4 ϟ

257 38 20
                                    

Trick or Treat.

'Trick?' en hij hield een bord met wat leek op wormen omhoog. 'Or Treat?' en hij hield een zak naar me uit. Ik wilde niet weten wat daarin zat dus bedankte hem en keek Sabine aan met een blik van, we gaan nu. Hij liet ons er langs, zij het met moeite en liepen snel verder naar de volgende kamer.

'Doe jij maar open' zei ik tegen haar. Toen ik dat net deed stond ik oog in oog met die engerd. Ze deed open en nou hoorde ik haar gillen. Voor haar stond iemand die zich verkleed had als Bloody Mary, dacht ik. Diegene had haar lange zwarte haren naar beneden hangen en een witte pyjama aan. Daarop zat een hoop bloed, echt een hoop bloed.

Ze mompelde iets en leek wat aangeschoten want stevig op haar benen stond ze niet. Ze greep ons vast en zei wat. We konden het alleen niet verstaan. Hoeveel had ze wel niet gedronken hé? 'Niet.... huis....'. We keken haar moeilijk aan.

'Gaat alles goed?' vroegen we haar. 'Ik..... dronken....' ze zakte vervolgens door haar benen heen. 'Teveel gedronken. Laten we haar hier zetten bij de muur, vragen we beneden of iemand haar kent en haar naar huis kan brengen' zei ik tegen Sabine. Ze knikte en samen sleepte we het meisje naar de muur. We lieten haar achter en terwijl we wegliepen keek ik naar mijn handen, hartstikke rood. Gatver, dit Halloween feestje word mij nu echt te.

We liepen weer om het spook heen en gingen naar beneden. Gelijk in de gang kwamen we weer tussen de slieren terecht. Een meisje verkleed als pop kwam snel onze kant opgelopen en liep als een gek langs ons heen. Eentje haast om naar de wc te gaan.

'Deze kant op' zei Sabine en ze trok aan mijn arm. De muziek was hier weer luid en toen we in de woonkamer kwamen zag ik dat het een stuk rustiger was. Eigenlijk was er bijna niemand meer. 'Waar is iedereen?' vroeg Sabine. 'Goeie vraag' zei ik.

'Ik ga naar de kamer waar eten te vinden is en vraag daar, als jij hier vraagt dan vinden we vast wel iemand die dat meisje boven kan helpen' zei ze. Vervolgens liep ze die kant op en sprak ik de mensen aan die rondliepen. Ik vroeg aan hun of zij het meisje kende maar zij waren zelf op zoek naar mensen.

'Iedereen verdwijnt hier!' zei een jongen angstig. 'Verdwijnen?'. 'Ja! Er zijn hier al minder mensen dan een half uur geleden!'. Hij draaide zich om en ik zag hem verdwijnen in de slierten. 'Sabine!' riep ik maar ze hoorde mij natuurlijk niet. In mijn ooghoeken zag ik slierten bewegen dus keek ik ernaar.

Die enge clown kwam tevoorschijn. No way dat ik wat aan hem ga vragen. Ik liep dus snel de gang in waar we als eerst doorheen gingen en kwam in de kamer uit waar eten stond. Al het eten was op en ik zag dat het kleed dat over het tafel hing scheef hing. Ik keek eronder en zag een onthoofde heks liggen. Ik duwde even met mijn voet tegen haar aan maar er was geen beweging. Was dit nou echt of nep?

'Wat is hier aan de hand?' fluisterde ik. 'Sabine!' riep ik weer. Ik rende weer terug naar de woonkamer en zag dat er nu niemand was. Waar is iedereen? Ik rende de gang in waar de trap zat en ging naar boven, ik ontweek de spook en trok de deur waar de gillende schaduw zat open. Het was nu stil, doodstil. Geluid uitgezet?

Ik liep naar binnen en keek achter het doek. Daar lag een echt iemand met allemaal nep bloed. Of was dat geen nep bloed. Ik keek achterom en zag niemand. Moest ik gaan voelen of niet? Met tegenzin bukte ik iets en voelde aan haar nek. Ze was nog warm maar ik voelde niks. Die combinatie gaf mij aan dat ze echt was. Echt dood.

Mijn hart begon sneller te kloppen en ik kreeg een droge keel. Ik strompelde naar achter en knalde tegen iemand aan. Met een gil draaide ik om en zag ik iemand die moest doorgaan voor het monster van Frankenstein. 'Aiaa.....' hij greep me vast en ik trok me als een gek los. 'Heeppp...' zei hij. Ik zag bloed bij zijn mond zitten. Hij deed zijn mond open en wat ik zag liet mij weer gillen.

Zijn tong was weg!

--------------------------------------------------------

Al een beetje griezelig of totaal niet:P

Deadman CrossingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu