Hoofdstuk 29

529 23 0
                                    

Iedereen is alweer voor tijdje terug naar Hogwarts.

Ik ben in training als auror bij moody.

Ik zit rustig in me kamer een plaat van de beatels te luister als er een uil binnen vliegt.

'Hey wat doe jij hier.' Zeg ik als ik hem over ze hoofd aai.

Hij laat een brief vallen en vliegt weg.

Voor: Lily
Van: Fred

Hey Lily,
Je krijgt waarschijnlijk straks nog een uil binnen van Katie en George. George heeft met Katie gezoend en zijn soort van samen. Hij is gek geworden dat heb ik hem al verteld maar hij luistert maar niet. Hij zegt dat die niet van je hield en jij niet van hem en dat jullie relatie en verspilling van tijd is.
Het spijt me.

Sorry, Fred.

De tranen springen in me ogen.
Hoe kon die dit doen. Alles ging zo goed. Waarom kan er niks goed gaan tussen ons. Alles gaat mis. Ik heb tegen hem gezegd dat ik van hem hou en hij doet dit.

Ik gooi de brief weg.

Er vlieg inderdaad nog een uil binnen op de brief staat dat die van Katie en George is. Ik gooi hem gelijk weg en jaag de uil weg. De brief is al een dag oud.

Als ik in bed wil gaan liggen rent Tonks binnen.

'Lily, je moet meekomen. Harry is een gevaar.' Zegt ze.

'Wat!' Roep ik. Ik pak snel me leren jack ik doe hem aan. Er valt een briefje uit.

Ik kijk naar het briefje.

Ik wist wel dat je deze ooit weer aan zou doen. Ly George.

Ik gooi het briefje weg.

Ik loop achter Tonks aan.

'Waar is die?'

'De ministerie, hij dacht dat sirius  in gevaar is.' Zegt ze.

Beneden staan Me Vader, Moody, Kingsley en Sirius en nog wat leden die ik niet heel goed ken.

'We gaan.' Zegt moody. We apparaten naar de ministerie.

Ik kijk om me heen ik kom achter een deatheater te staan die Ginny vast houd.

Ik tik op ze schouder.

Hij draait zich verbaast om.

Ik pak Ginny beet.

'Alarte Ascendare.' De deatheater vliegt door de lucht.

Tonks loopt achter me langs en neemt Ginny mee.

Er wordt een spreuk op me afgeschoten het raakt alleen me been.

Ik kijk om heen. Over al vliegen mensen. Ik zie Harry en Sirius in een battle met twee deatheaters.

Er verschijnt op eens iemamd voor me.

'Luna!' Roep ik er wordt een spreuk op ons afgestuurd ik trek haar mee naar beneden.

'Flippendo!' Roep ik en de deatheater die een spreuk op ons afschot vliegt naar achter.

'Bedankt.' Zegt ze en omhelst me.

'Aveda kedavra!' Horen we iemand roepen, we laten elkaar geschrokken los.

Sirius worst geraakt door een groene straal en valt achter door een poort waar allemaal stemmen van dan komen.

'Nee!' roept Luna. Ze wil er op af rennen. Ik hou haar stevig vast.

Ik hoor iemand lachen, Bellatrix Lestrange.

Harry die door mij vader is vastgepakt, krijgt zich los en rent achter haar aan.

Luna zaakt op de grond neer.

Ik zal met haar mee en hou haar stevig beet. Ze houdt haar hoofd in me nek verstopt en snikt.

Hermione zaakt bij ons neer. Ik kijk haar aan en onder tussen probeer ik Luna te kalmeren.

Dr deatheaters apparaten weg en alleen de orde en Luna, Luna, Me vader, Tonks, Kingsley, Hermione, Ron, Moody en een paar andere orde leden.

'We moeten naar, Harry.' Zeg ik tegen Luna.

Ze knikt. We staan op en rennen weg.

We komen aan in de hoofd ruimte van de ministerie Harry ligt op de grond en Dumbledore zit op ze knieën voor hem.

Harry kijkt ons aan.

Opeens hoor ik iemands gedacht ik grijp naar me hoofd.

'Je bent een dwaas, Harry Potter.'

Voor ik het weet verschijnt voldermort.

Ik zie vuur uit de ingangen van de ministerie voor werknemers opbranden en minister Fudge komt te voorschijn.

Voldermort geeft hem een blik en verdwijnt dan.

'Hij is echt terug.'

Always~ George Weasley (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu