"Yasmina, wat heb ik nou gehoord? Heb je Yassine in zijn ballen getrapt?" Vraagt Amira me als ze naast me komt zitten. Ik ben gelijk na die drama naar het lokaal gelopen waar ik mijn eerst volgende les had.
"Dat heb je dan goed gehoord." Zeg ik boos. Sorry, maar als ik boos ben moet je gewoon uit mijn buurt blijven. Het boeit me niet wie je bent, ik zal mijn woede op jou afreageren.
Langzamerhand beginnen er andere leerlingen het lokaal in te komen.
"Yasmina. Dat kan echt niet. Dat gaat echt te ver." Zegt Amira met een boos gezicht. Waar heeft deze nou weer last van?
"Sorry Amira, maar dat ging echt niet te ver. Ik weet niet wat hij precies heeft gedaan, maar als Yasmina hem een trap geeft heeft hij dat verdiend." Zegt Mijn klasgenoot Safouane tegen Amira.
" uh Safouane? Niemand zei tegen jou van meng maar mee in ons gesprek. Nee toch? Nou bemoei je dan ook gewoon met je eigen zaken." Zegt ze boos.
"Ho wacht. Amira, ik snap niet waarom jij zo boos bent nu." Zeg ik geïrriteerd. Ik wil echt niet arrogant of zo overkomen, maar ik ben de gene die drama net had, niet zij.
"Ik ben boos omdat jij je gewoon normaal had moeten gedragen tegenover Yassine." Zegt ze boos.
"Weet je wat? Ik heb hier geen zin in. Safouane, zou ik naast jou kunnen zitten?" Vraag ik aan hem terwijl ik mijn tas van mijn tafel af haal.
"Tuurlijk Yas, jij altijd." Zegt hij met een lach waarna hij op de stoel naast hem klopt.
Ik raak aan de praat met Safouane en zijn groep als ik zie dat Yassine het lokaal komt binnen lopen. Echt een groothoofd is hij ook.
Ik had verwacht dat hij direct naar zijn tafel zou lopen maar in plaats van loopt hij naar mij toe. Wat moet hij nou weer. Ik doe alsof ik hem niet zie maar opeens trekt hij me ruw aan me pols omhoog en duwt me tegen de muur aan.
"Klootzak! Laat me los." Roep ik boos naar hem terwijl ik me met al mijn kracht tegen hem verzet. Als ik het op geef merk ik pas dat zijn gezicht gevaarlijk dichtbij is.
"Waag het niet om zo iets opnieuw te flikken Yasmina." Sist hij boos naar me.
"Sorry Yassine, maar dat was je eigen schuld. Je had me maar los moeten laten toen ik het tegen je zei." Zeg ik arrogant terug. Bitch, you can't play with me.
"Yasmina ik maak geen grapjes meer met je. Waag het , en je zal zien." Zegt hij dreigend.
"Denk je serieus dat ik bang word van jou dreigementen? Lieve schat, je weet niet met wie je te maken hebt." Zeg ik boos.
"Ooh dat weet ik zeker wel. Met een zielige meid die verwent is door haar ouders en denkt dat ze alles kan maken" zegt hij op zijn beurt arrogant. Uit woede gaf ik hem een platte hand in zijn gezicht waardoor iedereen ons geschrokken aan staart.
"Nooit, maar dan ook nooit mijn ouders er bij betrekken begrepen." Sis ik boos waarna ik hem van me af duw. Als je geintjes wilt uithalen prima. Scheld me uit, beledig me 24/7. Prima. Maar over mijn ouders moet je gewoon je mond houden.
Ik pak gelijk mijn boeken en vertrek richting huis waar ik mijn moeder boos in de gang zie staan met de telefoon in haar hand.
"Salam alaykum mama, wat is er?" Vraag ik haar.
"Ik heb net een telefoontje van je school gekregen. Een leerling trappen en slaan en daarbij ook nog eens spijbelen. Wat heeft dot te betekenen jongedame?" Vraagt mijn moeder me met de blik van- geef me een goed antwoord anders ga je zien-.
"Mama, de leerling was Yassine. Hij zit bij me in de klas en viel me de hele dag al lastig. Ik heb hem getrapt en geslagen omdat hij het echt verdiende. Daarna ben ik maar naar huis gegaan aangezien hij me niet met rust wilde laten en ik me echt niet meer kon concentreren." Zeg ik zachtjes.
"Wacht, heb je Yassine pijn gedaan? Yassine als in onze nieuwe buurjongen?" Vraagt mijn moeder me met grote ogen. Noop, dit gaat niet goed aflopen. Heel voorzichtig knik ik met mijn hoofd van ja. Meteen vliegt mijn moeders hand richting mijn oor waar ze een flinke draai aan geeft. Ik gil het direct uit van de pijn. Het oor is maar een klein onderdeel van je lichaam maar het kan je o zo veel pijn doen.
" schaamteloos kind. Bahbah, heb ik jou zo opgevoed? Ik ga hem en zijn gezin voor vanavond uitnodigen. Jij gaat flink je excuses aan moeten bieden." Zegt ze boos als ze mij los laat.
JE LEEST
Is dit mijn mekteb?
RandomYasmina is een meisje dat als het ware ongeluk aan trekt. Op de een of andere manier gebeuren alle slechten dingen bij haar en komt ze alleen maar tegenslagen tegen. Ondanks dit alles lijkt ze alles onder controle te hebben totdat iemand uit het ver...