Double update! Hohoho
"𝐈𝐟 𝐈 𝐡𝐚𝐯𝐞 𝐠𝐢𝐯𝐞𝐧 𝒕𝒘𝒐 𝒄𝒉𝒐𝒊𝒄𝒆𝒔, 𝑰 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒄𝒉𝒐𝒐𝒔𝒆 𝒔𝒕𝒂𝒚 𝒘𝒊𝒕𝒉 𝒚𝒐𝒖 𝒇𝒐𝒓𝒆𝒗𝒆𝒓"
-J harapan awak-———————
Jimin POV
Aku mengorak langkah ke sekolah. Sepatutnya aku menjaga kembar aku tapi Hayeon melarang aku. Katanya eomma ada menemaninya.
Macam aku tak tahu Hayeon tu cuba tunjuk diri dia kuat dan tabah. Padahal dia seorang yang lemah. Muka pucat. Aku tengok dia makin kurus.
Aku menghembus keluhan berat. Aku mengimbas kembali situasi aku berjumpa dengan Jungkook tempoh hari.
Kerusi di hadapannya ditarik oleh seseorang.
Jungkook segera menyimpan phone di dalam kocek seluar. "Ha ada apa kau nak jumpa aku?" Soal Jungkook.
"Aku nak tanya kau tentang Hayeon"
"Erm ye tanyalah"
"Kenapa dengan Hayeon haritu? Maksud aku bila balik je rumah mata dia merah dan sembap macam baru lepas menangis" soal aku.
"Setahu aku dia keluar dengan kau kan? Kau tahu apa yang terjadi pada dia?" Aku tahu ini mesti tiada kaitan dengan mamat coconut tapi naluri aku kuat mengatakan mamat yang di depan aku ni tahu apa yang terjadi pada adik kesayangan aku.
"Hayeon.... dia erm" Jungkook mengetap bibirnya rapat.
"Kenapa dengan dia?" Aish aku tak sabar nak tahu ni.
"Hayeon erm dia... baru lepas bertengkar dengan someone hm" ucap Jungkook dengan perlahan.
Aku menyebak rambut ke belakang. Aku memandang Jungkook semula. "Siapa?" Soal aku dengan serius.
"Kim Taehyung"
"Yeon bukan ke kau kawan baik ke dengan Taehyung? Macam mana boleh bergaduh? Haih" aku mengomel sendirian.
Bila aku tanya Jungkook sebab diorang bergaduh. Jungkook hanya mengangkat bahunya tanda dia tidak tahu.
Jadi punca Hayeon jadi seperti itu sampai pengsan puncanya Taehyung?
"Yow Jiminie!"
Aku memandang pemilik suara yang menyapa aku. "Oh Jhope hyung. Waeyo?" Aku tersenyum kecil memandang Jhope hyung.
"Aik aku nak sapa kau pun tak boleh?" Soalnya dengan menaikkan kening kanannya.
Aku tersengih kerang busuk.
YOU ARE READING
[OG]Heartbeat|KTH
Fanfiction"Tak apa kan crush aku bff sendiri" -Kim Taehyung- " Tae kita kawan sampai mati tau! Hehe" -Park Hayeon- "Aku akan rampas yeon dari kau taehyung" -Jeon Jungkook- Mampu ke bila crush aka kawan baik kau suka kat orang lain? Pendam atau confess? Yes o...