Lägenhet

49 2 0
                                    

Vilket trauma.. Jag fick dagen därpå reda på att det var grannens hus som började brinna, mamma hade inte märkt något själv förrns det började lukta rök från vårt hus, hon hade snabbt väckt Bella som direkt började gråta, sedan hade hon försökt väcka mig men hon märkte att vägen mot dörren blev svårare och svårare att se, så hon sprang snabbt dit med Bella och försökte skrika att jag skulle vakna, mamma trodde att det skulle vara lättare att följa rösten men jag var alldeles för yr av all rök just då.

Min lillasyster heter Bella som ni förstått, hon är fyra år. Hon är den gulligaste tjejen jag vet, hon är gullig på alla möjliga sätt. Hon är så jäkla snäll och bryr sig om allt och alla, till och med främlingar. Det finns faktiskt en händelse om det. Jag och Bella gick runt på stan därför att jag hade bestämt med en vän som lämnade mig för en annan tjej och då var Bella så fantastisk som är verkligen är och erbjöd att följa med, även om hon hade bokat lektid med sin bästis. Iallafall, tillbaks till stan då alltså, Bella och jag var inne på Lindex När vi hade kommit ut från affären så satt en tiggare bredvid ingången. Jag hade precis köpt en liten godispåse till Bella precis innan det. Utan att säga något till mig så går Bella fram och plockar upp en godisbit och ger den till damen som satt där, Det gulligaste med detta är vad hon sa.

"Detta är min favorit, Du kan få den, den är jätte god, jag lovar"

Så jäkla gulligt, visst?

Jag och Bella har jätte många minnen tillsammans och jag hoppas verkligen att det kommer fler. Hon är så jävlas fin. Jag kommer inte alls ihåg hur det var hemma innan hon kom, det måste ju ha varigt skit tråkigt.

Jag bor med min mamma och Bella. Pappa dog när jag var åtta år, för tio år sedan.
Han jobbade som brandman och fastnade än gång i ett hus som på något sätt låstes omkring honom, han fastnade där och hans kamrater kunde inte få upp låset innan han föll ihop och hans hjärta slutade bulta.
 Vi alla var förkrossade när det hände, mamma hamnade i en depression i ett år innan hon träffade David, hennes nuvarande kille som hon är jätte glad med.
 David började ta med henne på tivolis, restauranger och massa roliga aktiviteter som gjorde mamma glad, mesta dels för att hon blev kär i honom, efter fem ungefär 5 år väntade dem Bella, nu är dem gifta sen ett halv år tillbaka.
Så Bella har alltså inte samma pappa som jag.

David bor såklart med oss men jobbade tidigt just nu när det började brinna, när mamma ringde honom så kom han s¨snabbt han kunde, det var han som ringde brandkåren, då mamma inte hade tid att tänka på annat än att få ut mig och Bella i säkerhet. Hon grät nästan hela kvällen efter det. Hon berättade att hon var så rädd att jag skulle dö precis som pappa gjorde. Själv trodde jag också att jag skulle dö inne på mitt rum bland all rök, men det sa jag inte till mamma.

Kvällen efter branden fick hela familjen stanna i min blivande lägenhet. David bodde där innan han flyttade hem till oss. När jag berättade att jag ville flytta hemifrån så gav han snabbt förslag om denna lägenhet. Jag tackade såklart ja, då denna lägenhet är oerhört fin.

Du är min eldWhere stories live. Discover now