[ 1 . 2 ]

39 3 0
                                    

26 . May . 2009

7 . 27 p.m.

" Ryujin-ah, kau okay ke tak ni ? " soal Mika dengan mata yang membulat tatkala dia ternampak lutut Ryujin yang luka itu.

Joohyun turut terbeliak memandang lutut Ryujin lalu dia mengangkat wajahnya memandang wajah Ryujin.

Ryujin melepaskan keluhan kecil dan menganggukkan kepalanya perlahan. Dia menyarungkan semula kasut sekolah yang ada pada tangannya itu pada kakinya. Mika dan Joohyun hanya memerhati perlakuan Ryujin.

" Eh, asal kau ni ? Baik kau cerita sekarang. Nanti Tae mesti call aku tanya pasal keadaan kau. " ujar Joohyun sambil menunjukkan jari telunjuknya ke arah lutut Ryujin dan seluarnya yang koyak di bahagian lutut.

Ryujin berdesis kecil. Kakinya sedang pedih tu tetapi dua manusia tu nak dia cerita tentang apa yang dah berlaku sekarang. Haduh. Kalau Taehyung, mesti dia akan bawa Ryujin ke rumah atau ke klinik dulu baru disuruhnya Ryujin cerita semuanya.

Mika tiba-tiba menggelengkan kepalanya laju. Pergelangan tangan Ryujin dipegangnya lalu matanya melilau di segenap kawasan.

" Kau kenapa pegang-pegang aku ni ? " soal Ryujin sambil cuba melepaskan genggaman Mika dari pergelangan tangannya tetapi Mika menguatkan lagi genggamannya.

" Ha ! Tu ada klinik, jom bawa Ryujin ke sana dulu lepas tu kita lepak dekat café tu. Ha dekat café tu nanti baru kau cerita semuanya. Okay ? " cadang Mika sambil menaikkan kedua-dua keningnya memandang Ryujin dan Joohyun bersilih ganti.

Joohyun mengangguk laju diikuti dengan Ryujin. Tatkala Ryujin cuba untuk jalan, kakinya terasa sangat sakit. Dia menghentikan langkahnya seketika tatkala dia baru menapak selangkah ke hadapan. Pedih.

Mika memandang wajah Joohyun lalu dia memberikan isyarat mata kepada Joohyun. Joohyun mengangguk perlahan tanda faham kepada isyarat Mika itu.

Joohyun menghampiri Ryujin lalu cuba dia mengangkat Ryujin di dakapannya. Ryujin yang terkejut itu menggelengkan kepalanya laju sambil menepis tangan Joohyun.

" Ta-tak payah dukung aku. Aku boleh jalan sendiri. " ujar Ryujin kemudian dia cuba lagi menapak ke hadapan dan sekali lagi langkahnya terhenti akibat sakit yang berbisa itu.

Mika menjulingkan matanya ke atas sambil berpeluk tubuh memandang karenah Ryujin. Dah tak boleh jalan, sombong pula bila orang nak dukungkan.

Ryujin mengangkat wajahnya memandang kedua-dua Mika dan Joohyun bersilih ganti dengan sengihan di wajahnya.

" Korang tolong papah aku boleh ? " pinta Ryujin perlahan.

Mika berdecit kecil mendengarkan permintaan Ryujin itu.

" Joohyun nak dukung kau tadi kau tak nak. Mengadalah kau ni. Dah sakit tu buat cara sakit, okay ? Jangan banyak karenah. " bebel Mika sambil menepuk perlahan bahu Joohyun, mengarahnya untuk pergi mendukung Ryujin.

Ryujin melepaskan keluhan berat sambil menjulingkan matanya ke atas. Joohyun pantas menghampiri Ryujin lalu dipandangnya wajah Ryujin sejenak.

" Taehyung dukung kau macam mana selama ni ? "

Membulat mata Ryujin tatkala mendengarkan soalan dari Joohyun itu. Wajah Joohyun dipandangnya dengan kening yang dinaikkan.

" A-apa maksud kau ? " soal Ryujin dengan perlahan-lahan dia menapak ke hadapan menghampiri Joohyun.

Joohyun melepaskan keluhan kemudian dia mengukir sebaris senyuman kepada Ryujin. Dipandangnya wajah Mika sekilas kemudian dia menundukkan kepalanya memandang ke arah lutut Ryujin.

#6 let go  [ C ]Where stories live. Discover now