Hi, I'm back!❤️
"𝑇ℎ𝑖𝑠 𝑠𝑜𝑛𝑔 𝐼 𝑚𝑎𝑘𝑒 𝑖𝑡 𝑓𝑜𝑟 𝑦𝑜𝑢, 𝐻𝑜𝑛𝑒𝑦."
-Baby Chim Chim-———————
"Hm."
Kelopak mata perlahan-lahan terbuka. Cahaya menerobos masuk ke dalam pandangannya. Maranta terpejam-pejam untuk menyesuaikan keadaan yang bercahaya itu. Orang yang pertama menerpa dalam pandangannya, Jeon Jungkook.
"J-Jungkook?"
Wajah Jungkook kelihatan hm macam mana ya aku nak cakap,
he looks like afraid of losing me.
"Hayeon! Kau okey tak?!" Saera segera mendapatkan sahabatnya yang terlantar di wad hospital diikuti oleh Puan Park dan Jimin. "A-aku okey je, Saera."
"Wehh 3 hari kau tak sedar kau tahu tak! aku takut apa yang terjadi kat kau Hayeon!" Saera cuba menahan air matanya mengalir. Aku tersenyum lemah. "Gwenchana, aku okey je. Uljimaaaa eo?"
Saera mengesat air matanya yang jatuh dan secara tiba-tiba dia ditarik dalam pelukan Jimin. Hayeon hanya tersenyum melihat adegan mereka yang mengingatkan dia tentang seseorang.
"Anak eomma."
Raut wajahnya kelihatan sembap. Hayeon pasti sewaktu dirinya berada dalam keadaan tidak sedar, ibunya menangis kerana risau akan dirinya.
"Eommaaa~," sahut Hayeon dalam keadaan yang lemah. Puan Park menahan air matanya yang bertakung melihat keadaan anak perempuannya yang satu itu.
Dia lantas memeluk Hayeon sambil menghamburkan tangisannya. Ibu mana tak sedih melihat anak menderita. Hayeon memejamkan mata sesaat dan air matanya mengalir.
Hayeon memeluk ibunya erat. Sudah lama tak merasa pelukan seperti ini. Jimin cuba tidak menangis manakala Saera mengelapkan air matanya.
"Eomma."
Hayeon dan Puan Park masih keadaan seperti itu.
"Nae sayang," sahut Puan Park.
"Janji dengan Yeon jangan sedih bila Yeon tiada di sisi okay?" Pinta Hayeon.
Puan Park segera melepaskan pelukan anaknya. "Apa Hayeon cakap merepek ni? Dah tak sayang eomma ke?" Puan Park terkejut dengan permintaan anaknya secara tiba-tiba.
"Ani. Siapa cakap Hayeon tak sayang eomma? Hayeon sayangggg eommaaaa. Hayeon nak eomma janji dengan Yeon boleh?" Hayeon cuba tersenyum walau hakikatnya dia penat menanggung kesakitan.
Puan Park diam membisu.
Hayeon menggenggam lembut tangan eommanya. "Eomma?" Hayeon memandang ibunya. Puan Park mengangguk pelan menerima pintaan daripada Hayeon.
YOU ARE READING
[OG]Heartbeat|KTH
Fanfiction"Tak apa kan crush aku bff sendiri" -Kim Taehyung- " Tae kita kawan sampai mati tau! Hehe" -Park Hayeon- "Aku akan rampas yeon dari kau taehyung" -Jeon Jungkook- Mampu ke bila crush aka kawan baik kau suka kat orang lain? Pendam atau confess? Yes o...