"Menunggu crush suka kat kita ni ibarat usaha kita nak dapat straight A dalam exam." -Jeon Jungkook kacak-
———————
"Aduhhh!"
'Ish sapa pulak yang langgar aku ni!'
"Eh sorry!"
Yeon mendongak.
Dia melihat kilauan cahaya pada muka si jejaka itu.
Amboi, shining gitu.
Ommo!
Terkejut dia rupa- rupanya encik crush!
Jeon jungkook!
Omg!
"Kau okay tak? Helloo"
"Err ah saya okay!"
Jungkook pegang tangan Yeon untuk memudahkan dia berdiri.
Wuishh lagi terkejut Yeon encik crush dia pegang tangan!
Omg! Pegang tangan weh!
Tiba- tiba, terdengar satu suara yang asing. Tak lain tak bukan Taehyung anak Kim.
"Weh Yeon kau ok tak?!"
"Eh ah a-aku okay"
Mata bundar Yeon masih ralit melihat Jungkook pujaan hatinya.
Taehyung melihat mereka masih berpegang tangan terus berubah riak wajah Taehyung.
"Jom balik Yeon. Sampai bila nak pegang tangan tu?" perli Taehyung lalu meninggalkan Yeon yang tengah buat drama tak berbayar itu.
"Ha?"
Terus terlepas tangan mereka.
"Te-terima kasih Jungkook." Senyum nipis yang diberikan kepada Jungkook.
"Sama-sama." Kata Jungkook sambil tersenyum.
"Ah sa-saya pergi dulu." Yeon tunduk 90 darjah lalu berlari meninggalkan Jungkook.
Kejar anak Kim punya pasal.
Jungkook hanya memandang kelibat gadis tersebut sehingga hilang dari pandangan.
'Comel'
———————
"TAEHYUNGGGGG!!"
Taehyung hanya pekak telinga sahaja.
"WOI ANAK KIM! TUNGGULAH AKU!!!" Jerit Yeon sambil berlari sepantas Usain Bolt.
'Pekak ke buat-buat pekak dia ni' bebel Yeon.
"Ha Taehyung!" Yeon menepuk bahu Taehyung.
Huh susah juga nak kejar alien ni eyy
"Pe?" dingin Taehyung.
'Pergh aku penat-penat kejar dia macam ni je dia balas'
'Dasar alien'
"Kau ni tunggulah aku!"
Taehyung senyap.
"Haih kau ni kenapa? Tadi okay je lepas aku jumpa Jungkook my lovey dovey ni terus kau dingin dengan aku" saspens Yeon anak Park ni.
"Takde apa" riak Taehyung kekal dingin.
Eyyy geram aku dengan taikhyung ni!
"Eh jap" yeon berhenti.
" ke kauuu—"
"Cemburu?" Yeon senyum sinis.
Taehyung berhenti.
"Ceh, ma-mana a-ada. Takde masa aku nak jealous dengan kau. Just Waste my time"
Berlagaknya manusia ni🙄
Yeon kejar Taehyung sambil senyum nakal.
"Ye keeee? Asal gagap? Because I'm smelling some jealousy right here" terkekek Yeon ketawa.
Merah muka Taehyung dengar usikan Yeon.
"Kau jealous kan?" Yeon menghampiri Taehyung lalu mendekatkan mukanya ke muka Taehyung.
Semakin merah muka Taehyung.
"Ka-kau bu-buat apa ni Yeon?" Gagap Taehyung.
"Sah! Kau jealous! Patutlah dingin semacam tak suka aku rapat dengan Jungkook rupanya" gelak Yeon sambil menjauhi mukanya lalu berjalan meninggalkan Taehyung di belakang.
Taehyung POV
"Kau jealous kan?" Yeon menghampiri Taehyung lalu mendekatkan mukanya ke muka Taehyung.
'Yeon ni da-dah ke-kenapa?'
Dup
Dap
Dup
Dap
Berdegup hati Taehyung.
Semakin merah muka anak Kim ni.
"Ka-kau bu-buat apa ni Yeon?"
'Aish masa ni lah hati nak berdegup laju'
"Sah! Kau jealous! Patutlah dingin semacam tak suka aku rapat dengan Jungkook rupanya" gelak Yeon sambil menjauhi mukanya lalu berjalan meninggalkan Taehyung di belakang.
'Fuh nasib tak kantoi'
"Yeon please jangan buat aku jatuh cinta dengan kau" ucap Taehyung dengan nada perlahan.
Taehyung tersenyum hambar.
TBC
———————Eh taetae suka yeonyeon?
So kalau nak tahu mohon baca ff ni okay?
Please vote and comment 😘
YOU ARE READING
[OG]Heartbeat|KTH
Fanfiction"Tak apa kan crush aku bff sendiri" -Kim Taehyung- " Tae kita kawan sampai mati tau! Hehe" -Park Hayeon- "Aku akan rampas yeon dari kau taehyung" -Jeon Jungkook- Mampu ke bila crush aka kawan baik kau suka kat orang lain? Pendam atau confess? Yes o...