Bismillahirrahmanirrahim diyerekten bölümümüze başlayalım. Ne dersiniz ? 🤗
ÖZGÜRLÜK
Kudüs ey kadim şehir,
Nice güzellikleri bağrında saklayan şehir...Âh Beytülmakdis,
Hüzün kokan şehir.
Ümmetin yetim bıraktığı belde...
Bereketli topraklarına necis ayaklar mı bastı?Biliyorum seni çok yaraladı bu necis nefesler.
Kim bilir belkide Ümmetin sessizliği...Bir gün gelir mi dersin FİLİSTİN sokaklarına özgürlük...
Bereketini tekrardan Müslümanların üzerine yayar mısın Beytülmakdis?
Söylesene.Bir gün gökyüzünde rengârenk balonlarla,
Süslü özgürlük,
Çoşkuyla salınır mı dersin?
Karanlığın yerine ışıl ışıl aydınlık gelir mi?
Sıcacık sabahlar..Özgürlüğe sevdalı Beytülmakdis...
Özgürlüğü hep birlikte görür müyüz?
Biz belki görürüz, belki de görmeyiz lâkin
Özgürlüğü görenlere bizden Selâm olsun...Şiiri bir kardeşimizden aldık, sizce nasıl olmuş😍 yorumları alabiliriz 👉❣️
Şimdi gelelim Mescid-i Aksa'nın tarihine göz atmaya 💫
Dünyanın en eski kentlerinden birisi olan Kudüs, tarih boyunca, birçok kutsal yapıya ev sahipliği yapmıştır. Bugün de dünyanın üç semavi din olan İslam, Yahudilik ve Hristiyanlık için çok kutsal yerleri içinde barındırıyor.
Kudüs şehri ilk olarak Ofil Tepesinin Silvan Köyüne bakan kısmında kuruldu, tepede bir su pınarı vardı ve insanlar su ihtiyaçlarını oradan karşılıyorlardı. Daha sonra bu tepeden Bizita Dağına ve Moriya tümseğine yerleştiler.
Tarihçiler Kudüs’ün inşa ediliş tarihi için kesin bir şey söylememektedirler. Mescid-i Haram’dan 40 yıl sonra kurulmuştur. Tarihi kaynaklara göre Kudüs şehri kurulduğunda çölden ibaretti, ne vadi ne de dağlara rastlanıyordu.
Milattan 3000 yıl önce, Şehre ilk hicreti Arap Kenâniler yaptı. Bu göçler Arap yarımadasının kuzeyine gerçekleşmiştir. Daha sonra Ürdün nehrinin batısına yerleşmişlerdir. Kudüs şehri göçler sonucunda genişledi ve Akdeniz’e kadar uzandı. Bölgenin adını Kenan yeri (Nehirden Denize kadar olan bölgede) koydular.
Kenan bölgesin de Kenâniler bir şehir kurup adını Urşelim koydular, şehir merkezi haline getirdiler, vatan ve toprak sahibi oldular, bundan dolayı şehrin adı Yebus oldu. Bu bölgeye saldırılarda bulunan Mısırlıların ve Sina çölündeki kaybolan İbrani kabilelerin saldırılarına karşı çıktılar ve o bölgeye sahip oldular. Kenâniler yıllar boyunca bu bölgeye olan saldırılara da karşı çıktılar.
Tarihi oldukça eski devirlere dayanan Kudüs şehrinin adının geçtiği bilinen en eski belge. MÖ 19. ve 18. yüzyıllara ait Mısır metinleridir. MÖ 14. yüzyıla ait yazışmalarda Urusalim olarak geçen şehrin adı Eski Ahit'in Aramice metinlerinde Yeruşalem şeklinde telaffuz edilmektedir. Bu kelimenin etimolojisiyle ilgili farklı görüşler mevcuttur.
🔼Geleneksel yorum olan, “banşın şehri”ne tarihi ve etimolojik açıdan hatalı olması nedeniyle itiraz edilmektedir.
🔼Grekler buraya şehrin kutsalığnı yansıtmak adına Hierosolyma (hieoros=kutsal) derken,
🔼Şehrin adı Latinceye Jerusalem ve Jerosolyma şeklinde geçmiştir.
🔼Müslümanların şehre verdiği isimlerin başında "bereket, mübarek olma" anlamına gelen "Kuds" yer almaktadır ve bu kelime şehri değil mabedi (Mescid-i Aksa) ifade etmektedir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UMÛDA TOHUM EK
Teen FictionŞuan kaç Ülke işgal altında... Kimler tarafından işgal edilmiş.... İşgallerin sebepleri.... İşgal altındaki kardeşlerimizin çektiği zorluklar.... Yaşadıkları dramlar... Ellerimizden geldiğince sizlere aktaracağız BİİZNİLLAH. ________________________...