Ik zit met Ginny en Neville in de trein.
Als er twee deatheaters binnen lopen beginnen mensen tegen ze te praten.
'Hij is niet hier.' Zegt Neville en staat op. Hij wordt ze stoel terug in geduwt en de deatheaters lopen veder.
'Het wordt anders, niet waar?' Vraagt Ginny dan aan me.
Ik zwijg en kijk naar buiten knik dan.
We lopen het kasteel binnen en ik wordt gelijk door professor McGonagall appart genomen.
'Lily lieverd, waarom ben je gekomen. De twee die daar lopen willen je dood.' Zegt ze dan.
'Ik heb beloofd deze kinderen te beschermen, dat doe ik dan ook.' Zeg ij en loop richting het lege plekje van de leraren tafel.
'Severus.'
'Lilian.' Spreekt die als ik langs hem loop.
Ik ga zitten en kijk om me heen. Van inplaats een vrolijke zweer hangt er nu een grouwe. Ik voel de hele tijd ogen op me gericht. Als ik kijk waar het vandaan komt zie ik een van de carrows me aanstaren. Ik frons me wenkbrauwen en die kijkt weg.
Ik zak onderuit op me stoel dit gaat een lang jaar worden. Een heel lang jaar.
~*-*~
'Vandaag gaan jullie de crucio spreuk leren.' Zegt Alecto.
Ik sta achterin het DADA lokaal te kijken en toezicht te houden.
'Lilian.' Zegt Amycus.
Ik zucht en stap naar voren.
Er staan eerste jaars die trillen van angst.
'Ik denk dat je wel weet wat je moet doen.' Zegt die dan.
'Bent u gek. Ik weiger dit te doen.' Zeg ik en kijk hem vuil aan.
Hij pakt iets waar mee die me wik slaan een riem. Hij heft ze hand in een slaan positie.
Ik hou me hand omhoog als die me wil slaan blijft de riem in de lucht hangen.
Ik maak me hand tot vuist en de riem schiet strak om ze hand.
'Je mag mij niks doen dat weet je.' Zeg ik dan.
Ik ontspan me hand en de riem valt van ze hand af je ziet winden op de plrk eaar de riem strak zat.
Ik loop het lokaal uit. De les was van de 4de jaars. Dit kan gewoon niet.
Ik loop naar snape zijn kantoor.
'Vind je het normaal Secretus. De crucio spreuk op leerlingen!' Zeg ik kwaad.
Hij draait zich om.
'Ik heb je niet binnen gelaten.'
'Daar hoefik heen toestemming voor nodig.' Zeg ik dan vastbesloten.
'U zou veranderen, maar dit tie laten. Dat kan gewoon niet.' Lichten begin te knipperen als ik bozer word.
'Lily.' Zegt die dan.
Ik sla op het bureau waar ik bij stond een glas breekt en ik loop weg.
'Rot op met je Lily!' Roep ik dan en loop naar de Gryffindor common room. Aangezien ik in elke naar binnen mag dit jaar.
'Ginny.' Zeg ik als ik haar met een wond op haar hoofd zie zitten.
'Het is oké, Lily.' Zegt ze dan.
'Nee dat is het niet.' Zeg ik dan.
Ik steek me hand uit en er vliegt een verband doos naar me toe.
'Nog steeds wennen dat je dit allemaal kan.' Zegt ze dan.
Ik zucht en ga naast haar zitten verzorg haar wond.
'Je hebt Amycus aangevallen, je weet dat niet slim was.' Zegt ze dan.
Ik ga wat naar achter zitten.
'Ik heb beloofd mensen te beschermen dan ga ik ze toch niet aanvallen. Ginny, ik heb die vloek op me gebruikt gekregen uk zou nooit zoiets bij onschuldige kinderen doen.' Zeg ik en ga veder met haar wind te zorgen.
'Zijn ze veilig? Harry, Ron?' Vraagt ze na een tijdje stilte.
'Ik hoop het, ik hoop het echt.' Zeg ik dan.
JE LEEST
Always~ George Weasley (Voltooid)
Fanfic!LEES EERST HET BOEK ME, YOU AND THE STARS! Kunnen erg vervelende stomme spelfouten in zitten. Sorry. De oudste dochter van Elisabeth en Remus Lupin gaat voor haar vijfde jaar naar Hogwarts. Dit jaar verandert er heel veel. Nieuwe vriendschappen, ha...