Hoofdstuk 49

480 21 2
                                    

De hel is losgebarsten. Overal liggen lijken. Geschreeuw. Ik weet niet of de mensen waar ik omgeef nog in leven zijn.

Ik ren rond als ik Sirius hoor schreeuwen.

'Sirius!' Roep ik dan.

'Laat hem gaan!' Roept die dan.

'Nee!' Schreeuwt die dan.

Ik zie hem eindelijk staan.

Voor hem staat een deatheaters. Schuin tegen over hem ligt Tobias lichaam.

Sirius zakt door ze knieën en de deatheaters heeft ze staf.

'Stupifey!' Roep ik en hij vliegt naar achter door het raam heen.

'Sirius, kom.' Zeg ik dan.

Ik hurk naast hem neer en hoor dan Voldermort zijn stem weer.

Hij zegt dat er rust is en hij roept ze groepen terug naar het bos. Hij vraagt Harry terug te komen.

'Sirius, we moeten gaan.' Zeg ik dan en help hem overeind.

'En Tobias?' 'Ik kan hem niet dragen jij ook niet kijk je arm.' Ze arm ligt open.

Hij knikt en ik help hem weg.

Aangekomen in de zieken zaal.

Zie ik Luca en Hope bij lichamen staan. Als ik dichter bij kom zie ik wie het zijn.... Pap en Tonks.

Ik ren er naar toe en omhels, Luca en Hope.

Ik ga naast het lichaam van me vader zitten en sluit ze ogen en dan die van Tonks.

Ik leg hun handen dicht bij elkaar.

Ik neem een hap adem en adem dan diep uit en hou me tranen in bedwang.

'Lily.' Zegt Luca dan.

Hij kijkt opzij. Daar staat de familie weasley te huilen.

Ik zie iedereen staan behalve Fred.

'Nee.' Luca laat nu een paar traantjes lopen. We lopen met ze twee er naar toe.

George ziet me en omhelst me dan stevig. 'Lily, wat moet ik zonder hem.' Snikt die dan.

'Shh' sus ik dan. Ik laat hem los en hij omhelst Luca.

Ik geef daarna iedereen een knuffel.

Ik zak bij Fred zijn lichaam neer.

Ik haal wat stof van ze gezicht weg. 'Mam, zorg voor hem. Net zoals Molly voor mij deed.' Zeg ik en laat eindelijk me tranen gaan.

Ik sta op George wil me weer omhelsen maar ik duw ze handen weg. Ik ga tegen een muur staan en laat me zakken.

Ik huil in me handen.
Me beste vriend en vriendin is dood, me vader is dood. Hoe had dit kunnen gebeuren. Ik had beloofd ze te beschermen.

Na een tijdje stop ik en besluit ik en frisse lucht te halen of zo iets. Ginny en Neville gaan me.

Neville pakt uit wat puin de sorteer hoed.

Dan zien we voldermort en een ze deatheaters hem volgen. Hagrid loopt bij hen, vastgeketend en hij draagt iemand.

Langzaam komen de andere mensen naar buiten.

'Neville? Wie draagt Hagrid?'

'Harry potter, is dood.' Zegt Voldermort dan.

'Nee!' Roept Ginny dan en rent op hem af. Ik pak haar arm.en hou haar tegen.

Ik kijk Voldermort aan, het enigste wat die doet is grijnzen.

Ik stap weg van Ginny en ga achter in staan.

'Draco.' Zeg Lucius dan.

Iedereen kijkt Draco aan.

'Draco.' Sist Lucius dan.

Draco twijfelt even en stapt dan naar voren.

'Draco, wacht.' Zeg ik dan.

Hij kijkt verbaasd. Ik omhels hem.

'Lily?' Ik laat hem los.

'Ik blijf bij je, aan welke kant je ook staat.' Zeg ik dan.

Hij knikt ik pak ze hand en loop met hem mee.

Een stuk voor voldermort stop ik met meelopen en geef hem een knuffel alsof het de laatste is.

Hij loopt dan weg.

Ik loop terug en wordt gelijk beschermend door George vastgepakt.

Ik zwijg en kijk naar de grond.

Always~ George Weasley (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu