Jag mår väldigt bra just nu, om man inte räknar med nätter, där jag inte kan sova riktigt bra.
Det ända som sitter fast i mitt huvud är branden, jag var så nära på att dö, varje dröm slutar med en svart blick, alltså inget, det är det som skrämmer mig, inget, jag skulle varigt inget, jag var jävligt nära på att bli "inget".Det har iallafall gått några veckor och mardrömmarna är tyvärr kvar. Något bra är det iallafall just nu, idag fick vi höst lov, hur bra är inte det!? Toppen! Jag och min kompis ska iallafall ut på fest ikväll, det ska bli som jävla kul. Hon heter Ella, hon började i min klass för några veckor sedan och nu är vi super tajta. Hon är min bästa vän, vi vet redan allt om varandra, så det är lite kul.
Ella kommer hem till mig vid sju, vi ska göra vid oss och dricka lite cider. Festen börjar åtta, men vi ska sticka dit halv nio då fina gäster kommer sent. Och detta säger jag nu och när andra kommer sent blir jag jävligt irriterad, lol.
<<
-Heeej! utbrister jag glatt och kramar om Ella, hon kramar om mig hårt och trär sedan av sig sin jacka. Kyligt har det börjat bli utomhus nu, det är ju trots allt höst, löven faller ner mot marken och alla klär sig i stickade kläder. Men inte idag då vi ska festa skiten ur oss.
Ella har kille, William, så han kommer sedan till festen han med, med lite alkohol i mig så kommer jag nog inte bli tredje hjulet.
Vi satt inne på mitt rum och sminkade oss lite smått, vi är inte så mycket för smink i vanliga fall men det är alltid kul att piffa upp sig till fester, annars har jag bara mascara på mig.
Ja just fan, mamma, Bella och David bor inte i min lägenhet längre, dem har flyttat till ett annat hus.
Ja ni hörde rätt, "Min lägenhet".
Jag är så jävla glad.
Jag har mitt egna ställe, visst är det coolt?Efter att vi blivigt en smula fnittriga så klädde vi på oss våra plagg.
Ella har på sig en tajt svart klänning som slutar en liten bit under rumpan. Hennes hår är lockigt och i håret har hon ett svart hårband som håller bak luggen från ansiktet. Ellas smink är i mer i den svarta stilen och hennes ögonskugga skimrar också lite silver, vilket är as snyggt.
Jag har på mig likadana kläder som Ella, men allt mitt är vitt, mitt smink med, men min ögon skugga skimrar lite av svart.
Vi båda har ett par klackaskor på oss, mina är vita och Ellas är svarta. Vi är skit snygga med andra ord.Nästa kapitel är när dem är på festen
YOU ARE READING
Du är min eld
General Fiction-MADIE!! SKYNDA!! RÖKEN SPRIDER SIG!!! SPRING!!! Skriker mamma som står i hallen och håller Bella i sin famn, hon gungar stressat Bella fram och tillbaka, Bella skriker som fan, likaså mamma.