Hoofdstuk 10

223 14 3
                                    

Ik moet snel zijn geen tijd te verliezen, O dat ik hier niet eerder aan heb gedacht! Ik ren de deur weer uit, naar het huis van mijn opa. Toen mijn opa en oma gingen scheiden zei mijn opa voor hij weg ging:" Nicky zal ooit de waarheid zien hoe jij werkelijk bent, ze zal jou leven ten einde brengen!" Met die woorden liep hij weg, ik mocht mijn opa niet meer omdat ik van mijn oma hield. En toen niet begreep waarom hij dat zei, maar nu, nu weet ik dat donders goed! Dat mijn opa het goed is en mijn oma het kwaad, ik moet snel zijn. Ik weet waar hij woont ik bel aan, *ding dong* hallo? Een jonge vrouw doet open. Ik zeg hallo ik kom voor meneer Santar, de vrouw kijkt me pijnlijk aan en vraagt wie bent u? Ik antwoord beleeft maar gehaast: zijn kleindochter het is dringend! Ze zegt pijnlijk: hij is een week geleden overleden... Ik schud m'n hoofd nee! Nee! Dat kan niet! Op eens besef ik me, hoe kan zij me zijn? Ik kijk haar aan en ze begint eng te lachen en ze zegt: Macky ik ben het oma jouw oma... Ik schrik me dood oma heeft opa vermoord... Nu ging ze te ver, ik weet opeens heel veel dingen. Zonder dat ik ze ooit geweten heb bijvoorbeeld waar mijn opa's graf is... Zou ik? Zou ik met mijn opa's geest kunnen praten? Ik kan met de geest van m'n oma praten... Ik ren weg, ik hoor oma lachen: waar je ook heen gaat ik zal je vinden Macky Santar! Ik begin dit niet meer leuk te vinden. Ik ben bij mijn opa's graf en ik weet niet goed hoe ik moet beginnen... Ik begin dus maar random dingen te zeggen: hayy opa, ja oma is in een heks veranderd en u had gelijk duss wilt u mij helpen mijn fout recht te zetten? *geen reactie* wat ben ik ook dom, zo begin je geen gesprek met je dode opa, wat zei opa ook al weer.... O ja! Als je ooit contact wil, neem rust en denk aan niets anders dan jou hoofdvraag voor mij. Ik begin te bidden. En denk: opa kunt u mij helpen om mijn fout recht te zetten. Na 5 minuten begin ik het zat te worden. Ik open me ogen en wil net boos zeggen dit gaat nooit werken als ik mijn opa voor me zie staan... Hallo grootvader hallo Macky, er zijn 2 dingen in het leven die belangrijk zijn. 1. Heb vertrouwen in jezelf en 2 heb respect voor andere. En jou oma heeft geen respect voor jou! En ik ga je niet helpen jou fout recht te zetten... Ik wil net maar zeggen maar hij praat veder... Omdat Macky het was jou fout niet het was een dom ongeluk... Een geplant dom ongeluk, door jouw oma zelf....

Het mysterieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu