pov: Amber
Samen met Nina en Noa sta ik dansend op het feest. Het feest is al een paar uurtjes bezig en het is erg gezellig. Er komen veel leuke en bekende liedjes, gemixt met een goede beat, voorbij. Ik ben veel van mijn vrienden tegengekomen. Ook zag ik veel bekenden en een hoop dressing fails.
'Ja, dat is genoeg.' zeg ik tegen Nina, wie foto's van mij maakt. Met het feest van het jaar op de achtergrond en met een rode beker in mijn hand sta ik geposeerd voor een foto. Ik bekijk de foto's die Nina van mij gemaakt heeft even door. Op sommige foto's heb laseroogjes door de flits en op andere is het licht vreselijk of is het beeld niet scherpgesteld. Ik zucht en overhandig de telefoon weer aan Nina. 'Ik stuur ze morgen door, oké?' zegt Nina met een lichtelijk geïrriteerde blik. Ik knik.
Noa staat dansend op de dansvloer terwijl Nina flink bezig is met appen, wat waarschijnlijk in een gesprek met haar ex zal zijn. Noa is een vreselijke danser, maar door haar korte lengte ziet het er wel schattig uit. Haar armen gaan heen en weer wanneer haar benen rare pasjes doen. Aan de ene kant hou ik ervan, maar toch schaam ik me voor mijn vriendin.
Ik plaats een boomerang van het feest in mijn Instagram en Snapchat verhaal. Ik schrijf er wat tekst bij en ik doe er een kleurrijke filter overheen om het er nog leuker uit te laten zien. Ik plaats het bericht en sluit mijn telefoon. Ik kijk om me heen. Het feest begint saai te worden. Er zijn geen leuke jongens, ze lopen nauwelijks rond met hapjes en met Noa en Nina kan ik ook weinig zinvols doen.
Ik draai met mijn vinger door mijn haar. Plotseling zie ik iets opmerkelijks: het is Eddie, maar dat is niet het enige: ze zit samen met een ander meisje op een afgelegen bankje, een stukje verder van het feest. Waarom is ze niet samen met Nick? Zal het alweer uit zijn? Ik loop richting de drukke kant van het feest en zoek voor Nick. Ik loop meerdere rondjes en zie weer veel bekenden. Veel mensen roepen mijn naam, waarvan ik langzaamaan helemaal gek van word. Ik maak steeds een kort praatje waarbij ik een neppe glimlach op zet.
Uiteindelijk zie ik Nick. Hij staat met een groep met jongens bij een bierpong tafel. Ze spelen schreeuwend en enthousiast het spel terwijl ik langs ze loop. Ik tik Nick op zijn schouder. Het duurt even voordat hij zich omdraait. 'Hey, Amber!' zegt hij lachend. Ik merk al gelijk dat hij dronken is. Ik zet een glimlach op. 'Hallo, Nick. Weet je misschien waar Eddie is?' vraag ik hem. Ik ben benieuwd of ze misschien ruzie hebben of uit elkaar zijn, en of dat misschien de reden is dat ze niet bij elkaar zijn op dit moment hier op het feest. Ik wordt teleurgesteld wanneer ik zijn antwoord hoor: 'Ja, dat weet ik wel. Die is daar ergens aan het feesten.' Hij wijst naar verschillende kanten en heeft zelf geen idee waar hij het over heeft. Hij draait zich om wanneer er een pingpong balletje in een volle rode beker met bier beland en gaat weer verder met het spel. Ik neem aan dat er niks is gebeurt tussen de relatie van Eddie en Nick. Geen drama. Jammer.
Ik loop mijn weg weer terug naar de plaats waar ik, samen met Noa en Nina, foto's had gemaakt. Als ik aankom zie ik dat Noa op de muziek aan het dansen is en Nina op haar telefoon bezig is. Ik kijk weer naar het bankje waar Eddie daarnet met het andere meisje zat. Er gebeurt plotseling iets opmerkelijks:
Eddie leunt met haar bovenlichaam naar voren, naar het meisje toe. Ze laat haar lippen op die van het meisje vallen en er ontstaat een kus. Ik sta versteend en met grote ogen toe te kijken. What the fuck?
Ik roep snel Noa en Nina erbij. 'Noa! Nina! Kom hier, snel!' schreeuw ik naar ze. Noa stopt met tegenzin met dansen en komt gelijk naar me toegelopen. Nina houdt haar ogen nauwelijks van haar beeldscherm, maar kijkt wel op als ik haar een stoot in haar zij geef.
'Is..? Is dat Eddie?' merkt Nina op.
'Ieuw!' roept Noa. Vol afschuw deinst ze een stapje achteruit.
Waar ben je nu toch mee bezig, Eddie? Nick gaat dit niet leuk vinden. Er verschijnt een sluwe lach op mijn gezicht en krijg een geweldig idee. Ik pak mijn telefoon erbij en film de twee zoenende meiden. Ik zet mijn camera op nacht-modus, waardoor je het, door de niet zo felle straatverlichting, beter op beeld kan zien.
Het zoenen wordt steeds intenser. Het meisje hangt haar armen om Eddies schouders heen en ze komen steeds dichter bij elkaar. Eddie pakt het meisje bij haar zij en geeft haar, tussen het tongzoenen door, kusjes op haar nek en gezicht. Het meisje zoent Eddie hevig terug. Eddie valt naar achter, waardoor ze met haar rug languit op het bankje ligt. Het meisje ligt bovenop haar, wie nog steeds doorgaat met zoenen en kusjes geven.
Ik krijg een grote grijns op mijn gezicht, waneer ik zie dat ik al twee munten lang film. Ik stop de video en kijk opzij, waar Noa en Nina met open mond aandachtig toe staan te kijken. Ze kunnen nog steeds niet geloven dat Eddie met iemand anders zoent. Wie ook nog eens een meisje blijkt te zijn.
Ik besluit om de zoen video op Instagram te plaatsen. 'Gezellig dit feestje @eddie.b' gebruik ik als caption. Ook tag ik Eddie in de post, om zeker te zijn dat iedereen weet dag zij de zoenende lesbo is wie vreemd gaat. Ik voeg nog een locatie van de haven toe en plaats vervolgens de video. Noa en Nina staan lachend naast me, terwijl ze toekijken hoe ik ze video plaats.
Ik kan niet wachten om Nicks en Eddies reactie te zien.
JE LEEST
Unlocked
RomanceEddie is een 16-jarig meisje wie in een lastige relatie met haar vriend zit. Als ze op een feestje het meisje Mees ontmoet, voelt ze zich beter dan ooit tevoren. Maar ook staat haar relatie met haar vriend op het spel. → gxg verhaal → voltooid!