⚘21⚘

167 19 0
                                    

Pada malam itu, Yeona tidak dapat nak tidur.

Dalam otaknya hanya menayangan kejadian pertemuan antara Jihoon dan cinta pertama dia pada pagi tadi.

Kejadian itu membuatkan hati Yeona bagaikan ditikam dengan pisau berulang kali.

Hatinya TERLALU SAKIT apabila diingatkan.

Pada malam itu, Yeona hanya mengalirkan air mata.

Dia tidak pernah rasa sakit seperti itu.

Dia menyesal bertemu dengan Jihoon.

Dia menyesal ikut Jihoon masuk ke dalam gua itu.

Dia sangat menyesal.

🌷

Yeona datang ke sekolah dengan gaya rambut yang baru.

Dia memotong rambut di bahagian depannya.

Apa tah nama rambut tu..
Bang eh?
Sorry author tak ingat...🙏

Tujuan Yeona memotong rambut begitu sebab dia nak tutup mata dia yang bengkak akibat menagis malam tadi.

"Hai Yeona....eh? Betullahkan kau Yeona..." soal Jinyoung sambil memandang wajah Yeona secara dekat.

"Ehem. Nae. Ini aku Yeona" kata Yeona tanpa memandang Jinyoung.

"Kenapa kau potong rambut kau? Aku tak cakap pun gaya rambut tu tak sesuai...tapi kau nampak menakutkan sebab aku tak nampak mata kau" kata Jinyoung sambil meletak begnya di tepi meja.

"Baguslah kalau kau tak nampak mata aku" kata Yeona bersahaja.

"Yah. Kau okey ke tak ni? Kenapa aku rasa macam ada aura lain je..kau ada masalah ke?" Soal Jinyoung.

"T-Tak ada apa..." balas Yeona.

"Betul ni?"

"Nae."

"Ouh. Okey. Emm...balik ni kau pergi PJH World tak? Semalam kau kata nak masakkan sesuatu untuk kitaorang."

"Mianhae. Aku tak dapat nak pergi sana. Mungkin...sampai bila-bila..." kata Yeona dengan suara yang semakin perlahan.

"Mungkin? Mungkin apa tadi? Aku tak dengarlah bahagian belakang" Soal Jinyoung.

"Tak ada apa..." kata Yeona dan keluar dari kelas pergi ke tandas.

Jinyoung terpinga-pinga.

Dia dapat rasakan ada sesuatu yang terjadi pada Yeona.

🌷

Ketika waktu sukan, Jinyoung rasa tidak senang hati semasa bermain bola.

Matanya asyik memandang Yeona yang hanya duduk di tepi padang.

"Yohan! Kau ganti aku!" Jerit Jinyoung pada Yohan yang berada di tepi padang.

"Nae!"

Jinyoung berjalan menunju ke arah Yeona.

Dia duduk di sebelah Yeona.

Dia cuba untuk memandang muka Yeona, tapi Yeona mengelak.

Jinyoung mengambil keputusan untuk duduk di depan Yeona dan memegang pipinya.

Yeona sedikit tergamam dengan tindakan Jinyoung.

"Lepaskan akulah!" Kata Yeona dingin.

Jinyoung menyelak rambut yang menutup mata Yeona.

"Yah! Kenapa dengan mata kau? Mata kau bengkak!" Soal Jinyoung terkejut.

Yeona cepat-cepat menutup balik matanya lalu larikan diri ke tandas.

Tempat itu sahaja yang dapat elakkan diri dari Jinyoung.

Jinyoung semakin pelik melihat kelakuan Yeona yang berubah hampir 100%.

🌷

"Hai Jinyoung. Mana Yeona? Selalunya Jinyoung datang dengan Yeona." Soal Sungwoon.

"Dia tak dapat datang." Jawab Jinyoung.

"Wae"

"Entahlah. Kelaluan dia sangat lain hari ni" beritahu Jinyoung.

"Lain? Dia ada masalah ke? Jinyoung tak tanya dia?"

"Jinyoung ada juga. Tapi...dia tak nak bagitahu."

"Kita datang rumah dia nak?"

"Jinyoung rasa...lebih baik tak payah kot. Bagilah dia masa untuk tenangkan diri dia." Kata Jinyoung.

Sungwoon hanya menganggukan kepala tanda setuju.

Semasa mereka bercakap tentang Yeona, ada seseorang yang memasang telinga di sebalik dinding.

Dia

Ialah

Jihoon.

Dia rasa sangat

Sangat

Sangat bersalah mendengarnya.

🌷

Sungwoon duduk di sebelah Jihoon yang duduk di tengah-tengah padang yang berada di belakang istana.

"Kau nak tahu apa yang Yeona fikirkan tempoh hari?" Soal Sungwoon secara tiba-tiba.

Mata yang pada mulanya layu terus segar mendegar apa yang dikatakan Sungwoon.

"Apa yang dia fikir?" Soal Jihoon yang sangat-sangat ingin tahu.

Sungwoon memandang Jihoon dengan wajah yang serius.

"Dia cintakan kau"






TBC..

L.O.V.E || PARK JIHOONWhere stories live. Discover now