Rüya gibi demeyeyim de maazallah uyanırım filan! Güzel, hoş bir yaz tatiliydi. Ömer'le Altınkum'da geçen dört gün, 19 senelik sıkıcı hayatıma destansı bir tat katmaya yetti. Hani ölsem de gam yemem der ya insan... Şimdi ölürsem gam yerdim asıl! Bilmediğim ne çok güzellik varmış meğer! Gülmeler, sevmeler, elele gezmeler, sarılmalar, öpmeler hep bu güzelliklere dahilmiş! İnsan kalbi kan pompalamaktan daha kutsi bir şeye yararmış meğer! Aşka! Aşkı tanımışken ve daha nice güzel günlerini yaşamadan, tatmadan ölürsem asıl şimdi gamdı işte! Yaşanacak çok şey vardı! Sevilecek çok günler, geceler...
Geceler kısmı henüz biraz boyumu aşıyordu gerçi düşünmesi bile... Bir öpücükle tarumar olan ben...
Ve gerçek hayat! Hayatım; valizlerimi toplayıp yine babacığım tarafından yurduma dualarla bırakıldım dönem başında. Bu dönem kulüpteki işim için bir hafta erken gelmiştim. Hakan Hoca arayıp "yeni kayıtlarda görevlisiniz, gel Leyla seni mezunlardan birinin yerine kadroya aldım, okuldan maaş alacaksın" demişti de havalara uçmuştum. Gökte ararken yerde bulmaktı bu. Daha bizim dönemimiz başlamamışken bomboş okulda pinekledik birkaç gün. O sırada not ortalamamın dört:00 olduğunu öğrenen birileri
"E çift anadal yapsana Leyla!" dediler. Ben ne olduğunu bilmiyordum, sordum, anlattılar. Notları üçün üzerinde olanlar istediği başka bölümden ders alarak yandal sertifikası, ya da çiftanadal diploması alabiliyormuş. Baya aklıma yattı ve düşünmeye başladım. Bu kez kimseye fikrini sormadım. Kendi istediğim bölümü seçecektim ve daha zor olsa da çift anadal yapacaktım. Eğer bitirebilirsem aynı değerde iki lisans diplomam olacaktı.
Ömer'le konuştuk,
"Harikasın sevgilim. Sen yaparsın sana güveniyorum. Sevdiğin bir bölüm seç. Zaten senin asıl dalın çok iyi, yanında zevkle okuyabileceğin bir şey olsun, ileride biri olmadı diğerini yaparım diye kasma kendini" dedi. Bende böyle düşünüyordum. Hakan Hoca
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık tavsiye etti, ataması kolaydı. Zevkli bölümdü üstelik ama araştırdım 'çan eğrisi çok yüksek, öğrencilerin hepsi inek, çift ana dalda çok zorlanırsın' dediler vazgeçtim. İki zor bölüm, ikisinden birini eksik bırakmam demekti. Ben de lisede sözel okurken zaten en sevdiğim, çok sevdiğim Tarih bölümünü seçtim. Edebiyat ve tarih birçok noktada kesişen dallardı zaten, çok okumayı da sevdiğime göre kararımı verdim: öğretmenlik olarak değil, fen edebiyat fakültesinde Tarih bölümünde çift ana dal kaydımı yaptım. Aileme sonra söyledim. Çok sevindiler.
Bu arada Ağustos sonunda Murat'ın yerleştirme sonuçları belli oldu. Yurtiçindeki devlet üniversitelerinde mühendislikleri tutturamamıştı ama özel üniversiteler yüzde yirmi, yüzde otuz burs veriyordu. Babamla konuşup epey düşündüler. Murat'a sigortadan toplu bir para yatmıştı. Yarı yarıya karşılıyordu dört yıllık okul aidatını, kalanını da babam tamamladı, gerisini de sen düşünme dedi. Murat böylece Kıbrıs Doğu Akdeniz Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümüne kayıt yaptırdı. Futbolcu olma hayalini yitirdiğinden beri yeniden mutlu olduğu, önüne tekrar umutla bakabildiği için çok sevinmiştik. Yine eski havalı Murat olmuştu eşşek! Benim için daha sevindirici yanları, uzaklık faktörü de cabasıydı ama o konu sonra!
Ömer İstanbul'daydı zaten, Ağustos sonunda okuluna yerleşmişti. Bitirme tezi için çalışmaya başlamıştı. Son yılı olduğu için,
"Bu sene daha az görüşeceğiz Leylam. İdare et beni? Sende çift ana dal, kulüp işi derken yoğun olacaksın zaten. Şu okulları hayırlısıyla bitirelim, gezecek çok vaktimiz olur" diyordu. Sorumluluk sahibi ve çalışkan olmasını seviyordum. Ama yazın gördüğüm serseri, uçuk kaçık Ömer'le okul dönemindeki Ömer arasında çok fark vardı ve bu sene başında beni epey şaşırtmıştı. Saçlarını kazıtmış, sakallarını yine asker tıraşı olmuştu. Bakışları bile donuktu sanki. Aklı hep tezinde, derslerde, idmanlarda, şu hayalini kurduğu pilotluk okulundaydı. İzmir veya Amerika... İkisinden biriydi gideceği yer. Aynı anda mezun olacağız. Amerika lafı etmese de adının O listeye yazıldığı için hem ders notlarına, hem vücut performansına, hem disiplin puanına ekstra özen gösterdiğini anlıyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sana Gökyüzü Ismarladım - Tamamlandı
RomanceTesadüfler aşkı sever burada. 90'larda çocuk olan iki gencin masum bir bakışmadan, sonsuzluğa kanat çırpan sımsıcak hikayesinde, Leyla&Ömer içimizden birileri... Sosyal medya yok, yasaklar çok, kurallar katı, aile baskısı , abi şerri, mahalle kültü...