⚘03⚘

241 27 0
                                    

Dia hentikan langkahnya sebaik sahaja dia berada di depan rumah Halmeoninya.

Dia tertarik dengan gua itu.

Dia mengambil keputusan untuk mendekati gua itu.

🌷

Yeona memandang gua yang sedikit tinggi darinya.

Dia tertanya-tanya bagaimana keadaan dalam gua itu.

Dia melangkah ke hadapan setapak demi setapak.

Apabila dia ingin melangkah masuk ke dalam gua itu, dia terdengar bunyi pasir yang di pijak dari belakangnya.

Yeona menoleh ke arah belakangnya.

"Oh?! Kau buat apa dekat sini?" Soal Yeona apabila melihat Bae Jinyoung yang masih tersarung seragam sekolah di tubuhnya berdiri di depannya sekarang.

Bae Jinyoung kelihatan gelisah.

"A-Aku...A-Aku...nak...hilangkan stress. Yes, aku nak hilangkan stress." Kata Bae Jinyoung.

"Hilangkan stress?" Yeona mengulangi ayat Bae Jinyoung.

"K-K-Kau buat apa dekat sini?" Soal Bae Jinyoung pula.

"Rumah aku dekat sini je." Kata Yeona sambil tunjuk rumah Halmeoninya.

"Ouhh...."

"Aku balik dulu la." Yeona mengambil keputusan untuk pulang ke rumah memandangkan dia tengok Jinyoung macam tak selesa bersama dengannya.

"Ouh. Okey. Bye!"

"Peliknya kelakuan dia? Berbeza dengan kelakuan dia dekat sekolah" bisik hati Yeona sambil berjalan menunju ke rumah Halmeoninya.

Bae Jinyoung memandang Yeona sehingga Yeona hilang dari pandangannya.

Selepas dia pastikan tiada sesiapa di sekelilingnya, dia masuk ke dalam gua itu dan hilang.





TBC...

L.O.V.E || PARK JIHOONWhere stories live. Discover now