramlar... Ellerimizden geldiğince sizlere aktaracağız BİİZNİLLAH. ________________________...