Entah macam mana aku lupa nak call Uncle Teong supaya datang hantar barang. Alamak barang dah habis. Naiya aku kalau abah tahu ni.
Aku menoleh jam pada dinding, awal ke kalau nk start motor pi beli?
10.12 am.
Tapi... Siapa nak jaga kedai? Mak pun tak datang lagi. Aduhhh. Jiwa kacauuuu!!!!
"Kak tepung gandum sekotak kak, lepas tu nak garam 2kilo, beras 5kilo cap saga 2 kampet"
Aku pandang budak tu. Aikk.. Budak? Dia panggil aku kak? Aku rasa umur dia macam sebaya saja dengan aku. Ke memang muka aku nampak macam anak tiga? Ngeeeeee....!!
Aku tersengeh. Anak tiga. Boyfriend pun takdak. Mana nak mainyaaaaaa!
"hai kak?" tangan dia melambai lambai depan muka aku.
Aku tersentak. Ya Allah. Apa aku memalukan diri sendiri nih. Boleh dok berangan depan customer.
"maaf. Rasa pelik pulak dapat gelaran kak. Hehe" ujar ku seraya bergerak ke rak rak barang yang ingin di ambil.
Satu per satu barang tersebut aku letak kan diatas meja kaunter.
"tu je?"
"hmmm..."
Aku kira.
"RM 124.60 bang"
Sengaja aku tekan kan perkataan bang itu. Biar dia tau.
Dia pandang aku. Tajam. Hek eleh. Tumbuk kang.
Sambil menghulurkan duit not Rm50 tiga keping, dia kemudian mengangkat barang barang tadi letak di bawah.
Aku menghulurkan baki dan mengucapkan terima kasih.
"sama sama. Oh ya. Saya baru 28 kak. Tak kahwin lagi. Dan saya bongsu takdak adik perempuan mahupun laki." terus dia angkat barang tadi dan cau macam tu ja.
Abah diala. Mai kedai aku dok buat kerek, buh penendang tengah belakang baru ada akai.
Aku baru 27tahun kot. Her..
Eh.. Mamat ni tertinggal dompet?
Aku ambil. Nak buka ke taknak ?? Takpa ke? Boleh kot. Nak tengok je mana tahu boleh pulang kan kan?
MOHAMMAD AISSAR FAHMI BIN ZULHADI
NO 103E BELCOURT,
PUTRI ANGSANA2, JALAN MASJID NEGERI,
13400,P.PINANGAissar ?? Sedap nama. Tuan dia? Ergh no!..
Aku selongkar lagi, eh ada kad
DAMIE LEGACY CONVENTION CENTER
LEADER MARKETING OFFICE ;
AISSAR FAHMI ZULHADI
0124567829SUPERVISOR ROOM ;
HAKIMIE IKHMAL ZULHADI
0193508780PENGEDAR TUNGGAL
NIK'NNICKS. COWow. Aku... Speechless. Tapi kenapa dia mai beli kat kedai runcit takseberapa aku ni? Sedangkan dia boleh beli kat tesco?? Giant? Mydin??
Nak call ka taknak? Hm.. Call lah.
Tanpa membuang masa aku menghubungi nombor Encik Aissar tadi. Opss adik katanya. Her.
YOU ARE READING
MR MYSTERIOUS
Mystère / ThrillerKat mana aku dalam mood malang ada saja dia. Kat mana aku dalam mood gempa bumi ada saja dia. Kat mana aku dalam jiwa kacau ada jugak dia. Tapi, yang misterinya, siapa dia? Macam mana dia kenal aku, macam mana dia tau serba serbi pasal aku. Stalker...