Trick or Treat.
'Laten we naar binnen gaan' zei Steve. Vervolgens hoorde we bij de bomen achter ons meer mensen komen. 'Kunnen zij ook nog even van het uitzicht genieten voordat ze naar binnen komen' zei Steve, doelend op de mensen achter ons. We liepen dus naar binnen en zagen nu pas dat er rook vanonder het huis vandaan kwam. Hoe krijgen ze dat voor elkaar dan? We liepen het trapje van de veranda op en ik keek even rechts van me.
Rechts in een donker hoekje zag ik iemand zitten. Hij of zij zat krom voorovergeboven in een schommelstoel en aaide iets. Toen ik beter keek zag ik dat het die pop van de film Chucky was. Ik trok een gezicht en liep snel Steve en Sabine achterna. Ik heb die film nooit geweldig gevonden, creepy.
Toen ik binnenkwam moest ik mijn ogen uitkijken. Er hingen duizenden slierten van het plafond naar beneden dus je kon niet gelijk alles zien. De lichten waren groen en rood maar het rood overheerste. Muziek kwam ergens vandaan maar kon niet zien waar. Versieringen hingen aan de muur voor zover ik kon zien en dat zag er goed uit. Een skelet die net echt leek al verraade zijn zwarte grijns op zijn schedel dat het nep was. Er liepen al aardig wat mensen rond in allerlei kostuums.
'Ik ga Max even opzoeken' zei Steve. 'Als goed is moet hij hier ook zijn'. 'Is goed, wij lopen hier ergens rond' zei Sabine. Ik keek net iemand aan die mij goedkeurend aankeek en vervolgens een duim opstak. Hijzelf zag eruit als een weerwolf wat er ook best mocht wezen. Vervolgens zag ik de complete Addams Family voorbij liepen, reus en al. Jeetje, was dat een kostuum of was iemand werkelijk zo lang?
'Kom laten we even kijken wat voor een eten ze hier hebben liggen' zei Sabine en ze trok me weer mee. Voor ik het wist liepen we een gang in. Hier hingen ook wat slierten maar gelukkig niet zoveel. 'Gatsie, kijk dat dan, lijkt net echt bloed' zei Sabine en ze wees naar een schaal die hing waar rode vloeistof in zat. Het was zo donker dat het inderdaad net echt leek. Er zaten ook nepogen in zag ik wat het nog wat griezeliger maakte.
'Degene die dit huis versierd heeft, heeft echt goed zijn best gedaan zeg' zei ik bewonderend. Spinnenwebben die opgehangen waren met precisie buiten, slierten van het plafond, allerlei vogelverschrikkers. En hier in de gang klonk mysterieuze muziek of hoorde je enge achtergrond geluiden.
We kwamen weer uit in een andere kamer en hier hing het ook weer vol met duizenden slierten. Hier zag ik pompoenen staan op kasten of hingen ze en die waren schitterend, maar eng, gesneden. Hij of zij heeft hier volgens mij heel wat tijd ingestoken. Iemand liep van achter tegen me op.
'Oh hier zijn jullie' hoorde ik Steve zeggen, ik draaide me gelijk om. 'Max is even naar de wc. Die gast vond gewoon serieus een hoofd in een kast. Het leek vet echt!' zei hij enthousiast. 'Wie woont hier ook alweer?' vroeg ik aan Steve. 'Weet ik niet, ik kreeg een uitnodiging via een facebookpagina die ik had geliked' zei hij.
'Oh, kijk, wat te eten en te drinken' hoorde ik Sabine zeggen. Ik draaide me meteen om en liep naar haar toe. Ongeduldig sloeg ik de slierten opzij, ik irriteerde me er nu al aan. 'Een hand, kijk' zei Sabine en ze wees ernaar. Een hand lag bij een schaal met punch erin. Ik wilde het oppakken maar het sprong ineens bij mijn hand vandaan. Ik sprong bijna de lucht en Sabine deed mee.
'Jezus!' riep zij nog uit. Mijn hart ging tekeer en ik greep ernaar. Ik zag de hand daarna van de tafel afspringen. 'Thing!' riep ik uit. Het stond even stil en draaide zich om. Daarna draaide die zich weer om en rende de gang in waar we net doorheen waren gelopen. Dat is gewoon eng hoe goed die is. Die moet enorm veel gekost hebben. Ik zou het denk ik niet zo laten rondlopen bij een feest.
'Kom laten we boven even rondkijken' zei Sabine. 'Ik zoek Max weer op' zei Steve. Ik dronk snel wat en graaide een handje chips uit de chipsbak en volgde Sabine. Steve ging ons voor en wij keken rond op zoek naar een trap. De muziek werd harder gedraaid dus als Sabine nu wat zou zeggen zou ik het niet verstaan. We liepen langs een oude klok en net dat wij langsliepen sloeg hij twaalf uur. Ik tikte Sabine aan zodat zij zich omdraaide.
'Zou daar ook wat inzitten?' zei ik hard tegen Sabine. 'Als in?!...' riep ze bijna terug. 'Iets Halloween achtig?' zei ik. We wachten totdat hij twaalf keer sloeg en schoten vervolgens naar achter toen er iets naar buiten schoot. Het was geen vogel wat we zagen. Er zat iets smals en kleins op en het had een roze kleur.
'Wat is dat?' zei Sabine met een vies gezicht toen ze het beter bekeek. 'Geen flauw idee, maar erg smakelijk is het niet in ieder geval'. Ik trok Sabine weg en we zochten verder naar een trap. Eenmaal gevonden liepen we naar boven en zagen een spook hangen. Echt hangen. Het hing aan een strop vanaf het plafond. Oké, wie dit ook versierd heeft, het was af en toe een beetje onsmakelijk. Sabine en ik liepen er omheen en trokken de eerste deur open.
Daarin werd enorm geschreeuwd en zagen we vanachter een wit doek een schaduw die iemand neerstak. 'Vet goed bedacht dit!' riep Sabine half in mijn oor. We deden het maar weer dicht en ik wreef even over mijn oren heen. Man, dat klonk hard, niet alleen dat van Sabine maar ook dat gegil. Nog even en dit word zo'n Scary Haunted feest geval.
De volgende kamer zag er beter uit. Daar stonden ook wat mensen te kletsen bij een tafel waar mist werd gecreëerd. Ik zag weer een weerwolf, twee heksen en er liep zelfs iemand rond die zich verkleed had als Miley Cyrus. De hele vloer zag je niet vanwege de mist en dat kwam allemaal van de tafel af. Op die tafel stonden allemaal potten en pannen met brouwsels erin. Het ene borrelde en het andere rookte. Het ene was zwart van kleur, blauw of rood. Gaaf gedaan dit, dat moest ik toegeven.
De muziek was in deze kamer ook weer zachter. Ik keek rond en zag dat er een weerwolf genageld was aan de muur. Er stak een enorme staak uit zijn hart. Aan de zijkant van zijn polsen zaten spijkers waar ijzerdraad aan was gespannen zodat zijn polsen op de plaats bleef. Iets kwam me bekend voor aan hem maar dat kwam waarschijnlijk omdat hij nu al de zoveelste weerwolf was die ik deze avond had gezien.
Na hier een tijd gestaan te hebben en wat gedronken, wat ook kon, gingen we weer verder. Zodra ik de deur opendeed liet ik een gilletje ontsnappen. Er stond een verschrikkelijk, enge clown voor me. Het had dikke, rode lippen met enge, gele tanden. Zijn huid was wit geschminkt en erg pokdalig. En hij droeg uiteraard een rode neus. Zijn ogen waren rood en daaromheen was het ook rood geschminkt.
Het had kroeshaar wat grijs was en zijn kleren waren typische clownskleren, het had alleen geen kleur. Toen ik beter keek zag ik dat er rode verfspetters opzaten alsof het bloed was Ik keek weer omhoog en zag dat diegene weer grijnsde, ik deinsde onbewust terug. Hij was eng.
'Trick?' en hij hield een bord met wat leek op wormen omhoog.
---------------------------------------
En we gaan in het volgende weer verder;)
JE LEEST
Deadman Crossing
УжасыDeadman Crossing, een dorpje met een nogal onheilspellende naam. Een dorpje waar Janine en haar man, Nathan, naartoe verhuizen. En het huis waarin ze trekken, is geen plek waar je wilt zijn tijdens Halloween. Nieuw Halloween verhaal!:D