1

476 10 0
                                    

Daniella ligger i sjukhussängen med nålar i ena armen och slangar som går över kroppen. Det här har blivit en vana för henne då det hände något något som ändrade hennes liv totalt för 2år sedan.

Daniella som var en söt 12åring ramlade nämligen på en handbolls match. Hon slog i huvudet rejält och de åkte in till lasarettet. Efter några veckor kom smärtan igen och hon ramlade ihop men var det vara en skada? Nej, efter flera tester såg de att Daniella har cancer. En tumör i benet.
--------

Hon vaknade upp och var trött, illamåendet hade gått över under natten. Ännu en behandling hade blivit avklarad för 1 vecka sedan och hon skulle äntligen få åka hem.

När hon gick ut ur rummet gick hon och kramade om hennes mamma som väntade utanför.

-" Gumman jag tänkte att ni skulle mysa hemma ikväll så beställer vi hem kinamat." Daniella nickade som svar innan hon drog upp luvan över mössan hon hade på sig.

Daniella vet att hon var vacker innerst inne men att se folks blickar bränna gjorde ont. Hon var en vanlig tjej vad är problemet.

Nere vid entré plan såg hon var det massor med folk men hennes blick fastnade på en kille. Daniella tyckte hans utseende var speciellt, fast på ett sött sätt. Det bar bara synd att de inte skulle träffas igen.
_________________________

Förlåt för kort kapitel men det kommer bli bättre!

Jag vet att detta är ett känsligt ämne för många och respekterar det men jag kände även att jag ville skriva om det. Och det är opp till er om ni vill fortsätta läsa men puss hej😘

you don't know me- Omar RudbergWhere stories live. Discover now