Een oude bekende

16 0 0
                                    

'Waarom doen ze niets?' vroeg koning Wesley aan Bart 'Ze hebben niet eens een delegatie gestuurd en hebben nog geen pijl gevuurd.'
'Geen idee.' zei Bart als antwoord
De twee koningen stonden vol spanning op de westelijke muren van Pharma, uitkijken over een leger van soldaten uit Tsurania en Dragodrian. Twee paarden voorop, waarschijnlijk de drakenkoning Rick-Jan en Aetherius, heerser over de Tsuranese kliffen, stonden bij elkaar met hun hertogen en opvolgers achter hen, maar ze stonden te ver weg om te kunnen horen.
'Basilike en Falcon?' Vroeg Bart aan een man en een vrouw die achter hen stond. 'Ga uitzoeken wat er aan de hand is daar beneden onder de vlag van Pharma. Als het dreigt tot een gevecht, wat misschien zo is, heb je toestemming van mij om weg te teleporteren'
'Ja mijn heer' beantwoordden ze.
'Waarom hebben ze je toestemming nodig om te teleporteren?' vroeg Bomber
'Omdat ze anders sterven.' beantwoordde Ragtaos voor hem

De tijd tikte langzaam door en het licht, waar men eerst nog door kon zien, was nu compleet verdwenen. Nog steeds was er geen teken van geweld te bekennen aan beide kanten. Dragodrian en Tsurania hadden inmiddels een kamp opgezet, maar hadden de bossen van Pharma in het oosten met rust gelaten. Toen kwamen Basilike en Falcon terug.
'Ze willen blijkbaar iemand zien die iemand van adellijk bloed heeft verlaten voor iemand in Pharma.' rapporteerde Basilike
Bart zuchtte, dit ging tenminste niet over Joella en Thijs. 'Waarom ging de generaal dan op Simon?'
'Ik sprak in zijn verdediging toen ze langs Xaer komen. Een paar idioten probeerden ons toen neer te halen. Gelukkig brak er geen serieuze oorlog uit toen.' Gaf Simon aan
'Wie is deze dame dan?' Vroeg koning Wesley
'Ze gaat onder de naam Gezina.' beantwoordde Falcon.

'KLENG'

Een speer viel recht neer op de grond. Tot voor kort had Ragtaos hem nog vast.
'Dat is niet hoe het gebeurde.' zei hij geschokt. 'Haar broer probeerde mij over te halen om met haar te trouwen, maar zij was vreselijk. Zij probeerde iedereen neer te halen, zij pleitte tegen Aetherius om soms een willekeurige burger te vermoorden door hem te verdrinken. Ik zeg dan wel willekeurig, maar het waren mannen van wie zij snel genoeg had. Er is nooit een andere vrouw bij betrokken geweest.'
Bart bestuurde de oudere priester goed. Hij kon niet liegen en verbergen tegelijk, dat wist hij. Dat deed hij hier ook niet.
'Wat willen ze dan?' vroeg Bart
'Een duel.' zei Falcon 'Een kampioen van Pharma tegen de kampioen van Tsurania, om te beslissen of ze liegt of niet.'
'Tsurania wil echt om het minste of geringste een oorlog voeren.' Zei Thijs betreurd, terwijl hij zich bij de rest aansloot. Gelukkig zonder gedronken te hebben.
'Een kampioen betekent dat Aetherius mij niet wilt uitdagen.' mompelde Bart. Hij draaide zich naar zijn eigen troepen. 'Heb ik een vrijwilliger?'
'Ik doe het met plezier, mijn heer.' antwoordde Elenio, commandant van het garnizoen.
'Laat mij dit klusje maar opknappen, mijn koning.' zei Basilike met glinsteringen in haar ogen.
'Nee, ik moet dit zelf doen.' zei Ragtaos met moed waarvan hij niet wist dat hij het had. 'Dit is mijn moment voor Pharma.'
'Nee.' zei Thijs terwijl hij zijn zwakke hand op zijn schouder legde 'Voor jezelf.'

De poort van Pharma ging open. zand kwam naar binnen, Ragtaos, Wesley en Bart kwamen naar buiten.
'Ik neem aan dat Owen het niet overleeft heeft als ik de korte duisternis mag geloven?' Vroeg Aetherius op gelijke hoogte aan hun
'Hij kreeg half van wat hij verdiende. Helaas niet helemaal.' antwoordde Wesley
'Misschien is dat wel waar.' zei Aetherius met een zucht 'Maar dit schandaal is nog niet helemaal afgelopen.'
'Ben jij degene die dit een schandaal noemt, of Gezina?'
'Daar geef ik geen antwoord op Bart.'
'Dan heb ik mijn antwoord al. Jorghendear.' Bart sprak het laatste uit met zoveel vergif dat Wesley het vreemd vond dat Aetherius nog überhaupt op zijn paard zat.
De ogen van Aetherius waren net zo woedend als die van Bart een paar uur geleden.
'De laatste die mijn zo aansprak, heb ik ter dood veroordeelt.'
'Genoeg gepraat. Wie is uw kampioen?' Vroeg Ragtaos opeens
De drakenkoning glimlachtte 'Een oude vriend van je.'
Toen klikte het voor Bart. Waarom Wesley Tsurania en Dragodrian aansprak als vernietigers van Mercia. Waaron Owen degene was die de moordenaar moest zijn, omdat hij hem aansprak voor Jorghendear. Hij had de koningen moeten vermoorden onder het excuus om Simon te vermoorden om Gezina te helpen, zodat zij Pharma konden binnen stampen. Toen hij verloor tegen Bart, wat de drakenkoning ook kon zien, moest hij zijn betere plan naast zich neerleggen om verder te gaan met het excuus verhaal. De koningen wisten al wie Ragtaos moest bevechten, zelfs voordat de kampioen uit zijn tent kwam om naast Aetherius te staan.
De broer van Gezina.
De huurling van oorlog.
De schrik van Holodra.
De moordenaar van Koningin Chantal.



Sillah

Zebracraft 1.0Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu