-Nice, säger Noah innan han svänger in i ett område. Detta är inte mitt område.
-Ehm, du körde nog fel, säger jag nervöst.
-Nä då, säger Noah.
-Jag har varigt i ditt område förr, denna vägen är mycket snabbar än om man kör runt allt, fortsätter Noah.
-Ahh fan, du skrämde mig, för en stund trodde jag att du skulle föra bort mig, säger jag med ett skratt, Noah skrattar till.
-Skulle aldrig gjort det, säger han och kör ut från området igen.
-Jag tror dig, säger jag med ett litet leende, hans blick är på mig. Han ler snällt mot mig.
-Här, säger Noah efter en stund, han parkerar bilen bredvid trottoaren. Innan jag går ut så kollar jag ut ur bil rutan, Vid min port in till min lägenhet står ett killgäng, fulla, dem skrattar högt och vissa har slagsmål.
-Tack så mycket! Säger jag och vänder mig mot Noah igen.
-No problem, svarar han.
Jag skulle precis rycka upp dörren för att gå ut, men Noah tog snabbt tag i min arm. jag vände mig snabbt om mot honom.
-Känner du killarna? Frågar Noah och kollar ut mot gänget utanför. Jag skakar frågandes på huvudet.
-Jag följer med, säger Noah bestämt.
-Du måste inte, säger jag, men Noah nickar bara och öppnar sin bildörr. Jag går ut från min dörr och när jag stänger igen bildörren så flyttar allas killars blickar mot mig.
Noah kommer upp på min sida och tar tag i min hand, vi går mot portarna där killarna står, när vi ska gå förbi dem så flyttar dem sig framför dörren.-Ursäkta, får vi komma förbi? Frågar Noah det vänligaste han kan.
-Ge oss tjejen först, säger en av killarna.
Noah suckar och drar sedan förbi mig killarna och går igenom porten, dörren håller på att stängas bakom oss, men en av killarna går snabbt in.
-GE OSS TJEJEN! Skriker han, man kan tydligt höra att han är full, helt dyngrak.n
-ALDRIG! Ryter Noah. Killen framför oss tar stora steg fram mot oss och slår till Noah på kinden, jag kan snabbt se blod spridas i hans vänstra mungipa.
Noah torkar bort blodet med sin hoddie ärm innan han slår till ett perfekt slag mot killens högra kind, killen faller bak på baken och skriker fula ord. Killarna utanför försöker få upp dörren, men den är som tur låst, annars hade vi nog fått spö. Två mot sex.
Noah tar tag i min hand igen och jag leder honom upp till min våning.
Jag låser vant upp låset med nycklarna om tidigare låg i min handväska.Vi båda slänger av oss våra skor. Jag kollar upp mot Noah, han kollar redan på mig. Det är inte förrns nu jag ser att Noahs vänstra kind är lila och ett sår bildats vid munnen, där det rinner blo ifrån.
-Kom! säger jag och nu är det min tur att ta tag i Noahs hand, han följer efter mig in till toaletten.
Han sätter sig ner på toalocket medans jag öppnar en låda och plockar upp några bomulls pads och Alsollösning.Jag sätter mig på huk framför Noah och börjar försiktigt dutta paden mot hans sår. Jag ser när det gör ont på honom, han grymtar till .
-Förlåt, säger jag och fortsätter att rengöra såret.
YOU ARE READING
Du är min eld
General Fiction-MADIE!! SKYNDA!! RÖKEN SPRIDER SIG!!! SPRING!!! Skriker mamma som står i hallen och håller Bella i sin famn, hon gungar stressat Bella fram och tillbaka, Bella skriker som fan, likaså mamma.