Kiedy byłam dzieckiem, Whitney Houston i Mariah Carey były dla mnie jak boginie. Że względu na swój rewelacyjny głos (Obejmujący aż cztery oktawy) Ariana Grande często jest porównywany do takich gwiazd jak Mariah Carey czy Whitney Houston. Ona sama przyznaje, że bardzo ceni te artystki. Krytycy dostrzegają podobieństwo zwłaszcza do Mariah Carey - i nie chodzi wyłącznie o barwę i moc głosu, ale także o początek kariery. Debiutancki krążek Ariany ukazał się równo 20 lat po multiplatynowym „Music Box" Mariah Carey. Obie zaczynały w podobnym wieku, obie wykonują podobną muzykę. Ariana w 2014 roku także nagrała świąteczną piosenkę w stylu R&B, która może wkrótce stać się takim samym przebojem jak „All I want for Christmas" Mariah Carey. Gdy magazyn „Rolling Stone" zapytał Ari, czy nie boi się, że porównania z Mariah przyćmią jej osiągnięcia, odpowiedziała: „Takie porównanie to błogosławieństwo. Gdy słuchasz piosenki >>The way<<, takie skojarzenie jest oczywiste, ale się nim nie martwię. To olbrzymi komplement; ona jest wielką światową gwiazdą. Nie boję się porównań, bo gdy słuchasz mojego albumu w całości, możesz poznać, że to ja". W wywiadzie dla „Glamour" Ariana przyznała, że najbardziej chciałabym zaśpiewać z Frankiem Sinatrą. Niestety, to marzenie nie może się spełnić. Wielki amerykański piosenkarz zmarł w 1998 roku. Ariana zawsze podkreśla, że jej największą inspiracją jest Whitney Houston: „Whitney zajmuje specjalne miejsce w moim sercu. Gdy byłam małą dziewczynką, to właśnie ona zainspirowała mnie do śpiewania. Oglądałam film >>Bodyguard<< i powiedziałam mamie, że pewnego śnie chcę tak śpiewać". W marcu 2014 roku Ariana wystąpiła przed prezydentem Stanów zjednoczonych Barackiem Obamą, jego żoną Michelle oraz zaproszonymi gośćmi. Ubrana w piękną długą suknię z trenem zaśpiewała przebój Whitney Houston „I have Nothing" oraz swoją piosenkę „Tattooed Heart". Ariana przyznała, że byłam bardzo zestresowana występem. „Zaschło mi w gardle. Stałam przed prezydentem i myślałam: >>Jak mam przez to przejść?<<. Wiele się wtedy nauczyłam". Nie miała się czym martwić. Zaśpiewała rewelacyjnie, a zgromadzona w Białym Domu publiczność oklaskiwała ją na stojąco. Koncert odbył się w ramach organizowanego przez Pierwszą Damę cyklu „Women od Soul" (Kobiety soulu). Na scenie oprócz Ariany wystąpiła także królowa tego gatunku Aretha Franklin i inne wybitne wokalistki. Bardzo ważne miejsce w galerii ulubionych artystek Ariany zajmuje też piosenkarka i aktorka Judy Garland, gwiazda lat 40. i 50. „Dorastałam na jej filmach. Każdego dnia oglądałyśmy z mamą jeden z nich. Uwielbiam to, jak śpiewając, opowiada historię" - mówiła Ariana o swojej idolce. Ari zachwyca się także angielską piosenkarką, kompozytorką i multiinstrumentalistką Imogen Heap. „ Jestem jej fanką numer jeden. Doceniam jej muzykalność. Jej mózg to muzyczne niebo. Kocham muzykę bardziej niż cokolwiek innego, a ona jest wielką chmurą muzycznego szczęścia, harmonii i dźwięków. Chciałabym żyć w jej głowie" - powiedziała. Ariana uwielbia także India.Arie, amerykańską wokalistkę śpiewająca soul, neosoul i R&B. „Jej głos jest niebiański. Jej muzyka sprawia, że czuję, że wszystko będzie dobrze. To tak, jakby moja najlepsza przyjaciółka śpiewała dla mnie i dawała mi rady. Uwielbiam to uczucie komfortu i ciepła, którego doświadczam, gdy jej słucham" - powiedziała o niej. Kolejną inspiracją dla Ari jest Brandy Norwood, zwana Brandy, amerykańska aktorka i piosenkarka, zdobywczyni nagrody Grammy dla wokalistki R&B. W ciągu swojej 15-letniej kariery artystka zdobyła aż 11 nominacji do tej nagrody. „ Mam obsesję na punkcie jej słodkiego głosu, kocham jej piosenki. Spotkałam ją kiedyś i była przeurocza" - zdradziła Ariana. Ariana uwielbia także Katy Perry. Obie wokalistki mają tego samego trenera głosu - Erica Vetero. To dzięki niemu się poznały. „ Katy jest dla mnie inspiracją, podziwiam ją" - mówiła Ariana w wywiadzie dla portalu Just Jared Jr. „ Gdy ją poznałam, zobaczyłam, jaka jest fajna, miła, słodka i uprzejma. I pomyślałam: >> Dzięki, Boże, za normalnych ludzi w tym biznesie<<". Katy Perry w wywiadzie dla radia SiriusXM powiedziała o Arianie „ Kocham ją. Ariana to obecnie najlepszy kobiecy wokal muzyce pop. Ma dosłownie najlepszy głos, ona nim zabija. Spędziłam z nią czas i słuchałam jej nagrań, zanim jeszcze wyszły, bo chciałam dotrzeć do niej i po prostu z nią być. To słodka dziewczyna i życzę jej wszystkiego najlepszego".