Bab 5

20 1 0
                                    

    Aku terkejut. Rasa nak tampar saja muka mamat depan aku ni. Ni la mamat kerek tu. Harini pun dia datang dengan muka kerek dia. Ah sakit hati betul.

Aku menjeling.

"Hang lambat setengah jam Nik." Kata Aissar. Aku pandang lelaki yang dipanggil Nik dihadapan. Muka kerek. Tapi hensem. Apeni.

Nik dengan selamba minum air teh Aissar yang hanya tinggal separuh namun matanya masih setia memandang aku. Aku jugak takmahu kalah. Aku turut memandangnya tajam. Lantak engkolah labu.

"Well,ni Nik. Nik ni Sabrina. I think korang dh kenal kan even not details." Nik hanya diam reaksi dia macam tadi. Aku takdapat gambarkan perasaan dia sama ada marah ,sakit hati atau apa. Dia mengeluarkan telefon bimbitnya dan dia lebih memilih melayan telefon berbanding kami berdua. Aku takkisah tapi kalau ya pun cakap la sepupu dia takla nampak macam beria kenalkan kitaorang.

"Sab , dia memang macam ni. Untuk first time kenal orang dan berkawan. Nanti dah biasa you akan okay. Trust me"

"Why nak kena kawan dengan dia ?" Aku pandang Nik. Nik masih menghadap telefonnya.

"Kenapa? Why not. We don't have any friends here. Apa salahnya right sab ?"

Dia tanya aku. Aku takpaham. Tapi aku angguk. Bukan apa,sebab aku tengah tumpukan perhatian dekat Nik. Ada something yang dia taktunjuk depan aku. Or... depan kitaorang.

"I don't like her"

Eh eh mamat ni. Hang pikiaq aku syoq kat hang kot. Mana mana mai nih alamak. Mula aku nak berangin. Okay sabrina. Calm down. Smile.

"You don't but I'm sure Nik's like her.." kalini Nik panggung kepala dan lihat Aissar. Kemudian melihat aku. Aku takfaham. Tapi aku suka tengok muka dia mcm berdengki dengan aku. Apahal tah. Tibehhhh...

"Nik's or you. Jangan buat benda bodoh dengan cuba menjadi kawan Shar. I see you."

Wajah Aissar berubah kelat. Serious,aku takfaham.

"It's okay lah. I think kita takada apa apa dah. I nak kena pergi ni adik I tunggu satgi. I'm sorry if i kacau you all discussion."

"Pergi la. Tak ada yang hairan" aku bangun, entah kenapa mamatni.

    Aku berjalan sambil memikirkan apa masalah mamat tu dengan aku. Aku buat salah ke ? Setahu aku ,aku dengan dia baru dua kali berjumpa. Ah takmungkin lah !

"Kakak! Kak pi mana?" Aku pandang Sarina.
Taktahu nak jawab ke tak . Aku biarkan soalan Sarina menyepi.

"Doktor cakap apa?"

"Dia suruh datang lain bulan depan. Ni ha , ubat tadi. Tunggu akak lama Reen ambik siap siap" Sarina menghulurkan plastik ubatnya kepadaku. Aku mengambil dan melihat isi didalam. Sama. Takdak apa yang berubah pun.

"Jom balik."aku menarik tangan Sarina supaya lekas. Ah , aku banyak lagi kerja antaranya nak tidur.

"Akak akakkk!!" Aku pandang Sarina di belakang sambil angkat dagu untuk bertanya kenapa.

Dia tunjuk kehadapan menggunakan bibir. Alah muncung muncung pulak . Jentik satlagi.

Aku pandang depan. Eh! Kak Jue! Waittt.. dia berjalan dihadapan dan dibelakangnya ada dua  orang lelaki seperti bodyguard. Dan lelaki lelaki tu...

Apa kaitan mereka dengan Kak Jue. Kak Jue semakin hampir dengan tempat dimana kami berdiri. Mungkin dia baru perasan jadi senyum ke arah aku dan meluru dengan laju.

"Sabrinaa ya Allah ,taksangka jumpa sini." Aku tersenyum dan bersalam dengan Kak jue. Sarina turut buat yang sama.

"Bina buat apa dekat sini?"

MR MYSTERIOUS Where stories live. Discover now