1: a szülinapos lány allergiás a szederre

532 17 1
                                    

- Constanze!

Constanze felnézett a  muffinból, amit éppen próbált dekorálni, a kulcsszó a próbálton volt...bosszús volt miatta. A családja tisztában volt vele, hogy mennyire utálta, amikor megzavarják valami közben, különösen ha az a valami a sütés. 

- Igen? - kérdezte miközben figyelmét újra a muffinnak szentelte, remélve, hogy a személy hamar feladja a beszélgetést, mivel kibaszottul dolgozott, vagyis próbált.

Mark, a testvére, berontott a helységbe, eléggé riasztónak tűnt.

- Tesó, hol van a rendeléses füzet? - kérdezte nyugodtan.

- Honnan kéne tudnom? Megsütöttem két tortát, amiket ma reggelre kértek, aztán anya valószínűleg elvitte.

Mindig ugyanaz volt. A családdal dolgozni mókásnak tűnhet addig, ameddig tényleg megtörténik.  Aztán pedig elég hevesen megbánod az egészet. De mit mondhatna Constanze? Szereti a cukrászdájukat. Szeret egész nap tortákat sütni, még valamikor éjszaka is. Boldoggá teszi. És az is boldoggá teszi, amikor látja, hogy az ügyfelek boldogak. A torta mindenkit boldoggá tesz.

- Megtaláltam! - mondta Mark, majd a muffin mellé helyezte a füzetet és gyorsan átlapozta, hogy megtalálja a mai rendeléseket.

Constanze felsóhajtott, a táskát, amibe belehelyezte a süteményt a pultra helyezte.

- Mi a probléma pontosan? Nem tudnád elmondani végre?

- Nézd. - mondta, mert végre megtalálta azt az oldalt, amit keresett. - Fel tudnád nekem hangosan olvasni a második rendelést?

- Mi a faszna...

- Csak csináld!

- Egy szedres torta 8-ra. Látod? 18 vagyok és tudok olvasni!

- Nem, kibaszottul nem tudsz! Szedres? Úgy értem, szeder? - ismételte magát Mark, mérgesen. - Hogyan tudtál szedret olvasni, de komolyan Constanze!? Áfonya van odaírva!

- Most viccelsz, nyilvánvalóan rosszul olvastad... - válaszolt Constanze, de mondatát hirtelen félbehagyta, mert rájött, hogy az elejétől fogva valóban rosszul olvasta. Áfonya volt odaírva. Nem szeder. - Faszom.

- Ja. - bólintott Mark.

- Rendben van, felhívom azt, aki rendelte és elnézést kérek. Hívtak már, hogy panaszt tegyenek?

- Tulajdonképpen igen, és ezért vagyok most itt. Nem vették észre, hogy szeder helyett áfonya volt a tortán, így megették.

- Csodálatos, látod, nem nagy ügy...

- Tesó, a szülinapos lány allergiás a szederre.

Constanze kinyitotta a száját mielőtt beharapta az ajkait.

- Viccelsz velem? Jól van?

- Milyen gyorsan tudsz kitalálni valami hazugságot anyának és apának? Ki kell fizetnünk a kórházi számlájukat és meg kell látogatnunk anélkül, hogy tudnának róla. Persze csak ha élni akarsz még.

|x|

A kórházba való út elég durva volt. Mark csak 16 éves volt, nem vezethetett még, így egy elég feldúlt állapotban lévő Constanze mellett kellett ülnie. Szörnyen érezte magát a hibája miatt, persze minden joga meg volt hozzá. Ami azt jelentette, hogy nem csak hogy ezerszer kellett bocsánatot kérnie Marktól, mert hát nem ő volt az, aki megette a szedres tortát miközben pontosan arra a gyümölcsre allergiás. Így amikor a kórházba értek, Mark megkönnyebbült, hogy már nem kell egyedül lennie a testvérével. De most, jelenleg egy sokkal nagyobb problémájuk volt: egyiküknek meg kell magyaráznia a lány családjának, hogy mi történt valójában.

eight - thiago alcántara [hu] ✔️Where stories live. Discover now