BİLDİĞİMİZ VEYA BİLDİĞİMİZİ SANDIĞIMIZ ÜLKE "SURİYE!"

18 4 2
                                    

Esselamu aleyküm ve rahmetullahi ve berekatüh kardeşler :)

Yine geldik bir bölümle Elhamdülillah 🤲 Bu ülkemiz hariç 1 ülke daha kaldı. Sonunda bitiriyoruz bu güzel projeyi inşaAllah.

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederiz ve sözü çok uzatmadan bölümümüze geçmek isteriz. ☺️

Bizce en iyi bildiğimiz şey, Suriyeli kardeşlerimizin burada 2011'den beri bizim ülkemizde yaşadığı.

Onun dışında kaçtılar, direnmediler, korkaklar gibi birçok ithama maruz kalıyorlar.  Bazen Twitter'da ' ÜLKEMDE MÜLTECİ İSTEMİYORUM ' gibi bir müslümana yakışmayacak tag açıyorlar.

Ve bunlara karşı onlara tek duamız ' İnşaAllah ahirette de biz mülteci durumuna düşmeyiz ' oluyor.

Dile kolay 10 yıldır ülkelerine gidemiyor kardeşlerimiz.

Ara ara bombalanıyor ülkeleri.
Kadınlar, çocuklar, yaşlılar ölüyor.
İşkenceye, tecavüze uğruyorlar.

Bunlar hiç mi sizde vicdan sızlatmıyor ? Aynısı sizin başınıza gelse siz ne yaparsınız ?

Artık empati yapmanın vakti gelmedi mi yarınımızın garanti olmadığı dünyada ?

Ülkemiz : Suriye.

Bildiğimiz veyahut bildiğimizi sandığımız ülkemiz, Suriye.

Üzerinde çeşitli planların döndüğü, böl-yönet anlayışı içinde topraklarını kaybeden insanların ülkesi, Suriye.

Kuzeyden Türkiye, doğu ve güneydoğudan Irak, güneyden Ürdün, güneybatıdan İsrail, batıdan Lübnan, Akdeniz ve Türkiye ile çevrilidir. Ülkenin resmî adı el-Cumhûriyyetü’l-Arabiyyetü’s-Sûriyye'dir.

Batıdaki Ensâriye, Antilübnan (Cebelişarkî) ve Dürzî dağları dışında yüzey şekilleri sade bir görünümdedir. Batıdaki dağlık yapı doğuda yerini ortalama yükseltisi 400-600 m. civarında olan ve 200 metreye kadar inebilen hafif dalgalı, geniş plato düzlüklerine bırakır. Antilübnan dağları üzerindeki Hermon dağı ülkenin en yüksek yeridir (2814 m.). Ensâriye dağlarıyla Akdeniz arasındaki dar şeritte küçük kıyı ovaları yer alır.

Genelde hafif dalgalı bir topografyaya sahip çöl alanında yer yer tuzlu bataklık ve vahalar göze çarpar. Türkiye’den gelen ve Suriye’deki uzunluğu 680 kilometreyi bulan Fırat, Lübnan’dan gelen Âsi ve Fırat’ın kolları Habur ile Belih Suriye’nin en önemli akarsularıdır. Akarsular tarımda sulama için büyük önem taşıdığından üzerlerine birçok baraj yapılmıştır.

Batı kesimlerinde hüküm süren Akdeniz iklimi doğuya doğru gidildikçe değişir ve yağış miktarı azalır, sıcaklıklar artar; merkezî bölgelerde ve güneydoğuda çöl şartları hâkimdir. Yıllık ortalama sıcaklık, 32 °C ile Deyrizor ve Ebûkemal arasında kalan alanda en yüksek değerlere ulaşır; ancak sıcaklığın yarı kurak bölgelerde ve çöllerde 40 °C’in üstüne çıktığı görülür.

Güneydoğudaki Süveydâ, Deyrizor hattının ötesinde kalan saha çöl bitkilerinin yayılış alanıdır. Ensâriye, Antilübnan ve Abdülazîz dağlarında görülen ormanlar ancak % 3’lük bir alan kaplar.

En önemli etnik grupları Araplar, Türkler, Dürzîler, Ermeniler ve Kürtler oluşturur; ayrıca ülkede sayıları 300.000’i aşan Filistinli mülteciler bulunmaktadır. Toplam sayıları 1 milyondan fazla olan Türkler’in büyük çoğunluğu Halep, Menbic, Azâz, Lazkiye, Hama, Humus, Şam ve Kuneytıra’da oturmaktadır. Nüfusun % 85’ini müslümanlar, % 10’unu hıristiyanlar, geriye kalanın 260.000’ini Dürzîler meydana getirir.

UMÛDA TOHUM EKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin