Hoofdstuk 5

259 16 5
                                    

De tijd lijkt wel vleugels te hebben, ik hoor weer een stem: Macky berijd je maar vast voor op de dood. Ik word angstig en doe mijn handen in mijn broekzakken. Ik... Ik... Voel mijn telefoon! Gered denk ik. Ik start hem op en bel mijn moeder. Ze neemt op: hallo Macky ben jij dat? Mam vaarwel, zeg ik en hang op. Ik pak een verhuisdoos en schrijf er het volgende op:
Macky, 22 jaar geworden. Ik word bang van het idee. Ik stop al mijn spullen erin. Ook een brief voor mijn moeder.

Het tikken van de klok lijkt steeds sneller te gaan... "tik tak tik tak tik" Ik beef van top tot teen. Nog een half uur, en dan kan ik letterlijk zeggen mijn laatste uurtje is geslagen... Ik hoor de stem eng lachen als een heks uit een film. Ik probeer aan wat leuke dingen te denken:
Unicorns, oma!, baby eendjes, oma!, koetjes en kalfjes, oma!. Nee dit werkt niet. Ik schreeuw: waarom doet u dit?! ... Maar geen reactie, zou het dan toch allemaal verbeelding zijn? "Tik tak tik tak tik tak" de klok weer. Nog 25 minuten. Jouw einde zal komen, snel en pijnlijk de perfecte wraak! Zei een stem weer... Maar ik herkende de stem van mijn oma er niet in. Ach wat boeit het allemaal nog! Ik ga dood niemand die zich zorgen maakt, nee niemand.

Ik kijk naar de klok en nog 10 minuten voor mijn dood, of als het waar is... Ik weet niet waarom ik hoop hou. Want ja, dood is dood, en rare oma's zijn ja... Rare oma's . Ik begin nu toch wel hysterisch te worden (👉hoe zou jij reageren❓ laat het weten in de reactie👈) ik gil in de hoop dat iemand me hoort, " Bim Bam Bom" mijn 12 uur zijn om! Iets pakt me vast en sleurt me naar de keuken, ik kijk om me heen. Maar zie niks, ik schreeuw om hulp. Alles gaat zo snel. Ik sta in de keukeninternetter het gas staat aan ik wil het uitdoen maar het zit muur vast. Ik wil de keuken uit rennen, maar de deur zit op slot. Ik kijk achter me en... en... Zie oma's geest. Ze zegt vaarwel Macky en steekt een lucifer aan en BOEM!!!!!

Het mysterieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu