Het is zaterdag, Omadag, voor de mensen die niet weten wat omadag is. Omadag is de leukste dag van de week, wand op zaterdag ga ik naar oma vandaar die naam. Oma is de leukste vrouw van de wereld. Ze verteld vaak verhalen, soms hele saaie, dan doe ik mijn koptelefoon op en knik ik af en toe zodat het lijkt of ik luister, maar als ze iets spannends verteld luister luister ik maar al te graag. Heerlijk zo'n oma dag.
Ik kom bij het huis van oma en ik ruik... ik ruik... koekjes! Het water loopt me in mijn mond bij de geachte aan oma's zelf gemaakte koekjes. We versieren de koekjes meestal ook en wie het mooiste koekje heeft, kiest het spel dat we spelen. Ik kom binnen in oma's huis en zie dat het gas aan staat, ik draai het gasknopje rechts en zet een raampje open. Oma ontvangt me blij met een kus op mijn wang.
Heeft oma thee gezet en en zitten we samen op de bank. Oma wil net aan een verhaal beginnen, maar klaagt over dat het zo koud is. Ik loop naar het raam en doe het dicht. Oma begint te vertellen over haar jeugd een van mijn lievelings onderwerpen. Na een lang verhaal zegt ze ook dat ze een nieuwe keuken heeft, ik kijk nog eens en zie dat de oude, grijze keuken is vervangen door een nieuwe, witte keuken. Ik zeg dat ik naar de W.C. moet en sta op, oma zegt dat als ik het gas uitwil doen het knopje naar links moet draaien en niet naar rechts zoals bij de vorige keuken.
Ik loop naar de W.C, maar als ik voor de deur sta hoor ik een keihard geluid waar mijn oren pijn van doen, het lijkt wel een bom aanslag, het geluid word vervolgd door een gil. Ik ren naar de keuken waar het geluid vandaan komt. Ik sta in de keuken en zie oma liggen, ik ren naar haar toe, ze heeft een kaars en een lucifer in haar handen. Ik bel 112, 10 lange minuten later was de ambulance er eindelijk. Later in het ziekenhuis word verklaard dat ze dood is....
JE LEEST
Het mysterie
ParanormalMacky is een gewoon normaal meisje, Ze leid haar gewone leven totdat... Ze op een doodgewone zaterdag haar oma bezoekt, En met een draai aan het gasknopje veranderd haar hele leven... Van een normaal persoon, veranderd ze in een meisje dat vastbera...