₡ҤλPŦEr 06

379 49 14
                                    


Secara perlahan-lahan topi kaledar yang aku pakai dibuka oleh seseorang. Aku cuba untuk bergerak namun tangan dan kaki aku diikat.

Aku mengecilkan mata. Cuba untuk mengenalpasti berapa orangkah yang sedang berada di dalam um- er- stor sukan ini.

Aku melihat keadaan di sekeliling aku.
Terdapat 3 orang berdiri yang berdiri di hadapan aku dan seorang sedang duduk di sebelah aku.
Mungkin dia juga menerima nasib yang sama seperti aku.

Aku melihat tag nama 3 orang yang berdiri di hadapan aku.

Jeon Jungkook,
Kim Taehyung,
Dan
Park Jimin.

Ketiga-tiga mereka merenung muka aku dengan tajam. Kemudian pelajar yang memiliki tag nama Kim Taehyung tergelak. Kemudian diikuti oleh Jungkook dan Jimin.

Aku memandang mereka bertiga dengan pandangan yang pelik.

" Yah, kau ke yang buat Puan Choi pengsan tadi? " tanya Park Jimin. Aku menganggukkan kepala.

Dan secara tiba-tiba, mereka bertiga menepuk tangan.

" Daebak! Tak pernah lagi pelajar di sini mampu buat Puan Choi pengsan selain daripada kau " Kata Jungkook pula.

Aku mengerutkan dahi, tidak faham perkara apa yang hendak disampaikan oleh mereka bertiga.

" Jadi? "

" Kami nak kau hantar surat kepada Seoul girl High School tentang majlis prom yang akan diadakan. Sudah bertahun sekolah kita tak dapat menyertai majlis prom itu " terang Taehyung.

" Tapi kenapa aku? Korang kan boleh hantar surat tu sendiri " kata aku pulak.

Mereka bertiga tergelak termasuklah pelajar yang duduk di samping aku.

" Pelajar di sana sudah jemu dengan muka kitaorang. Diorang nak muka yang fresh dan innocent macam kau. " jawapan Taehyung membuatkan aku terdiam. Aku memandang wajah mereka bertiga.

" Oh, yaa. Kalau kau tak nak, kitaorang akan pastikan kau tak boleh bersekolah di sini dengan tenang "

" Eunsang. Kau ikut dia pergi Seoul girl High School itu " kata Jimin. Kemudian mereka bertiga beredar meninggalkan aku dan pelajar yang bernama Eunsang.

Setelah Jungkook, Taehyung dan Jimin beredar, Eunsang dengan segera membuka ikatan yang berada di tangan dan kaki aku.

" Thanks "

" No problem "

Aku segera bangun dari duduk. " Kita kena laporkan benda ini kepada pengetua. Ini kes buli namanya " kata aku. Namun Eunsang hanya mengeluh.

" Tak ada guna lapork__"

Tanpa mendengar kata-kata Eunsang hingga akhir, aku terus pergi ke bilik pengetua.

Ya, ini kes buli.
Pembuli mesti dibuang daripada sekolah.





-------

Tbc


Tbc

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Terlalu Tampan | pdx101.MingyuWhere stories live. Discover now