11

201 7 3
                                    

Vi plockade upp varorna vi hade köpt i affären och ja det mesta är väll godis. När vi är klara kommer Felix ner springandes och pratar i telefonen. Han smäller upp ytterdörren och mumlat något ord och sedan ett nummer, antagligen gatan och husnummer. Med de orden sagt lägger han på och kommer sedan in i köket.

"Så vilka är det som ska komma?" Frågar jag när han satt sig på en av stolarna vid bordet.

"Oscar och Ogge." Hans svar är kort och jag mumlat bara fram ett 'okej' eftersom jag vet att jag inte kommer kunna hålla den här konversationen vid liv.

Linn har gått in i vardagsrummet under mitt korta 'samtal' med Felix. Hon sitter och glor fascinerat på något program om olika sminkningen. Inte mitt intresse direkt.

Jag bestämmer mig för att ta en snabb dusch så jag går in i badrummet och stänger dörren.

"Jag ska duscha!" Låset är trasigt så jag får helt enkelt ta en snabb dusch.

Jag vrider på varmvattnet och schamponerar mig innan jag sköljer ur håret. Fan schampoo i ögonen. Jag stänger av vattnet och känner med handen utanför duschen efter en handduk men hittar ingen, Fan!

"Kom med handduk nu." skriker jag för att Linn ska vakna ur programmet hon antagligen tittat på än.

Snabbt får jag en handduk som jag torkar ögonen med så jag kan titta igen.

Ett snabbt skrik flyger ur mig när jag ser en kille stå en bor bort och klia sig i nacken. Handduken har jag virat runt min kropp och innan jag ens hinner reagera skriker jag snabbt.

"UT HÄRIFRÅN NU!"

Det var ju jävligt kul att man har blottat sin kropp för en okänd kille som antagligen är en av Felix' kompisar som ska bo här i helgen.

När jag hat hunnit tagit in allt sköljer jag fort ur schampot och klär på mig.

_________________________

Skäms för min usla uppdatering men det har vart mycket och är det än men jag skrev ett fort kapitel halvt sovandes men Jah hoppas det iallafall är bättre än inget alls.

you don't know me- Omar RudbergTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang