Bab 29

93 13 1
                                    

Hi readers ❤️

"𝑪𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒕𝒂𝒌 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒔𝒆𝒏𝒕𝒖𝒉 𝒕𝒂𝒑𝒊 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒅𝒊𝒓𝒂𝒔𝒂𝒊"-Jungkook omey-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"𝑪𝒊𝒏𝒕𝒂 𝒕𝒂𝒌 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒔𝒆𝒏𝒕𝒖𝒉 𝒕𝒂𝒑𝒊 𝒃𝒐𝒍𝒆𝒉 𝒅𝒊𝒓𝒂𝒔𝒂𝒊"
-Jungkook omey-

———————

Pagi sudah menjelma. Entah bila lagi Hayeon boleh kekal di dunia ini. Dia menghitung hari menggunakan jari jemarinya.

Hayeon mengeluh nafas yang berat.

Hayeon menoleh ke arah tingkap kirinya apabila terdengar gelakan tawa dari taman di tingkat bawah.

Tingkap di bilik wad Hayeon menghadap taman hospital yang kelihatan amat cantik.

Hayeon menyelak selimut yang menutupi separuh tubuh badannya lalu melangkah ke arah tingkap bersama iv stand di sisinya.

Dia melihat dari pandangan atas. Kanak-kanak, orang tua dan pelawat menikmati suasana di situ.

Hayeon cemburu melihat mereka gembira bagai tiada hari esok.

Sedangkan dia?

Menunggu saat kematiannya.

———————

Taehyung setia memegang segelas cawan hot cappuccino sambil menonton televisyen di hadapannya.

Sebenarnya bukan dia menonton tv, tv yang menonton Taehyung.

Sehinggakan Yeontan mengaum eh menyalak banyak kali pun Taehyung tak sedar.

Akhirnya Yeontan fedap.

Anjing kecil itu menunjukkan riak sedih serta kedua-dua telinganya turun secara perlahan-lahan.

Anjing kecil itu menunjukkan riak sedih serta kedua-dua telinganya turun secara perlahan-lahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lalu dia menapak ke arah bawah sofa dan bertapa di situ.

Poor Yeontan.

Taehyung memandang sepi coffee di dalam pegangannya. Keluhan berat dilepaskan.

Fikirannya masih terngiang-ngiang perbualan Jimin dengannya.

Taehyung POV

"Yeon-ah, sampai hati kau tak bagitahu aku tentang penyakit kau. Aku kan kawan kau. Walaupun kau anggap aku hanya kawan, tapi aku tetap cintakan kau, sayangkan kau lebih dari seorang kawan.

Aku tahu aku bukan macam Jungkook. Biarlah aku seorang je yang simpan perasaan dekat kau. Cinta perlukan pengorbanan. Jadi aku harap kau bahagia dengan lelaki pilihan kau sebab kebahagian kau adalah kebahagian aku, Hayeon."

Taehyung tersenyum tawar. Hatinya sakit bila Hayeon tak pandang dia sebagai seorang lelaki.

Takkan lah dia nak jadi orang ketiga kan?

Taehyung ternampak Yeontan merajuk di bawah sofa lalu membawanya masuk ke dalam dakapan dengan erat.

"Damn I miss you so much, Yeon."

  ———————

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

 
———————

Hayeon termenung sendirian. Matanya masih terpaku melihat kanak-kanak bermain di sekitar taman itu.

Sudah lama dia tidak merasa keadaan dunia luar. Tapi, keadaan dia sekarang ni tidak mengizinkan. Kerap kali juga, dadanya sakit akibat keadaan jantungnya yang lemah.

Tiba-tiba,

"A-argh!" Hayeon menggenggam bajunya di bahagian dada kirinya. Dadanya terasa sakit.

Tapi, kali ini rasa sakit itu dua kali ganda berbanding sebelum ini.

Matanya terpejam erat. Beberapa butir jernih mengalir pada pipinya.

"S-sakit."

Tangan kirinya berpaut pada IV stand. Pandangan kabur. Hayeon duduk terjelepok dengan lemah.

Kepalanya bersandar pada dinding di sisi kirinya. Muka Hayeon semakin pucat. Kondisinya sekarang ni amat lemah.

"T-Taehyung..."

Pandangannya gelap.

Pintu dikuak dari luar. Puan Park memandang makanan yang dibawanya lalu berkata dengan penuh ceria, "Hayeon, eomma bawak makanan kegemaran kamu."

Puan Park mendongak kerana tiada sahutan daripada anaknya.

"Hayeon? Eh mana dia pergi?"

Tiba-tiba, matanya terarah satu figura bersandar lemah di dinding yang berdekatan dengan tingkap.

"Ommo! Hayeon!" Terjerit Puan Park melihat anaknya tidak sedar dari pengsan itu lalu berlari menuju ke arah anaknya.

"Hayeon~ Chim datang—"

"JIMIN! PANGGIL DOKTOR CEPAT!" Tempik Puan Park.

"Ha apa yang— DOKTORRRRR!!!" Melihat keadaan itu, Jimin terus berlari pecut mendapatkan doktor yang merawat Hayeon.

TBC

——————

Maaf update lambat hm

Saya sibuk dengan spm jadi nak update pun lembap macam kura-kura.

Maafkan saya hiks🥺

Btw thanks yg masih setia dengan ff ni❤️

I purple you💜

[OG]Heartbeat|KTHWhere stories live. Discover now