Bab 6

148 27 49
                                    

Maaf baru munculkan diri. Yeon janji akan update two chapters for dear readers minggu ni. So, enjoy ❤️

"Hati-hati jangan mudah tergoda dengan your daddy when he more shines than the other guys, sayang"-your daddy tae-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hati-hati jangan mudah tergoda dengan your daddy when he more shines than the other guys, sayang"
-your daddy tae-

———————

Di kelas

Author POV

Kebanyakan para pelajar di kelas itu masing-masing membuat kerja sendiri. Ada yang membawang, study, tidur dan mengusik para yeoja pun ada.

Takde kerja.

Hayeon kelihatan bosan di tempatnya. Sekarang baru lepas rehat. Batang hidung Taehyung tidak muncul dari waktu rehat tadi.

"Haih mana Tae ni? Dia pergi mana?" Rungut Hayeon.

"Aku tak sabar nak story dengan dia ni. Mana kau Taehyung? Aku nak fangirling ni"
Ujar Hayeon dengan nada perlahan tapi excited giler nak mati.

Tak sabar katakan. Satu-satu sahabat baik yang dia ada sanggup dengar luahan, gosip, apa-apa sahaja daripada dia.

Tapi tulah bukan batang hidung sahaja tak nampak, jangan cakap bayang pun tak muncul.

Tiba-tiba, ada orang menarik kerusi di sebelahnya untuk duduk. Kepala Hayeon yang setia letak atas meja mula mendongak.

"Taehyung?"

Taehyung memandang Hayeon.

"Kau pergi mana? Lamanya kau rehat? Kau dah makan ke belum? Kenapa lama sangat kau keluar?" Bertubi-tubi soalan Hayeon kemukakan.

Taehyung hanya ketawa kecil.

"Kau ni banyak betul soalan. Sel-sel otak baru berhubung ke? Sebelum ni kalau Saem Choi tanya soalan math mulalah kau bagi banyak alasan. Sakit perut lah, kepala rasa macam nak meletup lah. Entah apa-apa" kutuk Taehyung.

Pfft

"Eyyy kau ni pahal nak ungkit kisah lalu tu. Suka hati aku lah" jeling maut Hayeon berikan.

"Taehyung, kau pergi mana tadi?" Soal Hayeon.

"Tak pergi mana-mana lah. Lepak je." Jawab Taehyung.

"Taehyung Taehyung"

Ha sudah dah mula dahh 🙄

"Apa dia?"

"Kau tahu tak—"

"Tak tahu" potong Taehyung.

"Eyyyy dengar lahhh duluuuuu"

"Hmm apa dia?"

"Tadi kan encik crush aku selamatkan aku dari jatuhhh. Pastu kan dia tolong aku angkat kotak. How sweet he is" senyum sampai ke telinga Hayeon ni lantas kedua-dua tangan nya letak di dada.

"Tch. Tak sweet pun. Biasa je" balas Taehyung sambil keluarkan buku teks untuk subjek yang seterusnya.

"Kau ni tak sporting langsung! Sapot lah membe kau ni!" Hayeon menunjukkan riak muka yang menyampah.

"Hmm"

Itulah Taehyung.😂

                        ———————
Skip
Euphoria Cafe

Kelihatan enam jejaka tampan lengkap dengan berpakaian sekolah lepak di cafe itu.

Baru balik sekolah katakan.

Namjoon, Jin, Yonggi, Jhope merupakan sebaya iaitu 17 tahun. Manakala Taehyung, Jimin dan Jungkook berumur 16 tahun.

"Tae, asal kau monyok je ni?" Soal Jimin.

Taemin in your area!

"Takde apa" ujar Taehyung.

"Haah lah kau okey tak Taehyung?"

"Hm okey je"

"Kau sedih eh crush kau tak notice kau?" Tanya Jin.

Siapa senasib dengan Taehyung?

Taehyung bukan kawan dengan Hayeon sahaja, lima jejaka ni juga sahabat Taehyung dari kecil.

"Hm sedihlah. Tapi tulah tak pernah notice aku. Tak habis-habis dengan arnab tu" jelas Taehyung.

Jeles cakap ah.

"Takpe Tae. Kau pikat lah Yeon tu. Konpem cair" jawab Abe Yonggi.

"Pufffff!!!" Tersembur air latte ais kepunyaan Jhope pada wajah putih Yoongi.

Jhope memang tempah maut.

"JUNG HOSEOKKKKKKKK!!!!"

Semoga tenang di sana.

TBC
                       ———————
Hi yeon kembaliii ❤️

Keep vote and comment
Tunngu next chapter pulak ye muah

Keep vote and comment Tunngu next chapter pulak ye muah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[OG]Heartbeat|KTHWhere stories live. Discover now