Please vote and follow before read this.
***
Haidar masuk ke dalam bilik Lasyira tepat pukul 2 pagi.
Dia menekan suis lampu disebelah. Tiada seorang pon diatas katil. Dia menggaru kepala yang tidak gatal.
Mana pulak pergi Lasyira ni.
Argh..
Haidar menoleh apabila terdengar bunyi seseorang menjerit dari arah tandas.
"Haidar you so naughty la." Medina ketawa. Namun bunyinya agak pelik.
Berkerut dahi Haidar. Rasanya dia tidak salah masuk bilik pon. Ini bilik yang sama dia bawak masuk Lasyira tadi. Sekarang macam mana boleh ada perempuan gila ni pula.
Medina bergerak mahu mendekati Haidar.
Haidar menggelengkan kepala kemudian keluar lalu menutup pintu rapat. Dia mengesat peluh di dahi.
"No." Medina menjerit sebelum menampar pintu.
Ryan yang sudah melelapkan mata turut menjerit geram akibat terjaga dari tidurnya. Apa pula masalah gila perempuan ni. Tengah malam-malam buta pon nak menjerit lagi. Dia menekapkan bantal pada telinga. Siap perempuan tu esok. Memang bangun dalam air.
Haidar berdoa dihadapan pintu. Semoga kali ini dia tidak salah bilik.
Dia menekan suis lampu. Sedikit lega apabila ternampak Lasyira yang sedang tidur. Dia menutup lampu semula kemudian baring disebelah Lasyira.
Haidar tersenyum gatal. Dia baring menghadap Lasyira.
"Kau buat apa dalam bilik aku syaiton." Soal Lasyira dengan mata tertutup. Tahu sangat dengan bau Haidar.
"Aku tak boleh tidur la." Balas Haidar sambil memeluk Lasyira. Kaki diletakkan atas tubuh gadis itu.
"Mika tak lawak la. Aku nak tidur." Lasyira menolak-nolak tubuh Haidar menjauhi dirinya.
"Nak tahu something tak?" Sengaja Haidar mahu mengalihkan perhatian Lasyira daripada menolak-nolak tubuhnya.
"Apa?"
"Esok kau, Lily dan Medina tak boleh ikut kitaorang."
"Korang nak pergi mana?" Soal Lasyira pelik. Kemain ajak orang bercuti tapi tak boleh pergi mana-mana pon.
"Firash kan ada pertandingan tinju esok." Jelas Haidar sambil memandang siling.
"Habis tu kenapa kitaorang tak boleh pergi pulak."
"Dia taknak sesiapa tahu. Lagi-lagi perempuan yang dia rapat."
"Huh?"
"Dia takut korang jadi sasaran keluarga dia."
Lasyira terus membuka mata.
"Sebenarnya keluarga dia halang dia masuk pertandingan-pertandingan macam tu. Dia tu berdarah bangsawan spain. Putera Spain lah maksudnya. Mana boleh masuk perlawanan macam tu." Sambung Haidar.
"Seriouslah! Dah tu macam mana dia boleh duduk sini?" Mata Lasyira kembali segar. Haidar punya pasal la ni buat dia teruja sangat sampai segar biji mata.
"Dia lari rumah. Sebab dia tak boleh terima ibu tiri dia. Dia anggap yang dia dah takda keluarga lagi."
"Kesiannya." Kata Lasyira sayu.
Lasyira tersedar sesuatu. "Eh kau jangan nak tukar topik. Arr mika keluarlah. Aku nak tidur la."
"Tidur jelah. Bukannya aku ganggu kau pon. Aku nak tanya ni."
YOU ARE READING
DEVIL ADVOCATE
Fiksi RemajaDevil Protecter | Devil Champion #1 mystery #3 teenfiction Don't mess with wrong people. Lasyira Arlira terpaksa berpindah ke sekolah elit abangnya iaitu Anres Highschool selepas digesa mummynya. Sekolah yang memerlukan yuran hampir 60k. Yuran dah...