Esselamu aleyküm ve rahmetullahi ve berekatüh kardeşler 🍁
Elhamdülillah son ülkemize geldik. Projemizinde son adımları 🚶♀️
Buraya kadar bizimle olduğunuz için Allah razı olsun. 🌸 Lafı çok uzatmak istemiyoruz. Çünkü sizinle bundan sonraki bölümümüzde dertleşmek isteriz. 🤗
Şimdi ülkemize geçelim ☺️
Yemen hakkında neler biliyorsunuz ?
En son ne zaman Yemen ile ilgili haber dinlediniz ?
Yer altı zenginlikleri bakımından zengin ama bir o kadar da fakir bir ülke olduğunu biliyor muydunuz ?
Kızıldeniz'e ve Hint Okyanusu'nun Aden körfezine kıyısı olan Yemen kuzeyden Suudi Arabistan, doğudan Uman ile komşudur. Bâbülmendep Boğazı ile Afrika kıtasından ayrılır. Resmî adı el-Cumhûriyyetü'l-Yemeniyye, yüzölçümü 536.869 km2'dir.
Yemen doğal özellikleri bakımından kıyılardan iç kesimlere doğru sıralanan birbirinden farklı bölgelere ayrılır. Bunlar Kızıldeniz kıyısında Tihâme adı verilen kıyı ovası, Aden körfezi kıyısındaki dar kıyı ovası, bunun gerisinde yer alan platolar, merkezî dağlık sahalar, kuzeydoğudaki çöl sahası ve adalardır. Tihâme, batıda Kızıldeniz kıyısı boyunca kuzey-güney yönünde genişliği 8-65 km. arasında değişen ve yer yer kıyı kumulları ile kesintiye uğrayan yarı çöl özelliğinde düzlüklerden meydana gelir.
Yemen'in merkezî dağlık alanlarının batısında ülkenin en yüksek dağı olan Hadûr Şuayb (3750 m.) bulunur. Bu kesimde kademeli şekilde alçalan yamaçlar, vadi tabanları tarım ve yerleşmeye en uygun yerlerdir. Nitekim volkanik arazinin geniş yer kapladığı Taiz ve İb çevreleri tarım ürünlerinin çeşitliliğinin arttığı alanlardır. Merkezî dağlık kütlenin doğu kesiminde dünyanın en yüksek rakımlı başşehirlerinden olan San'a (2200 m.) bulunur. San'a çevresi nisbeten daha az yağış alır ve ülkede su kıtlığının en fazla hissedildiği yerler arasındadır.
Suudi Arabistan'daki Rub'ulhâlî çölünün uzantısını teşkil eden, doğu ve kuzeydoğuda ülkenin yaklaşık yarısını kaplayan çöl sahasının yükseltisi 1000 metrenin altındadır. Burası hemen hemen hiç yağış almayan, göçebe bedevî çobanların dışında yerleşik nüfusun fazla olmadığı ülkenin en tenha kesimlerinden biridir.
Ülkede iklim enlem etkisiyle genelde sıcaktır. Ancak yükseltiye bağlı olarak sıcaklık dağılışında farklılıklar görülür. Başşehir San'a'da haziranda en yüksek aylık ortalaması 31 °C, en düşük sıcaklık ise aralıkta 24 °C'dir. Kıyıdaki Aden'de en yüksek sıcaklık haziranda 37 °C, en düşük sıcaklık ocakta 27 °C'dir. Yemen'de yağışlar genelde, batıda marttan mayısa kadar hüküm süren Kızıldeniz üzerindeki hava akımları ile güneyden kuzeye doğru şubat-eylül arasında gelişen musonların etkisi altındadır.
Yemen'de ormanlar ülke yüzölçümünün ancak % 4'ünü kaplar. Kıyı kesiminde yer yer çalılarla birlikte görülen step formasyonu, dağ eteklerinde özellikle ülkenin batı kesiminde yerini kurakçıl orman topluluklarına bırakır. Bu orman topluluklarının başlıca türlerini akasya, ardıç, hurma, incir, şişe ağacı ve baobap ağacı oluşturur. Sular coğrafyası açısından ülkenin dikkat çeken özelliği sürekli akarsuların bulunmayışıdır.
Yemen dünyada nüfusu en hızlı artan ülkeler arasındadır. Ve nüfusunu daha çok Araplar teşkil eder. Ayrıca küçük topluluklar halinde Hintliler, Pakistanlılar, Somalililer vardır. Nüfusun tamamına yakını müslümandır. Müslümanların % 70'ini Sünnîler (Şâfiî mezhebi), % 30'unu Şiîler (Zeydî, az sayıda İsmâilî) oluşturur. Ülkedeki yahudilerin büyük çoğunluğu 1950'den sonra İsrail'e göç etmiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UMÛDA TOHUM EK
Roman pour AdolescentsŞuan kaç Ülke işgal altında... Kimler tarafından işgal edilmiş.... İşgallerin sebepleri.... İşgal altındaki kardeşlerimizin çektiği zorluklar.... Yaşadıkları dramlar... Ellerimizden geldiğince sizlere aktaracağız BİİZNİLLAH. ________________________...