Louis lijkt behendig met het opzetten van de tent; het is dan ook een 'gooitent'. Louis richt kort zijn blik op de nog steeds onbekende man. Hij moet toegeven dat Harry zijn type wel is, maar dat hij de man inschat als heteroseksueel. Mooie mannen met een leuk karakter zijn altijd hetero. In Louis' wereldje is het soms moeilijk om iemand te vinden die echt bij hem past. Er is geen bewijs dat deze nieuwe man én homo is én bij hem past, dus wuift hij de gedachte weg.
"Ha-llo?", een hese stem doorbreekt gekke gedachtenkronkels bij Louis.
"Ja, sorry? Ik was geconcentreerd", ook al staat de tent al recht.
"Wat doe je eigenlijk als beroep?" Louis haalt zijn schouders op.
"Maakt dat iets uit? Waarom zou je dat willen weten?"
"Ik probeer een beeld van je te vormen." Ah, daar is de clichézin. Louis leunt inmiddels tegen een rots aan en kijkt recht voor zich uit naar het diepe dal.
"Dat is precies waarom je zulke informatie niet nodig hebt. Vorm maar een beeld over mij zonder die formele levensstadia. Ik sta hier, ik ben hier, beoordeel me daar maar op." Harry lijkt onder de indruk van die woorden en fronst kort. Zijn vingers frunniken kort aan elkaar terwijl het even stil is.
"Hoe kan je zelfs van zo'n gewone vraag een diepe filosofische vraag maken?", grote ogen kijken Louis verbaasd en een beetje gefrustreerd aan. "Ben je een filosoof?" Louis begint te lachen, maar geeft geen antwoord op die vraag. Hij wil die in geen enkele mogelijke vorm beantwoorden; dat schaadt de creativiteit. "Jij bent echt héél saai." Als een kleine boze jongen draait de grotere man zijn hoofd nu ook naar het dal. Voor hen vliegen er allemaal kleine, vervelende vliegjes.
"Ik heb tenminste een tent en muggenspray bij." Zonder nog meer te zeggen, kruipt Louis in zijn tent en legt hij zich neer. Zijn lichaam is kapot en snakt naar nachtrust, maar hij heeft zo'n vermoeden dat zijn nieuwe 'vriend' roet in het eten zal gooien.
"Is er plaats voor twee?" Louis schrikt niet wanneer een enthousiast hoofd zich plotseling in de tentopening bevindt en rolt bíjna met zijn ogen.
"Als jij de hele nacht niet ademt, ja." Het is een grapje dus kruipt Harry er slungelig in en sluit hij zorgvuldig de ingang tegen insecten.
"Wauw, dit is echt wel krap." Harry beweegt en verschuift zichzelf totdat ze beiden op hun rug liggen. Hun armen plakken tegen elkaar, dat is onvermijdelijk.
"Daarom heet het ook een anderhalvepersoonstent. Jij bent een half te breed." Louis vindt het niet aangenaam dat deze kerel opmerkingen maakt over zijn normaal grote en luxueuze tentje.
"Sorry, ik zal mezelf in twee snijden." Het klinkt onschuldig dus sluit Louis zijn ogen om het gesprek te vergeten en in slaap te vallen. Harry lijkt de boodschap begrepen te hebben en draait zich met zijn rug naar Louis toe om toch een beetje privacy te hebben.
Louis' horloge geeft aan dat het twee uur 's nachts is. De man naast hem plakt enorm tegen zijn warme lichaam aan, maar slaapt wel in tegenstelling tot Louis. Wanneer hij het zoeken naar slaap beu is, klimt hij uit het tentje en gaat hij op de tast opzoek naar die grote steen waar hij eerder tegen zat. Wanneer hij deze gevonden heeft, zet hij zich daartegen. Het gezoem van muggen is duidelijk hoorbaar, maar de stank van de gebruikte spray lijkt ze voorlopig nog af te schrikken. Ook draagt Louis nu een trui tegen jeukende muggenbeten. Hij weet niet wat hij van deze trip moet denken. Is het wel een nuttige trip wanneer je voortdurend voor iemand anders moet 'zorgen'? Hij keek zo uit naar zijn eenzaamheid en vereenzelviging met zijn ware zelf en de natuur en nu... Nu weet hij het even niet meer. Zijn lichaam is in de war door de aantrekkelijke man die tegen hem aan lag en zijn warme adem op hem uitblies. Het is lang geleden dat hij nog naast een mooie man lag... Louis zucht en kijkt wat naar de sterrenhemel; alles rondom hem is immers donker en zwart. Misschien kan hij hier wel beter slapen, rustig en alleen in de open lucht en een fris lentebriesje. Hij sluit zijn ogen en probeert het.Louis blijft voorlopig afstandelijk... Waar zit hij mee?
JE LEEST
Trip - Larry
FanfictionEen kortverhaal waarin twee onbekenden elkaar spontaan ontmoeten. Louis Tomlinson is op zoek naar zichzelf. Wat hij op zijn trektocht echter vindt, is totaal onverwacht.